Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Avløpshåndtering

Vefsn Kommune trenger avfallshåndtering for å levere tjenester til kommunale formålsbygg i Nordland over 4 år til en verdi av 7 000 000 NOK. Anbudet inkluderer tømming av beholdere, leie og kjøp av nye beholdere ved behov, rekvisita og rådgivning for bedre sortering. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha nødvendig godkjenning for å håndtere det aktuelle avfallet og etablerte miljøledelsestiltak som møter anskaffelsens miljømålsettinger.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Vefsn kommune ønsker å inngå rammeavtale på avfallshåndtering for kommunale formålsbygg. Anskaffelsen inneholder:- Tømming av beholdere iht. beskrevet frekvens- Leie av flere beholdere ved behov- Kjøp av rekvisita- Rådgivning av avfallshåndteringen for å oppnå oppdragsgivers overordnede mål om bedre sorteringsgradHovedtrekkene i prosedyrenVefsn kommune ønsker å inngå rammeavtale på avfallshåndtering for kommunale formålsbygg. Hensikten med anskaffelsen er å sikre en miljøvennlig og effektiv håndtering av avfall. Avtalen skal omfatte tømming og transport av avfall, godkjent sluttbehandling og utleie av egnede oppsamlingsutstyr/avfallsbeholdere. Oppdragsgiver ønsker også å inngå avtale med en leverandør som aktivt kan bistå til at oppdragsgiver oppnår en høyere sorteringsgrad på sitt avfall. Rammeavtalen har en estimert verdi på kr 1 750 000 NOK eks.mva. Estimatet er på ingen måte bindene for oppdragsgiver. Anslått verdi på kontrakten er på bakgrunn av historiske tall satt til kr 7 000 000 NOK eks.mva. Tidspunkt for oppstart på ny avtale er senest 01.03.2024. Oppdragsgiver ønsker å inngå en rammeavtale på 3 år, med gjensidig opsjon på ytterligere 1 år. Forlengelse av avtale utløses skriftlig av oppdragsgiver minimum 3 måneder før kontraktens utløp. Per i dag er det ca. 35 kommunale eiendommer som har containere for restavfall, matavfall, optibag og plast-papp-papir. Det tas forbehold om at små justeringer vil bli gjort i kontraktens levetid. Det må også påregnes at det bestilles ekstra containere med spesielle forhold, i tillegg ved vår/høst opprydding.

    Kontakt navn
    Joakim Haugen Finsås
    Kontakt telefon
    +47 75101000
    Adresse
    Skjervgata 34, 8657 MOSJØEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Det stilles krav til at gjennomsnittlig årsomsetning for de tre siste årene tilsvarer kontraktens anslåtte verdi. Kontraktens anslåtte verdi er estimert til kr 7 000 000 eks.mva.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig soliditet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene tilsvarende rating A.

    Det kreves at leverandøren har godkjenning til å ta i mot avfallet som kontrakten omfatter.

    Leverandøren skal ha miljøledelsestiltak tilpasset leveransens miljømålsetting, miljøegenskaper, kompleksitet og risiko.

    Tilbyder skal ha et tilfredsstillende kvalitetssystem (KS-system) som dekker de ytelser som omfattes av oppdraget. Tilbyder skal kunne dokumentere at firmaet har et internkontrollsystem iht. Internkontrollforskriften av 12. juni 1996. Entreprenøren skal ha et operativt kvalitetssystem (KS-system).

    Tilbyderen skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling.

    Leverandøren skal ha et fungerende HMS-system.

    Det kreves betydelig erfaring fra tilsvarende oppdrag.

    Leverandøren er ansvarlig for at egne ansatte, ansatte hos underleverandører (herunder innleide) har lønns- og arbeidsvilkår i henhold til: Forskrift om allmenngjort tariffavtale. Forskrift om lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter av 8. februar 2008 der denne kommer til anvendelse. På områder som ikke er dekket av forskrift om allmenngjort tariffavtale, skal lønns- og arbeidsvilkårene være i henhold til landsomfattende tariffavtale for den aktuelle bransje. Med lønns- og arbeidsvilkår menes bestemmelser om minste arbeidstid, lønn, herunder overtidstillegg, skift- og turnustillegg og ulempetillegg, og dekning av utgifter til reise, kost og losji, i den grad slike bestemmelser følger av tariffavtalen. Leverandøren plikter på forespørsel å dokumentere lønns- og arbeidsvilkårene for egne arbeidstakere, arbeidstakere hos eventuelle underleverandører (herunder innleide).

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale på avfallshåndtering til Vefsn Kommune 2024-2028
Lokasjon
Estimert verdi
7 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner