Anbudsoversikt for Rammeavtale for kjøp av periodisk service og vedlikehold av heiser og løfteinnretninger
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Heisinstallasjon og vedlikehold
Formålet med anskaffelsen er å sikre god drift ved riktig vedlikehold og evt. utskiftning eller oppgradering av kommunens heiser og løfteinnretninger.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Rammeavtale for kjøp av periodisk service og vedlikehold av heiser og løfteinnretninger
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 42411000 Taljer og heisesystemer
- 42416000 Heiser, elevatorer med heisespann, elevatorer, rulletrapper, rullende fortau
- 42416100 Heiser
- 42416110 Badeheiser, løfteanordninger til badekar
- 42416120 Vareheiser
- 42416130 Mekaniske heiser
- 42416200 Elevatorer med heisespann
- 42416210 Heiser for avfallstransport
- 42416300 Heiseverk, vinsjer, taljer
- 42419500 Deler til heiser, elevatorer med heisespann eller rulletrapper
- 42419510 Deler til heiser
- 42419520 Deler til elevatorer med heisespann
- 44115600 Trappeheiser
- 45313000 Installasjon av heis og rulletrapp
- 45313100 Installasjon av heis
- 50710000 Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
- 50740000 Reparasjon og vedlikehold av rulletrapper
- 51511000 Installasjon av løfte- og håndteringsutstyr, unntatt rulletrapper og heiser
- 51511300 Installasjon av fasadeheiser
- Estimert verdi
- 9 600 000,00 kr
- Varighet
- 48 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav 1 – Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav: • Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. • Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. • Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2 – Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav 3 – Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. Dokumentasjonskrav: • Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. • Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Krav 4 – Gjennomføringsevne Det kreves meget god gjennomføringsevne og det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav: • En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke og • en redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelsen i løpet av de tre siste år. Krav 5 – Erfaring Det kreves meget god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Dokumentasjonskrav: • Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for evt. referanseinnhenting. Krav 6 – Godkjenninger/registreringer Leverandøren skal være registrert heisinstallatør med faglig virkeområde: • Prosjektering og utførelse av elektriske anlegg i løfteinnretninger (heis). Dokumentasjonskrav: • Utskrift fra El-virksomhetsregisteret eller annen dokumentasjon på slik godkjenning eller dokumentasjon på at slik godkjenning vil bli oppnådd innen kontraktsignering. Krav 7 – Tiltaksklasser Det kreves kvalifikasjoner innen arbeidsområde løfteinnretninger. Det kreves minst følgende tiltaksklasser: • Ansvarlig utførende for bygninger og installasjoner, tiltaksklasse 2. • Ansvarlig prosjekterende for bygninger og installasjoner, tiltaksklasse 2. Dokumentasjonskrav: • Sentral godkjenning for de aktuelle arbeidene, alternativt dokumentasjon som gjør det sannsynlig at man vil oppnå lokal godkjenning for de aktuelle arbeidene. Krav 8 – Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, herunder: - En overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten. - En beskrivelse av når og hvordan systemet er implementert i firmaet og hvor ofte systemet blir oppdatert. - En beskrivelse av hvordan systemet vil bli brukt til å sikre kvaliteten i denne kontrakten. Krav 9 – Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: • Organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet. • Ytelsens klimapåvirkning. Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem.