Brief

Elektrisk installasjonsarbeid

Statens Vegvesen trenger komplett levering og installasjon av elektro-utstyr i nye tekniske bygg i tunnelen, inkludert kabler for nødstasjoner og kommunikasjon, 8 nye nødstasjonsskap, armaturer i hele tunnelen (inkludert dagslyssoner), nettverkstilkobling til eksisterende nettverk, og 8 stk 22kW ventilatorer. Arbeidet skal utføres i Vestland over 11 måneder. Tildelingskriteriet er laveste pris (100%). Det stilles krav om at ledebiler for trafikkavvikling skal være fossilfrie, og minimum 90% av alle lette kjøretøy skal være fossilfrie.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Komplett levering og installasjon av utstyr i nye teknisk bygg i tunnelen. Levering og montering av kabler for nødstasjoner og kommunikasjon i deler av tunnelen. Levering, montering og tilkobling av 8 stk nye nødstasjonsskap. Levering, montering og tilkobling av armaturer i heile tunnelen, inkludert dagslyssoner. Levering, montering og tilkobling av nettverk som skal tilknyttast eksisterande nettverk i tunnelen. Levering og montering av 8 stk 22kW ventilatorer.

    Kontakt navn
    Marianne Rogne
    Kontakt telefon
    +47 41564215
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver eller sammen med forespørsel om deltakelse i konkurransen levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt utstedt av kompetent organ i leverandørens hjemstat, eller det land hvor leverandøren er etablert. Attesten skal dokumentere om leverandøren har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter, avgifter og trygdeavgifter.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Laveste pris

    Beskrivelse

    Anskaffelsen gjelder elektroarbeid med installasjon av 2stk nye bygg samt installasjon av nye nødstasjonar, 8 stk nye vetilatorer og ny belysning i tunnelen. Prosjektet har ei estimert byggetid på ca eit år. Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til køyring av ledebil og ellers bruk av mannskapsbilar/lagsbilar. Pga dette er det vurdert til at ein ikkje treng utrekningar i VegLCA på dette prosjektet. Erfaring frå tilsvarande arbeid med samme omfang viser at leverandørar nyttar samme varer og at det derfor ikkje vert dei store skilnadane på EPD. Ein annan påvirkande faktor er at mengdene i kontrakta er relativt små. BH stiller krav til at ledebilar for trafikkavvikling skal vere fossilfrie. I tillegg stiller BH krav om at 90 % av mannskapsbilar/lagsbilar skal vere fossilfrie. Dette på grunn av at bilar er den største klima og miljøfaktoren i prosjektet. Under utvelging av krav er det i hensyntatt ulike faktorer som er med og legger grunnlag for hvilke krav vi med rimelighet kan stille i kontrakten. Kontraktsverdien er relativt lav, slik at det er begrenset hvor stor grad den kan stimulere entreprenører til å foreta klimavennlige investeringer, som for eksempel kostbare elektriske maskiner og utstyr. Prosjektet har heller ikkje infrastruktur for lading av maskiner og utstyr tilgjengeleg då sjølve prosjektet omfatter installasjon av tekniske bygg i tunnelen. Det er manglande infrastruktur på lokasjon og på grunn av dette vil det ikkje bli noko klimagevinst ved å bruke ressursar på å tilrettelegge for lading i dette prosjektet. Statens Vegvesen stiller følgende standardkrav i kontrakt: - Sertifisering innen ISO14001, C2 punkt 22.1 - Krav om at maskiner og kjøretøy minimum har Euro 6 og steg 4 motorer, C4 punkt 6.3. - At det ikke skal benyttes større kjøretøy en det som er nødvendig for å utføre aktuelle oppgave, C2 punkt. 34. - Krav til at maskiner er utstyrt med egnet absorpsjonsmiddel, C2 punkt 30.9. - Med fler. Ytterligere klima- og miljøkrav i denne kontrakt er som følger: - Ledebilar for trafikkavvikling skal vere fossilfrie. A3 punkt 10. - Minimum 90% av alle lette køyretøy skal vere fossilfrie. C2 punkt 34 - Krav om å redusere bruken av aggregat, motorsag etc. på fossilt drivstoff ved: o Entreprenør skal velge elektrisk verktøy (på ledning eller batteri) der dette er et alternativ. o Være tilkoblet strømnettet der dette er mulig med: Brakkerigg, lysmast, kompressor etc.6C4 punkt 8 Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rv5 Fodnestunnelen-elektro
Lokasjon
Varighet
11 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner