Anbudsoversikt for Rammeavtale om kjøp av håndverkertjenester for Agder, Telemark og Vestfold

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Elektrisk installasjonsarbeid

Statens Vegvesen trenger håndverkertjenester for vedlikehold og utbedring av eide og leide bygg, samt enkelte byggeprosjekter i Agder, Telemark og Vestfold. Det skal inngås en rammeavtale med én leverandør, med en maksimal totalverdi på 15 millioner kroner. Leverandøren må ha relevant erfaring med minst tre relevante oppdrag de siste tre år, og inneha sentral godkjenning tiltaksklasse 1 innen minst to av spesifiserte funksjoner som riving, tømrerarbeid, murarbeid, taktekking, sanitærinstallasjoner, varme- og kuldeinstallasjoner, ventilasjon, og arbeid på bevaringsverdige byggverk. Tildelingskriteriene er pris (40%), klima og miljø (30%), og oppdragsforståelse (30%). Leverandøren må dokumentere bruk av klimavennlige kjøretøy og ha en plan for avfallshåndtering og optimalisering av kjøreruter.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale om kjøp av håndverkertjenester for Agder, Telemark og Vestfold
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Wenche Elisabeth Katharina Sundsfjord
Kontakt telefon
+47 41564206
Adresse
Innspurten 11C, 0663 OSLO
Estimert verdi
15 000 000,00 kr
Beskrivelse
Statens vegvesen, Byggdrift sørvest (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker å inngå rammeavtale med én leverandør som organiserer og koordinerer håndverkertjenester i forbindelse med vedlikehold og utbedring av våre eide og leide bygg, samt enkelte byggeprosjekter. Det vil bli inngått kontrakt med 1 leverandør.
Tildelingskriterium 1
Pris
Leverandøren skal legge ved utfylt prisskjema, jf. Vedlegg 3 Prisskjema.
Tildelingskriterium 2
Klima og miljø
Oppdragsgiver vil evaluere Leverandørens bruk av klimavennlige kjøretøy til å gjennomføre leveranser i henhold til denne kontrakten. Leverandøren skal beskrive andel oppmøter på kontrakten som skal gjennomføres med kjøretøy på elektrisitet, hydrogen og biogass hvert år. Vi vil vektlegge andel oppmøter i kontraktsår 1 og 2 med 30% for hvert av årene og andel oppmøter i kontraktsår 3 og 4 med 20% for hvert av årene. Oppdragsgiver vil i tillegg evaluere Leverandørens beskrivelse/redegjørelse av plan for avfallshåndtering, samt beskrivelse/redegjørelse for optimalisering av kjøreruter for å redusere CO2-utslipp
Tildelingskriterium 3
Oppdragsforståelse
Oppdragsgiver vil evaluere leverandørens forståelse av oppdraget, og beskrivelsen av hvordan leverandør vil gå frem for å løse oppdraget, - herunder bruk av underleverandører - hvordan geografisk dekning skal oppfylles - hvordan krav om responstider oppfylles
Kvalifikasjonskrav 1
Krav til leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet
Oppdragsgiver vil innhente en kredittvurdering fra Experian. Ved tvil kan Oppdragsgiver innhente ytterligere opplysninger fra leverandøren
Kvalifikasjonskrav 2
Krav til leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner
Leverandøren skal ha relevant erfaring. For at et oppdrag skal være relevant må det inneholde minst to av de fagområdene som er nevnt i kravspesifikasjonens punkt 2.2. For at leverandøren skal ha relevant erfaring skal ha utført minimum 3 relevante oppdrag i løpet av de 3 siste år. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal bekrefte at han oppfyller dette kravet ved innlevering av tilbud. Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver levere følgende dokumentasjonsbevis: En oversikt over minimum 3 (maksimum 5) av de viktigste utførte relevante arbeider i løpet av de siste 3 år, herunder navnet på den offentlige eller private mottaker, kort beskrivelse av oppdraget, samt opplysninger om verdi/mengde/omfang og tidspunkt, jf. vedlegg 2 – Oppdragsliste. En leverandør som er nyetablert og som ikke kan framlegge referanser, må være særlig nøye med å dokumentere og sannsynliggjøre at han likevel har forutsetninger for å gjennomføre oppdraget. Nyetablerte leverandører kan dokumentere at kravet er oppfylt ved å vise til erfaring som tilbudte personer/ressurser har opparbeidet seg i tjeneste for andre enn leverandøren.
Kvalifikasjonskrav 3
Krav til leverandørens registrering, autorisasjoner mv.
Leverandøren skal inneha sentral godkjenning tiltaksklasse 1 innen minst 2 av funksjonene nedenfor: • Utførende riving og miljøsanering • Utførende tømrerarbeid og montering av trekonstruksjoner • Utførende murarbeid • Utførende taktekkingsarbeid • Utførende sanitærinstallasjoner • Utførende varme og kuldeinstallasjoner • Utførende ventilasjon og klimainstallasjoner • Utførende arbeid på bevaringsverdige byggverk Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal bekrefte at han oppfyller dette kravet ved innlevering av tilbud. • Oppdragsgiveren vil innhente dokumentasjon på DIBK.no.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    9. apr. 2025, 08:29

  2. Frist for spørsmål

    8. mai 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    15. mai 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    15. mai 2025, 10:00

  5. Startdato for avtale

    1 måned

    1. juli 2025, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    6. okt. 2025, 10:00

  7. Sluttdato for avtale

    30. juni 2027, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner