Anbudsoversikt for Rammeavtale - Håndverkertjenester

Brief

Kjemikalier og vannbehandling

Trøndelag Fylkeskommune trenger håndverkertjenester for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 480 millioner kroner, som skal dekke reparasjoner, vedlikehold, utskifting og mindre ombygninger/tilbygg i fylkeskommunens bygningsmasse på ca. 500 000 m². Avtalen gir enerett til én tilbyder per fag og lokasjon for timebaserte oppdrag, med en estimert årlig verdi på ca. 60 millioner kroner. Tjenestene skal leveres i Trøndelag, og fylkeskommunen kan benytte egne ansatte til å utføre arbeid. Tildelingskriteriene er pris (35%) og miljø (15%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil 3 relevante leveranser, ISO 9001:2015 sertifisering for kvalitetssikring, og et velfungerende miljøledelsessystem, hvor ISO 14001 kan benyttes som dokumentasjon. Leverandøren må også ha tilstrekkelig kapasitet og bemanning for å betjene oppdragene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Rammeavtale - Håndverkertjenester
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Håkon Farstad
Kontakt telefon
45257595
Adresse
Strandvegen 17, 7713 STEINKJER
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
480 000 000,00 kr
Beskrivelse
Rammeavtalen er forutsatt benyttet til tiltak i forbindelse med reparasjoner, vedlikehold, utskifting og mindre ombygninger/tilbygg, der Oppdragsgiver foretrekker fakturering etter medgått tid. For større anskaffelser der oppdraget blir prosjektert og beskrevet for pristilbud, er ikke Oppdragsgiver bundet av denne rammeavtalen. Leveranseomfanget vil variere fra lokasjon til lokasjon, fra år til år og fra fag til fag.
Det er opp til tilbyderne å gi tilbud på den/de lokasjonene og fagene de ønsker.
Fylkeskommunens bygningsmasse utgjør til sammen ca 500 000 m2 hvorav ca 10 000 blir skiftet ut eller lagt til hvert år. Resten er gjenstand for regelmessige ombygginger, oppgraderinger, utskiftinger og vedlikehold.
Omfang av håndverkstjenester i leide lokaler vil det i mindre grad være behov for.
Totalt brukes det ca 60 millioner kroner pr år innenfor de fagene som inngår i konkurransen. Dette er et estimat og ikke forpliktende for oppdragsgiver, og omfanget vil kunne variere mellom de ulike kategoriene år for år avhengig av budsjett og oppdragsmengde. Maksimal avtaleverdi for rammeavtalen er 480 MNOK eks.mva.
Det vil bli valgt en tilbyder pr fag og lokasjon. Denne får enerett på alle timebaserte oppdrag med de begrensninger og forbehold som følger av avtalen.
Trøndelag fylkeskommune står fritt til å benytte egne ansatte til å utføre arbeid som her er beskrevet.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jfr. FOA § 13-1(1). I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8(1) b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jfr. forskriftens § 24-8(2) a. Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter per e-post til kontaktperson
Tildelingskriterium 1
Pris
Se konkurransegrunnlag
Tildelingskriterium 2
Miljø
Se konkurransegrunnlag
Tildelingskriterium 3
Pris
Se konkurransegrunnlaget
Tildelingskriterium 4
Miljø
Se konkurransegrunnlaget
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Det er normalt tilstrekkelig at leverandør er kredittverdig med krav til sikkerhet for å oppfylle kravet, tilsvarende rating B. Leverandøren må ha positiv egenkapital. Dokumentasjon: • Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 3 måneder som baserer seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av offentlig godkjent kreditvurderingsinstitusjon. Oppdragsgiver vil også selv kunne innhente opplysninger fra kreditvurderingsforetak. • Utdrag fra leverandørens årsregnskap og revisors beretning for 2 siste år. • Sist tilgjengelige kvartalsrapport med balanseoppstilling.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har et velfungerende kvalitetssikringssystem, eller er sertifisert for kvalitetssikring. Dokumentasjon: Hvis tilbyderen er sertifisert i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende kvalitetssikringsstandarder, og sertifiseringen dekker leveransen, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. Hvis ikke tilbyder er sertifisert skal det gis en beskrivelse av Leverandørens system (rutiner og tiltak) for kvalitetssikring og eventuelle ytterligere dokumentasjon/sertifikater som konkret viser hva slags system tilbyderen har, og kunne dokumentere følgende: a) Dokumentert metode/prosedyre for planlegging og utførelse av oppdrag som omfattes av den eller de delkontrakter det gis tilbud på b) Beskrivelse av rutiner for egenkontroll ved utførelse av arbeidet c) Beskrivelse av virksomhetens system for å følge opp avvik og uønskede hendelser, samt øvrig forbedringsarbeid inkludert revisjoner av system d) Beskrivelse av virksomhetens system for risikostyring, inkl. HMS e) Beskrivelse av virksomhetens system for endringshåndtering f) Beskrivelse av virksomhetens system for oppfølging av eventuelle underleverandører
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har et velfungerende miljøledelsessystem, eller er sertifisert for miljøledelse. Dokumentasjon: Tilbyder skal dokumentere et miljøledelsessystem som minimum består av rutiner for å ivareta følgende elementer: a) Virksomhetens miljømål og miljøpolitikk b) Strategi på miljøområdet c) Utførelse av tjenester på en miljømessig forsvarlig måte, f.eks. avfallssortering og transport. Det kan legges fram egenerklæring som beskriver hvordan rutinene gjennomføres og fungerer. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS eller tilsvarende tredjepartsverifisert system, er det tilstrekkelig å legge ved gyldig sertifikat.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjon: Tilbyder skal dokumentere inntil 3 relevante leveranser. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post). Referanser vil kunne bli kontaktet ved behov for avklaring av oppdragets relevans. Det er likevel slik at det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Benytt vedlegg 1 – Svarskjema erfaring. NB! Det skal leveres egen oversikt per fagområde det gis tilbud på.
Kvalifikasjonskrav 6
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig evne og kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Dokumentasjon: • Tilbyder skal redegjøres for sin kapasitet til å kunne betjene Kunden på en god nok måte med hensyn til samtidighet av oppdrag for de lokasjoner det gis gjennom hele avtaleperioden. • Oversikt over foretakets totale bemanning, inkl. antall faglærte og antall lærlinger, innen det eller de fagområder og lokasjoner det gis tilbud på. NB! Det skal leveres egen oversikt per fagområde det gis tilbud på.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    22. apr. 2025, 11:07

  2. Frist for spørsmål

    16. mai 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    4 døgn

    26. mai 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    26. mai 2025, 10:00

  5. Startdato for avtale

    14. juni 2025, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    26. aug. 2025, 10:00

  7. Sluttdato for avtale

    14. juni 2029, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner