Beskrivelse
Anskaffelsen gjelder elektroarbeid med installasjon av 2stk nye bygg samt installasjon av nye nødstasjonar og ny belysning i eit område på ca 1000m av eksisterande tunnel. Prosjektet har ei kort byggetid på estimert 4mnd.
Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt.
Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til køyring av ledebil og ellers bruk av mannskapsbilar/lagsbilar. Pga dette er det vurdert til at ein ikkje treng utrekningar i VegLCA på dette prosjektet.
Erfaring frå tilsvarande arbeid med samme omfang viser at leverandørar nyttar samme varer og at det derfor ikkje vert dei store skilnadane på EPD. Ein annan påvirkande faktor er at mengdene i kontrakta er relativt små.
BH stiller krav til at ledebilar for trafikkavvikling skal vere fossilfrie. I tillegg stiller BH krav om at 50% av mannskapsbilar/lagsbilar skal vere fossilfrie. Dette på grunn av at bilar er den største klima og miljøfaktoren i prosjektet.
Under utvelging av krav er det i hensyntatt ulike faktorer som er med og legger grunnlag for hvilke krav vi med rimelighet kan stille i kontrakten. Kontraktsverdien er relativt lav, slik at det er begrenset hvor stor grad den kan stimulere entreprenører til å foreta klimavennlige investeringer, som for eksempel kostbare elektriske maskiner og utstyr. Prosjektet har heller ikkje infrastruktur for lading av maskiner og utstyr tilgjengeleg då sjølve prosjektet omfatter installasjon av tekniske bygg i tunnelen. Det er manglande infrastruktur på lokasjon og på grunn av dette vil det ikkje bli noko klimagevinst ved å bruke ressursar på å tilrettelegge for lading i dette prosjektet.
Statens Vegvesen stiller følgende standardkrav i kontrakt:
-
Sertifisering innen ISO14001, C2 punkt 22.1
-
Krav om at maskiner og kjøretøy minimum har Euro 6 og steg 4 motorer, C4 punkt 2.3.
-
At det ikke skal benyttes større kjøretøy en det som er nødvendig for å utføre aktuelle oppgave, C2 punkt. 34.
-
Krav til at maskiner er utstyrt med egnet absorpsjonsmiddel, C2 punkt 32.9.
-
Med fler.
Ytterligere klima- og miljøkrav i denne kontrakt er som følger:
- Ledebilar for trafikkavvikling skal vere fossilfrie. C4 punkt XX
- Minimum 90% av alle lette køyretøy skal vere fossilfrie. C4 punkt XX
-
Krav om å redusere bruken av aggregat, motorsag etc. på fossilt drivstoff ved:
o Entreprenør skal velge elektrisk verktøy (på ledning eller batteri) der dette er et alternativ.
o Være tilkoblet strømnettet der dette er mulig med: Brakkerigg, lysmast, kompressor etc. C4 punkt XX
Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.