Anbudsoversikt for Rehabilitering uteområde Tasta bydelshus

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Oppføring, renovering og vedlikehold av bygninger

Stavanger Kommune trenger rehabilitering av uteområdene ved Tasta bydelshus, et prosjekt som skal gjennomføres som et pilotprosjekt for ombruk og klimagassreduksjon i kommunale uteanlegg. Prosjektet har en maksimal totalverdi på 2,6 millioner kroner og vil finne sted i Rogaland. Rehabiliteringen omfatter oppgradering av dekker, kanter, møbler, belysning, overvannshåndtering og beplantning, med tilpasning til eksisterende kunstverk. Det kreves at leverandøren har erfaring som hovedentreprenør eller totalentreprenør fra minst tre tilsvarende oppdrag, samt et godt fungerende kvalitetssystem dokumentert med ISO 9001:2015 eller tilsvarende. Nøkkelpersonell som anleggsleder, steinlegger og anleggsgartner må ha erfaring fra lignende prosjekter. Dokumentasjon av løsninger og prosesser vil inngå i en sluttrapport, og det legges opp til tett samhandling mellom leverandør og kommunen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rehabilitering uteområde Tasta bydelshus
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Elin Henricson
Kontakt telefon
+47 51507090
Adresse
Øvre Kleivegate 15, 4005 STAVANGER
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
2 600 000,00 kr
Beskrivelse
Rehabilitering av uteområder ved Tasta bydelshus. Pilotprosjekt for ombruk og klimagassreduksjon innenfor kommunale uteanlegg.
Hovedtrekk i prosedyren
Uteområdene ved Tasta bydelshus skal rehabiliteres i regi av Stavanger kommune i 2025. Uteområdet er slitt og har vært i forfall over flere tiår. Området er et viktig samlingspunkt for kommunedelen og blir brukt av blant annet eldresenter, fritidsklubb og frivillighetssentralen. Uteområdet kan overordnet deles i tre delområder: solveggen, aktivitetsområde og hagen. I solveggen etableres en oppholdssone med belegg, benker og bord for kafé og sosialt samvær. Aktivitetsområdet opparbeides som en åpen flerbruksflate i asfalt for aktiviteter. Det opparbeides en grønn buffer av vegetasjon mot parkeringsplassen, som også vil ivareta åpen overvannshåndtering. I hagen skal vekstforhold for eksisterende trær utbedres med plantefelt, bod til Frilager skal flyttes og det skal etableres sykkelparkering.
Rehabiliteringen omfatter oppgradering av dekker, kanter, møbler, belysning, overvannshåndtering og beplantning.
Tiltakene skal tilpasses eksisterende kunstverk.
Rehabiliteringsprosjektet er et pilotprosjekt for å fremme ombruk av materialer og redusere klimagassutslipp i kommunale anleggsprosjekter. Kommunen legger opp til en prosess med tett samhandling mellom leverandør og Stavanger kommune. Endelige løsninger er derfor avhengig av materialetilgang, mulighet for lagring og kreativ problemløsning ved ombruk. Det stilles krav til dokumentasjon av løsninger og prosesser som vil inngå i en sluttrapport.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må være i risikoklasse 4 eller høyere på Experians skala. Leverandøren forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av Leverandørens økonomiske forhold. Hvis Leverandøren er kjent med at kravet til økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten ikke kan imøtekommes gjennom kredittvurdering som angitt ovenfor, skal Leverandøren fremlegge annen dokumentasjon som bekrefter/ forklarer at den økonomiske evnen er tilfredsstillende til å gjennomføre kontrakten. Hvis Oppdragsgivers kredittopplysninger om det enkelte foretak ikke inneholder en kredittvurdering, eller leverandøren av andre grunner ikke innfrir kravet til kredittvurdering kan Oppdragsgiver søke å få dekket sitt dokumentasjonsbehov på annen måte, enten ved å vurdere om den økonomiske evnen er tilfredsstillende ut fra de andre opplysninger som måtte foreligge i løsningen fra Experian eller gjennom innhenting av annen dokumentasjon. Ved fusjoner/oppkjøp/nyetablering kan leverandøren bli vurdert særskilt.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Det kreves et godt og fungerende kvalitetssystem for ytelsene som skal leveres. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må kunne fremlegge en attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengig organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder (ISO 9001:2015 eller tilsvarende). Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon, ikke utstedt av uavhengig organ, som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren må godtgjøre at de er registrert i et bransjeregister eller annet foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor de er etablert. Dokumentasjonsbevis: Dokumentasjon for norske bedrifter vil eksempelvis være firmaattest fra foretaksregisteret i Brønnøysund. Dokumentasjonen skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. Dokumentasjon skal være på norsk.
Kvalifikasjonskrav 4
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Det kreves erfaring som hovedentreprenør eller totalentreprenør fra minst 3 tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes oppdrag med tilsvarende kompleksitet, art, og omfang som forespurt i denne konkurranse som torg og uteområde. Det kreves dokumentert meget god gjennomføringsevne. Kvalifikasjonskravet relaterer seg til tilbyderforetaket som sådan, ikke til enkeltpersoners erfaring. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må kunne fremlegge en liste over de viktigste relevante oppdrag de siste 10 år. Listen må minimum inneholde: • Kort beskrivelse av prosjektet • Sted • Areal • Tidspunkt for utførelse • Kontraktsverdi • Navn på oppdragsgiver med kontaktperson og kontaktopplysninger. Ved fusjoner/oppkjøp/nyetablering kan leverandøren bli vurdert særskilt. Referanser vil kunne bli kontaktet for å få bekreftet de opplysningene som er oppgitt.
Kvalifikasjonskrav 5
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav:Leverandøren skal ha nødvendig kapasitet og kompetanse til å dekke behovet ved gjennomføring av oppdraget. Følgende nøkkelpersonell skal tilbys anleggsleder, steinlegger og anleggsgartner (en nøkkelperson kan ha flere roller). Tilbudt nøkkelpersonell skal minimum ha erfaring fra lignende prosjekter. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må kunne fremlegge oversikt over bemanning for dette oppdrag med CV for nøkkelpersoner som skal utføre oppdraget. Det er ikke nødvendig å opplyse om andre konkrete personer i prosjektorganisasjonen, og det skal kun tilbys én konkret person i hver av rollene. CV-ene kan ha vedlegg, og det bes særlig redegjort for relevante prosjekter hvor de tilbudte nøkkelpersoner har hatt tilsvarende roller, og som følgelig er egnet til å identifisere kompetanse av særlig betydning for oppdraget som her skal gjennomføres. CV skal inneholde: • Utdannelse • Relevant arbeidserfaring • Oversikt over tidligere utførte oppdrag med angivelse av prosjektnavn, oppdragsgiver, sted, areal, kontraktens størrelse og rolle i prosjektet.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    30. jan. 2025, 10:52

  2. Endring i konkurranse

    11. feb. 2025, 09:34

  3. Frist for spørsmål

    17. feb. 2025, 11:00

  4. Åpningsdato

    21. feb. 2025, 11:00

  5. Frist for innlevering

    21. feb. 2025, 11:00

  6. Startdato for avtale

    27. feb. 2025, 00:00

  7. Vedståelsesfrist

    21. mai 2025, 10:00

  8. Sluttdato for avtale

    2 måneder

    15. juli 2025, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner