Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - Data og analyse

Statens Vegvesen trenger tjenester for innsamling og bearbeiding av Floating Car Data (FCD) over 4 år for å styrke overvåkning og analyse av trafikkflyt, reisetider og trafikkdensitet. Anskaffelsen skal sikre tilgang til både sanntids- og historiske data med høy kvalitet og dekning. Tildelingskriteriene er vektet med 60% for innfrielse av kravspesifikasjon, 30% for pris, 10% for SLA, og 0% for miljøkrav. Leverandøren må dokumentere innfrielse av kravene i et vedlagt Excel-ark, og foreslå en standard SLA som vil bli evaluert.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    To meet today’s demands for efficient and sustainable transport, the Norwegian Public Roads Administration (NPRA) requires comprehensive traffic data to support services for road users and businesses, as well as for monitoring and planning purposes. In particular, NPRA aims to strengthen its ability to monitor and analyze traffic flow, travel times, and traffic density by using both real-time and historical Floating Car Data (FCD). The purpose of this procurement is to ensure that NPRA has access to a broad and reliable range of Floating Car Data (FCD). Through this tender, NPRA seeks to achieve the following objectives: • Access to real-time data • Access to historical data • High data quality and coverage

    Kontakt navn
    Anders Stedding Kristiansen
    Kontakt telefon
    +47 22 07 30 00
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandørens svar på kravene i «Appendix 1 Attachment 1 - Customer specification of requirements», vil bli evaluert basert på hvilken løsning som er best egnet for Statens vegvesen. Kravene er vektet i to kategorier: Normal og viktig, hvor det viktige kravet har dobbelt så stor vekt som det normale kravet. Kravene i Excel-arket er markert enten N/A (obligatorisk krav), normalt eller viktig. Evalueringskriteriene må dokumenteres ved å svare på kravene. Svar bør primært gis i det vedlagte Excel-arket, «Appendix 1 Attachment 1 - Customer specification of requirements». Dersom det er utilstrekkelig plass i regnearket, kan leverandøren henvise til et strukturert vedlegg med en tydelig referanse til krav-IDen. Hvert svar må tydelig indikere hvilket spesifikt krav det adresserer. Prosesseringstiden i prislisten for API-kallene vil også bli evaluert i dette tildelingskriteriet.

    Beskrivelse

    Alle priser må spesifiseres. Se «Appendix 6 - Attachment 1 – Pricing form”. Priser og prisbestemmelser inkludert i andre vedlegg til tilbudet er ikke gyldige.

    Beskrivelse

    Som angitt i krav F-044 foretrekker vi å benytte leverandørens standard SLA-avtale. De ulike SLA-nivåene til leverandørene vil bli evaluert. Leverandøren bør foreslå sin standard SLA, som primært vil bli evaluert på følgende: De foreslåtte tjenestenivåene, Metodene/verktøyene som brukes for å måle leverte tjenestenivåer, i forhold til de foreslåtte nivåene, Den standardiserte kompensasjonsmekanismen dersom de nødvendige tjenestenivåene ikke oppnås. SLA-en skal tydelig beskrive økonomisk kompensasjon i samsvar med leverandørens standardiserte satser.

    Beskrivelse

    Begrunnelse for ikke å kreve miljøledelsesstandarder, eller bruke klima- og miljøkrav og/eller tildelingskriterier i denne anskaffelsen: Dette begrunnes med unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5). Plikten til å sette krav eller kriterier i henhold til denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen (IT-tjenester) har et klimaavtrykk og en miljøpåvirkning som er ubetydelig og heller ikke målbart. Miljø- og klimateffekten av denne anskaffelsen vil kun kunne vises gjennom positive eksternaliteter, det vil si når de kjøretøysgenererte dataene er tatt i bruk og implementert i Statens vegvesens tjenester.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner