Bergen Havn AS trenger renovasjonstjenester, inkludert leie av oppsamlingsutstyr, tømming, henting, transport og behandling av avfall, for en rammeavtale over 4 år med en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner. Tjenestene skal leveres i Vestland, og avfall skal håndteres på en miljøvennlig måte. Konkurransen har to faser: en kvalifiseringsfase hvor leverandører må dokumentere oppfyllelse av kvalifikasjonskrav, etterfulgt av en tilbudsfase hvor inviterte leverandører kan levere tilbud, med mulighet for forhandlinger.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Kontrakten gjelder renovasjonstjenester til Bergen Havn AS. Med renovasjonstjenester menes f.eks leie av oppsamlingsutstyr, tømming og henting av oppsamlingsutstyr, transport av avfallet og kostnader for behandling av avfallet. Avfall skal håndteres på en mest mulig miljøvennlig måte.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurranseform er konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring jf. Forsyningsforskriften § 19-7. Denne prosedyren innledes med en kvalifiseringsfase (del I) der leverandørene skal sende inn dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskrav. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene og som blir invitert, får anledning til å levere tilbud (del II).
I del II er det åpnet for å gjennomføre forhandlinger. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å tildele kontrakten uten å gjennomføre forhandlinger, dersom oppdragsgiver anser dette som hensiktsmessig. Tilbydere anbefales derfor å gi sitt beste tilbud. Forhandlinger kan gjennomføres både skriftlig og muntlig.