Anskaffelsens formål er å inngå rammeavtale for leasing av drikkeautomater som leverer varme drikker og vann til de fleste av våre kontorsteder, og serviceavtale for drift, reparasjoner og vedlikehold av utstyret. Avtalen omfatter også kjøp av tilhørende produkter. Oppdragsgiver ønsker å sikre at ansatte ved kontorstedene har tilgang til velsmakende drikke fra driftssikre automater som er enkle og intuitive å betjene. Automatløsningene skal bidra til en god brukeropplevelse i hverdagen, med enkel tilgang til kaffe og andre varme drikker. Samarbeidet mellom Oppdragsgiver og leverandør skal være preget av effektivitet og løsningsorientert dialog. Henvendelser og bestillinger skal håndteres smidig, og det skal være enkelt for kunden å følge opp avtalen, herunder oversikt over leasede automater, kostnader knyttet til varekjøp og serviceoppdrag, samt oppfølging av krav til bærekraft.
Vedlikehold og rens av automatene skal kunne utføres enkelt og uten vesentlig tidsbruk for kundens ansatte. Det skal også være enkelt å få utført service og reparasjoner på alle lokasjoner som omfattes av avtalen. Anskaffelsen skal ivareta krav til bærekraft på alle nivåer og i alle ledd av verdikjeden, og bidra til oppdragsgivers mål om ansvarlig forbruk og miljøvennlige løsninger.