Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

IT- drift og vedlikehold

Departementenes Sikkerhets- Og Serviceorganisasjon (DSS) har inngått en rammeavtale med Atea AS, Netnordic Norway AS og Netsecurity AS for levering av datasenter- og nettverksutstyr med tilhørende tjenester til Departementenes digitaliseringsorganisasjon (DIO) og andre omfattede virksomheter. Avtalen dekker leveranser til det nye regjeringskvartalet i Oslo, med en maksimal avtaleperiode på 7 år (2+1+1+1+1+1) og en samlet maksimal økonomisk ramme på 700 millioner kroner. Konkurransen hadde tre deltakere, og det ble lagt vekt på både pris (40%) og kvalitet (60%), inkludert generelle krav, produktgrupper, tjenester, samt personvern og sikkerhet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Atea AS
  • Netnordic Norway AS
  • Netsecurity AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 700 000 000 kr

Om anbudet

    DSS har i dag ansvaret for å levere en sikker og driftsstabil IKT-plattform og å sikre brukervennlige tjenester og løsninger til departementer på felles IKT-plattform. Fra og med 01.01.2025 vil Departementenes digitaliseringsorganisasjon (DIO) overta denne funksjonen og dermed også eierskap til disse rammeavtalene. Formålet med anskaffelsen er å dekke DIO og andre omfattede virksomheters behov for datasenter- og nettverksutstyr med tilhørende tjenester. På bakgrunn av forbruk siste 4 årene estimeres anskaffelsen samlet sett til å ha et uttak pålydende 300 MNOK gjennom maksimal avtaleperiode (7 år). Grunnet stor usikkerhet knyttet til fremtidige behov for prosjektet Nytt Regjeringskvartal og Felles IKT-program/etablering Departementenes digitaliseringsorganisasjon (DIO) er det behov for at anskaffelsen har en økonomisk ramme som tar høyde for denne usikkerheten. På denne bakgrunn vil anskaffelsen kunngjøres med en samlet maksimal økonomisk ramme pålydende 700 MNOK. Dette fordeler seg på 200 MNOK for delkontrakt 1 og 500 MNOK for delkontrakt 2.Anskaffelsen vil da også kunne omfatte leveranser til nytt regjeringskvartal. Byggetrinn 1 (BT1) planlegges ferdigstilt og tatt i bruk innen utgangen av 2025. Byggetrinn 2 (BT2) har foreløpig innflytningsdato i 2029, et estimat som anses usikkert. Byggetrinn 3 (BT3) vil også kunne få leveranser under denne avtalen såfremt det skjer innenfor avtaleperioden. For å sikre omforente, stabile og vedvarende leveranser gjennom BT1,BT2 og BT 3 er det nødvendig med en avtaleperiode som strekker seg utover anskaffelsesregelverkets hovedregel om maksimal varighet på 4 år for rammeavtaler. På ovennevnte bakgrunn vil det inngås rammeavtale(r) med varighet på 2 år. Avtalen vil kunne forlenges 5 ganger á 1 år slik at maksimal avtaleperiode vil være 7 år.

    Kontakt navn
    Lars Haatveit Jenssen
    Kontakt telefon
    +47 22249090
    Adresse
    Akersgata 64, 0180 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre en kontrakt av lignende art og omfang, hvor blant annet kredittverdig uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig.

    Leverandøren skal ha miljøledelsestiltak som sikrer at avtalens miljøkrav blir etterlevd.

    Leverandøren skal ha miljøledelsestiltak som sikrer at avtalens miljøkrav blir etterlevd.

    Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre en kontrakt av lignende art og omfang.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Utfylt bilag 5 vedlegg 1 til avtalen, pr. delkontrakt. Pris vil bli evaluert ut ifra total evalueringssum bestående av priser tilknyttet (1) case og (2) timepriser for bistand slik det fremkommer av pris- skjemaenes arkfane 2 «Oppsummering #Case og timepriser»

    Beskrivelse

    Under dette kriterier er det følgende underkriterier med følgende vekting: * Generelle krav (15%) * Produktgrupper (40%) * For delkontrakt 1 vil produktgruppene 1,4,5 og 6 tillegges mer vekt enn øvrige * For delkontrakt 2 vil produktgruppe 1,3 og 5 tillegges mer vekt enn øvrige * Tjenester (35%) * driftsbistand og øvrige konsulenttjenester vil tillegges mer vekt enn øvrige. * Personvern og sikkerhet (10%)

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Generelle krav

    Beskrivelse

    Produktgrupper. For delkontrakt 1 vil produktgruppene 1,4,5 og 6 tillegges mer vekt enn øvrige. For delkontrakt 2 vil produktgruppe 1,3 og 5 tillegges mer vekt enn øvrige.

    Beskrivelse

    Tjenester. Driftsbistand og øvrige konsulenttjenester vil tillegges mer vekt enn øvrige.

    Beskrivelse

    Personvern og sikkerhet

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner