Anbudsoversikt for Rammeavtale på avfallshåndtering til Vefsn Kommune 2024-2028

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Avløpshåndtering

Vefsn Kommune trenger avfallshåndtering for å levere tjenester til kommunale formålsbygg i Nordland over 4 år til en verdi av 7 000 000 NOK. Anbudet inkluderer tømming av beholdere, leie og kjøp av nye beholdere ved behov, rekvisita og rådgivning for bedre sortering. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha nødvendig godkjenning for å håndtere det aktuelle avfallet og etablerte miljøledelsestiltak som møter anskaffelsens miljømålsettinger.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale på avfallshåndtering til Vefsn Kommune 2024-2028
Lokasjon
Estimert verdi
7 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Kvalifikasjonskrav 1
Årsregnskap
Leverandør skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Det stilles krav til at gjennomsnittlig årsomsetning for de tre siste årene tilsvarer kontraktens anslåtte verdi. Kontraktens anslåtte verdi er estimert til kr 7 000 000 eks.mva. Dokumenteres med årsregnskap de siste tre årene (2022, 2021 og 2020). Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Økonomisk kapasitet
Leverandøren skal ha tilstrekkelig soliditet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene tilsvarende rating A. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering fra et kredittvurderingsselskap med lisens til å behandle personopplysninger. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Konsesjon/tillatelse
Det kreves at leverandøren har godkjenning til å ta i mot avfallet som kontrakten omfatter. Det bes om dokumentasjon på dette. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Miljøledelsesstandard
Leverandøren skal ha miljøledelsestiltak tilpasset leveransens miljømålsetting, miljøegenskaper, kompleksitet og risiko. En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001, EMAS eller Miljøfyrtårn eller tilsvarende, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat under forutsetning av at miljøledelsestiltakene er omfattet av sertifiseringsordningen. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 5
Kvalitetssikringssystem
Tilbyder skal ha et tilfredsstillende kvalitetssystem (KS-system) som dekker de ytelser som omfattes av oppdraget. Tilbyder skal kunne dokumentere at firmaet har et internkontrollsystem iht. Internkontrollforskriften av 12. juni 1996. Entreprenøren skal ha et operativt kvalitetssystem (KS-system), og skal vedlegge en oversikt over dette. Dersom tilbyderen er sertifisert i henhold til NS-EN ISO 9001:2015 eller tilsvarende, kan kopi av sertifikat legges ved som dokumentasjon. Det gjelder også eventuell undertilbyders kvalitetssikringssystem. Dette skal dokumenteres ved levering av tilbud. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 6
Tilbyderen skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling.
Dokumenteres med Skatte- og merverdiattest, som ikke er eldre enn 6 måneder. Denne kan bestilles i Altinn (skjema RF-1316).
Kvalifikasjonskrav 7
Leverandøren skal ha et fungerende HMS-system
Dokumenteres med HMS-egenerklæring. HMS-egenerklæring ligger vedlagt under dokumenter.
Kvalifikasjonskrav 8
Erfaring/referanse
Det kreves betydelig erfaring fra tilsvarende oppdrag. Leverandør må beskrive relevante referanseoppdrag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 9
Krav til lønns- og arbeidsvilkår
Leverandøren er ansvarlig for at egne ansatte, ansatte hos underleverandører (herunder innleide) har lønns- og arbeidsvilkår i henhold til: Forskrift om allmenngjort tariffavtale. Forskrift om lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter av 8. februar 2008 der denne kommer til anvendelse. På områder som ikke er dekket av forskrift om allmenngjort tariffavtale, skal lønns- og arbeidsvilkårene være i henhold til landsomfattende tariffavtale for den aktuelle bransje. Med lønns- og arbeidsvilkår menes bestemmelser om minste arbeidstid, lønn, herunder overtidstillegg, skift- og turnustillegg og ulempetillegg, og dekning av utgifter til reise, kost og losji, i den grad slike bestemmelser følger av tariffavtalen. Leverandøren plikter på forespørsel å dokumentere lønns- og arbeidsvilkårene for egne arbeidstakere, arbeidstakere hos eventuelle underleverandører (herunder innleide). Opplysningene skal dokumenteres ved blant annet kopi av arbeidsavtale, lønnsslipp, timelister og arbeidsgiverens bankutskrift. Dokumentasjonen skal være på personnivå og det skal fremgå hvem den gjelder. Kravet oppfylles med utfylt egenerklæring for lønns- og arbeidsvilkår vedlagt under dokumenter. Det er tilstrekkelig at dette dokumenteres med levering av egenerklæring . Se vedlagt dokument under "dokumenter". Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner