Anbudsoversikt for Rv.22 Hafslund - Dondern

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen har inngått en avtale med ISACHSEN ANLEGG AS for bygging av tosidig kollektivfelt og gang- og sykkelveg mellom Hafslund og Dondern, samt ensidig kollektivfelt og gang- og sykkelveg langs nordsiden av rv. 22 Iseveien. Prosjektet inkluderer også ombygging av rundkjøringen på Dondern, bygging av underganger, ombygging av holdeplasser, støytiltak, og riving av bygninger, samt tiltak på fv. 118 Skjebergveien og Tors gate. Leveransen skjer i Viken, og avtalen har en total verdi på 297 996 154 kroner. Det var krav om kvalitet på organisering og nøkkelpersonell, gjennomføring av oppdraget, ivaretakelse av ytre miljø, og reduksjon av klimagassutslipp. To leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Isachsen Anlegg AS
Antall mottatte tilbud
2
Kontraktsverdi
297 996 154 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rv.22 Hafslund - Dondern
Lokasjon
Estimert verdi
312 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
K1: Tilbudssum
Leverandørens tilbudssum
Tildelingskriterium 2
K2 Organisering og tilbudt nøkkelpersonell
Kvalitet på leverandørens organisering av prosjektet og nøkkelpersonellets erfaring og kompetanse. Besvarelsen av K2 vil kunne gi et fradrag med inntil kr 15 mnok fra entreprenørens tilbudssum. Leverandørene honoreres bare for forhold som representerer en konkret og forpliktende merverdi i tilknytning til kontrakten. Et tilbud som ikke representerer en konkret og forpliktende merverdi vil ikke bli gitt noe fradrag. Øvrige fradrag vil bli fastsatt med utgangspunkt i disse ytterpunktene.
Tildelingskriterium 3
K3: Gjennomføring av oppdraget
Entreprenørens plan for gjennomføring av oppdraget herunder: 1. Entreprenørens konkrete tiltak som sikrer at utfordringer i prosjektet ivaretas på en god måte. 2. Kvalitet på fremdriftsplan og entreprenørens konkrete tiltak for å redusere risiko for oversittelse av kontraktens og sluttfrist. 3. Entreprenørens konkrete tiltak for å redusere risiko som gjelder sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA). 4. Entreprenørens plan for modellbasert prosjektering. Besvarelsen av K3 vil kunne gi et fradrag med inntil kr 40 mnok fra entreprenørens tilbudssum. Leverandørene honoreres bare for forhold som representerer en konkret og forpliktende merverdi i tilknytning til kontrakten. Et tilbud som ikke representerer en konkret og forpliktende merverdi vil ikke bli gitt noe fradrag. Øvrige fradrag vil bli fastsatt med utgangspunkt i disse ytterpunktene.
Tildelingskriterium 4
K4: Entreprenørens ivaretakelse av ytre miljø
Entreprenørens ivaretakelse av ytre miljø på prosjektet.Besvarelsen av K4 vil kunne gi et fradrag med inntil kr. 10 millioner fra leverandørens tilbudssum ved beregning av tilbudets konkurransesum. Leverandørene honoreres bare for forhold som representerer en konkret og forpliktende merverdi i tilknytning til kontrakten. Et tilbud som ikke representerer noe merverdi for oppdragsgiver vil ikke bli gitt noe fradrag. Øvrige fradrag vil bli fastsatt med utgangspunkt i disse ytterpunktene.
Tildelingskriterium 5
K5: Reduksjon av klimagassutslipp i prosjektet
1. Entreprenørens reduksjon av klimagassutslipp fra materialer. For klimagass vurderes det forenklede klimagassbudsjettets totalutslipp, samt klimagassreduserende tiltak utover budsjettet. Utslippsfri massetransport vurderes imidlertid særskilt under eget punkt. 2. Utslippsfri massetransport fra anleggsgrense til godkjent mottak eller deponi. Utslippsfri anleggsplass utover krav satt i denne kontrakt. Besvarelsen av K5 vil kunne gi et fradrag med inntil kr. 15 millioner fra entreprenørens tilbudssum ved beregning av tilbudets konkurransesum. Entreprenørene honoreres bare for forhold som representerer en konkret og forpliktende merverdi i tilknytning til kontrakten. Et tilbud som ikke representerer noe merverdi for byggherre vil ikke bli gitt noe fradrag. Øvrige fradrag vil bli fastsatt med utgangspunkt i disse ytterpunktene. Fradraget for utslippsfri massetransport beregnes ved å multiplisere entreprenørens samlede tilbudte utslippsfrie massetransport med kr. 150 per ulm3.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner