Cobrief Logo

Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    30200000 Datautstyr og -materiell

Viser 1-25 av 871 resultater

  1. Innlandet Fylkeskommune

    PC og nettbrett for ansatte (konkurransedokumenter på høring)

    Innlandet Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av en rammeavtale for levering av PC og nettbrett med tilbehør til ansatte, med en estimert total verdi på 60 millioner kroner. Leverandører inviteres til å kommentere utdrag av Innlandet fylkeskommunes foreløpige konkurransegrunnlag for å gi innspill til anskaffelsen. Atea AS har sannsynligvis kontrakten i dag.

    Planlegging1. des. 2025
    15. des. 2025(7 dager)
    60 000 000 kr
  2. Fiskeridirektoratet

    Hardware til sekundært datasenter

    Fiskeridirektoratet har inngått en avtale med Braathe AS om å levere tre til seks servere for virtualisering, én 1Gbps aksesswitch, to 25Gbps nettverksswitcher og én fysisk AD-kontroller til sitt sekundære datasenter i Vestland, til en verdi av 1 111 481 kroner. Leverandøren skal også sørge for levering, montering, grunnkonfigurasjon og nødvendig dokumentasjon. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat27. nov. 20253 000 000 kr
  3. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av klientutstyr (1) (1) (1)

    Sandnes Kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS (inkludert Bysykkelen AS), Rogaland Brann og Redning IKS (RBR), og RitS (IT-samarbeid bestående av Strand kommune, Hjelmeland kommune, Sauda kommune, og Suldal kommune), trenger en rammeavtale for kjøp av klientutstyr, nettbrett og tilhørende utstyr over 2 år, med en maksimal totalverdi på 227 millioner kroner. Dette omfatter stasjonært og portabelt klientutstyr, skjermer, nettbrett, fysiske servere og backup-produkter. Tjenestene skal leveres i Rogaland. Atea AS har sannsynligvis kontrakten i dag.

    Konkurranse26. nov. 2025
    9. jan. 2026(32 dager)
    227 000 000 kr
  4. Kolumbus AS

    Rammeavtale for kjøp og drift av gateways - K25-27

    Kolumbus AS trenger en rammeavtale for kjøp og drift av gateways til bruk i kjøretøy (primært busser, men også båt og tog) i Rogaland, med en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner over 2 år. Løsningen skal muliggjøre kommunikasjon over mobilnettet mellom kjøretøy og Kolumbus' skybaserte baksystem, med tilkobling til blant annet antenne for mobilnett, posisjonsdata og FMS. Tilbudene vil bli evaluert basert på totale kostnader (30%), teknisk og funksjonell løsning (35%), utvikling (15%), tjenestenivå (5%) og klima og miljø (15%).

    Konkurranse25. nov. 2025
    16. des. 2025(8 dager)
    45 000 000 kr
  5. Øygarden Kommune

    Kontraktstildeling - Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr

    Øygarden kommune har på vegne av kommunene Øygarden, Askøy, Voss og Sogndal inngått en rammeavtale med Advania Norge AS, Bedriftssystemer AS og Voss Kommunikasjon AS for kjøp av IT-utstyr. Avtalen har en varighet på 2 år, med opsjon på forlengelse i inntil ytterligere to år, totalt maksimalt fire år, og leveransen skjer i Vestland. Kvalitet (30%) og service (20%) ble vektlagt i tillegg til pris (50%). Fem leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat11. nov. 2025
  6. Sykehusinnkjøp Hf

    Medisintekniske PC og mobile arbeidsstasjoner for helseforetakene i Norge

    Sykehusinnkjøp Hf planlegger anskaffelsen av medisintekniske PC og mobile arbeidsstasjoner (traller) for alle regionale helseforetak, med en estimert total verdi på 120 millioner kroner. Vingmed AS har sannsynligvis kontrakten for medisinteknisk PC i dag, mens Atea AS og Beckman Solutions AS har kontrakten for traller til kliniske mobile arbeidsstasjoner.

    Planlegging10. nov. 2025
    19. jan. 2026(42 dager)
    120 000 000 kr
  7. Domstolene I Norge

    TURM25 - Teknisk utstyr i rettsaler og møterom

    Domstolene i Norge trenger audiovisuelt (AV) utstyr og tilhørende tjenester for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 600 millioner kroner. Anskaffelsen skal sikre stabil drift av AV-løsninger og støtte opp under virksomhetens strategiske målsetning om sikre stabile og fleksible AV-løsninger, samt videreutvikle digitale arbeidsmåter og -tjenester i rettssaler og møterom.

    Konkurranse3. nov. 2025
    3. des. 2025(Utgått)
    600 000 000 kr
  8. Ofa Iks

    Programvare og system for sikker utskrift og scanning

    Ofa Iks trenger programvare og system for sikker utskrift og scanning for alle brukere i 2 år, med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Løsningen skal bidra til standardisering og effektivisering av utskrifts- og skanneløsninger, understøtte felles IKT-strategi og sikkerhetskrav, være enkel å bruke og drifte, samt optimalisere bruken av eksisterende servere. Det stilles krav til samarbeid mellom programvareleverandøren, leverandører av multifunksjonsmaskiner (MFP) og IKT-avdelingene i OFA-samarbeidet. Programvaren skal støtte eksisterende og kommende MFP-leveranser gjennom standardiserte grensesnitt og autentiseringsløsninger, og være fleksibel for å tilpasses endringer i maskinpark, infrastruktur og organisering av IKT-tjenester. Tildelingskriteriene er pris (50%), service og support (10%), ytterligere funksjonalitet i løsningen (5%), autentisering (10%) og test av implementering, funksjonalitet og brukervennlighet av programvaren (25%).

    Konkurranse29. okt. 2025
    26. nov. 2025(Utgått)
    60 000 000 kr
  9. Trøndelag Fylkeskommune

    Invitasjon til markedsdialog i forbindelse med rammeavtale for IT utstyr til Trøndelag fylkeskommune

    Trøndelag fylkeskommune planlegger anskaffelsen av en ny rammeavtale for levering av IT-utstyr og ønsker innspill fra markedet for å utforme en best mulig anskaffelse. Leverandører inviteres til å delta i en markedsdialog for å gi innspill til behovsdekning, bærekraft, innovasjon og konkurranse. Elkjøp Norge AS har sannsynligvis kontrakten i dag.

    Planlegging24. okt. 2025
    14. nov. 2025(Utgått)
  10. Movar Iks

    Anskaffelse av IKT-utstyr og rekvisita

    Movar Iks trenger IKT-utstyr og rekvisita for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 6 millioner kroner. Avtalen omfatter servere, datalagring, nettverkskomponenter, klienter og skjermer, printere, programvare (unntatt Microsoft-produkter) og øvrig rekvisita. Advania Norge AS og Imento Norge AS har sannsynligvis kontrakten i dag. Tildelingskriteriene er pris (50%), miljø (30%), kvalitet (15%) og leveringstider (5%).

    Konkurranse20. okt. 2025
    26. nov. 2025(Utgått)
    6 000 000 kr
  11. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025 (3)

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Atea AS, Advania Norge AS og Proact It Norge AS for levering av nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr over 2 år, til en maksimal total verdi på 40 millioner kroner. Avtalen er delt inn i to delkontrakter: nettverksprodukter (WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere og dataskaputstyr) og server- og lagringsprodukter (rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring). Det var et krav om at leverandører kunne tilby brukt utstyr i minikonkurranser og ved direkteavrop under 100 000 kroner. Det ble lagt vekt på miljømerking og bruk av resirkulerbare materialer i produktene. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat15. okt. 202540 000 000 kr
  12. Ofa Iks

    Rammeavtale for nettverk, server- og lagringsprodukter (1)

    Ofa Iks trenger nettverks-, server- og lagringsprodukter gjennom en rammeavtale over 1 år, med en maksimal totalverdi på 108 millioner kroner. Avtalen er delt i to delkontrakter: nettverksprodukter, og server- og lagringsprodukter, hvor det skal inngås avtale med én leverandør for hver del. Leverandøren skal tilby driftssikre løsninger med lang levetid, samt nødvendig rådgivning og teknisk støtte. Tildelingskriteriene er pris (30%) og kvalitet (20%) for nettverksprodukter, og pris (30%) og kvalitet (20%) for server- og lagringsprodukter. Kvalitet vil bli vurdert basert på leverandørens arbeid med partnerstatus, supportorganisasjon (åpningstid, responstid, kontaktkanal, prosessbeskrivelse for henvendelser, feilhåndtering, eskalering og garantihåndtering), tilbud av relevant og tilgjengelig rådgivning (tilgang til dedikert løsningsselger/kundeteam, kompetanse og erfaring, rutiner for behovsavklaring og produktvalg), samt garantivilkår for de ulike produktgruppene.

    Konkurranse13. okt. 2025
    14. nov. 2025(Utgått)
    108 000 000 kr
  13. Oslo Kommune Bymiljøetaten

    Request for information (RFI) - Traffic management system for city of Oslo Urban Environment Agency (Bymiljøetaten)

    Oslo Kommune Bymiljøetaten planlegger anskaffelsen av et nytt trafikkovervåkings- og styringssystem, inkludert trafikklysanlegg, og ønsker å undersøke og evaluere tilgjengelige løsninger på markedet. Leverandører inviteres til å svare på denne forespørselen om informasjon (RFI) for å gi innspill til anskaffelsen.

    Planlegging6. okt. 2025
    6. feb. 2026(60 dager)
    0 kr
  14. Midt-telemark Kommune

    Utskrift, kopi og skann som en tjeneste (Print as a Service) for åtte kommuner i Telemark

    Midt-Telemark Kommune trenger en totalansvarlig leverandør for utskrift, kopi og skann som en tjeneste ("Print as a Service") for åtte kommuner i Telemark (Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Vinje, Seljord, Tokke og Fyresdal), med en maksimal totalverdi på 33,2 millioner kroner. Tjenesten skal primært leveres som en skybasert løsning, men med mulighet for lokal installasjon i sikre soner, og skal dekke alle administrative prosesser for produktområdet, inkludert nødvendige tjenester, programvare og utstyr. Tildelingskriteriene er pris (30%), kvalitet (40%) og miljø (30%). Kvalitetskriteriet vektlegger sikkerhetsløsninger, beskrivelse av leverandørens løsning innen lisenser, programvare og produktportefølje, follow-me-løsning og kundeservice. Miljøkriteriet fokuserer på levetidsforlengelse, behovsanalyse og optimalisering, samt gjenvinning og gjenbruk.

    Konkurranse1. okt. 2025
    31. okt. 2025(Utgått)
    33 213 095 kr
  15. Stiftelsen Tradebroker

    IT-utstyr 2025

    Stiftelsen Tradebroker trenger en rammeavtale for levering av IT-utstyr og tilhørende tjenester til en maksimal totalverdi på 8,4 milliarder kroner. Avtalen skal dekke et bredt spekter av IT-utstyr, inkludert programvarelisenser, vedlikeholdsavtaler, konsulentbistand og tilleggstjenester, og skal leveres til medlemmer i Møre og Romsdal, Vestland, Rogaland, Agder, Oslo, Nordland, Trøndelag, Innlandet og Svalbard. Leverandøren må tilby en god e-handelsløsning med EHF-katalog og OCI "punch-out", samt en funksjonell selvbetjeningsløsning for klient som en tjeneste, inkludert Asset Management system og finansieringsmuligheter. Det forventes levering av standard IT-utstyr, klienter, servere, backup, datasenterløsninger, nettverk, lagring og brannmurer, hvor enkelte produkter vil ha særskilte sikkerhetskrav til opprinnelse og transport. Tildelingskriteriene er påslagsmodell, kostnadsoptimalisering og tjenester (40%), sirkulærøkonomi (30%), samt kompetanse, gjennomføringsevne, rapportering og nettbutikk (30%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på kvalitetssikringssystem (ISO 9001:2015 eller tilsvarende), miljøledelsessystem (ISO 14001:2015, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende), en årlig omsetning på minimum 600 millioner kroner, etablert kvalitetssikringssystem for sporbarhet og etisk handel, og et system for informasjonssikkerhet (ISO 27001 eller tilsvarende).

    Konkurranse29. sep. 2025
    27. okt. 2025(Utgått)
    8 400 000 000 kr