Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Brief
Reisebyrå- og turisttjenester
Bane Nor SF har inngått avtale med Global Business Travel AS for reisebyråtjenester til å levere bestilling og organisering av tjenestereiser og hotellopphold over 6 år til en verdi av 50 000 000 NOK. Anbudets vekting var totalpris per år (1), klima og miljø (40 %), ønskede krav til leveransen (20 %), og brukervennlighet i bestillingsportal (40 %).
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Denne anskaffelsen gjelder kjøp av reisebyråtjenester, herunder bestilling og organisering av tjenestereiser og hotellopphold og arrangementer for Bane NORs faste og midlertidige ansatte og innleide (brukere).
Bestillingsprosessen skal utføres gjennom en dedikert web-bestillingsportal, laget for å effektivisere og forenkle kjøp av tjenestereiser og overnatting. Denne portalen vil tillate brukerne å selvstendig håndtere reservasjoner av flyreiser, hotellopphold og leiebil uten bistand fra Leverandøren.
Leverandøren skal også tilby applikasjon for mobiltelefoner, der brukerne selvstendig kan håndtere enkelte reservasjoner selv.
Kontrakten omfatter også bestilling og organisering av opphold for beboere som bor i nærheten av støyende arbeider langs togstrekninger og som har krav på alternativ overnatting (naboovernatting).
Under dette tildelingskriteriet evalueres totalpris per år. I bilag 5 har Oppdragsgiveren estimert et forbruk per år. I evalueringen kommer Oppdragsgiveren til å multiplisere prisene med oppgitt forbruk per år. Pris på opsjoner inngår ikke i evalueringen. Det er knyttet usikkerhet til estimatet. Estimatet er derfor ikke bindende i kontraktsperioden
Beskrivelse
Kvalitet 1: Klima og miljø – 40 % av kvalitetskriteriet: Leverandørens besvarelse av hvordan leverandørens leveranser i kontrakten og tilbudt bestillingsløsning bistår Oppdragsgiverens brukere med å gjøre mer miljøvennlige valg når man bestiller reiser. Kvalitet 2: Leverandørens tilbud på ønskede krav til leveransen – 20 % av kvalitetskriteriet. Kvalitet 3: Brukervennlighet i tilbudt bestillingsportal – 40 % av kvalitetskriteriet. Kvalitet på opsjoner inngår ikke i evalueringen
Delkriterier
Beskrivelse
Leverandørens besvarelse av hvordan leverandørens leveranser i kontrakten og tilbudt bestillingsløsning bistår Oppdragsgiverens brukere med å gjøre mer miljøvennlige valg når man bestiller reiser
Beskrivelse
Leverandørens tilbud på ønskede krav til leveransen