Telemark Fylkeskommune
Sak- og arkivsystem
Telemark Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et saksbehandlingssystem og arkivkjerne. Leverandører inviteres til å gi innspill til hvordan de kan bistå med å løse Telemark Fylkeskommunes behov.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Programvare - Dokumenthåndtering og saksbehandling
Horten Kommune har inngått avtale med Acos AS for kompetanse til å levere en komplett sak-/arkivløsning basert på Noark 5 i Vestfold og Telemark. Anbudets vekting var Priser og kostnader: 15%, Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet: 40%, Implementering: 5%, Service og oppdragsspesifikk kompetanse: 10%, Miljø: 30%.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProKonkurransen gjelder anskaffelse av en komplett sak-/arkivløsning basert på Noark 5 med arkivfunksjonalitet og funksjoner for saksbehandling og møte- og utvalgsbehandling. ePlansak og eByggesak skal være en del av løsningen. Løsningen skal ha mulighet for videreutvikling i tråd med nasjonale lovkrav og være i bruk i offentlig forvaltning i dag. Oppdragsgiver legger vekt på at løsningen bygger på standardprodukter og har en enkel og brukervennlig støtte for datafangst, digital ekspedering- og elektronisk signering og tilgang til nasjonale felleskomponenter. Det skal være funksjoner for integrasjon mot fagsystemer for innhenting, vedlikehold og lagring av bevaringsverdige dokumenter. Løsningen skal leveres som en skytjeneste (SaaS-løsning). Oppdragsgiver har opsjon på skjemamodul og voteringssystem. Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud.Hovedtrekkene i prosedyrenOm denne fasen (TRINN 1): Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette kvalifiseringsgrunnlaget og konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som Anskaffelsesprosedyre etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere forespørsel om å delta i konkurransen. Leverandører som er kvalifisert, vil bli invitert til å gi tilbud. Om den senere tilbudsfasen (TRINN 2): Det vil kunne skje en første reduksjon av antall tilbud før forhandlingene på bakgrunn av de tildelingskriteriene som er oppgitt i 1.3 i trinn 2, med den vektingen som er oppgitt der. Forhandlinger vil kun bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Leverandøren må derfor levere inn sitt beste tilbud, og kan ikke forvente å bli invitert til forhandlinger. Det vil kunne forhandles om alle sider ved tilbudet og det vil bli ført referat fra forhandlingene. Revidert tilbud må inngis skriftlig. Oppdragsgiver viser til at unntakene etter forskriftens §13-2 a, c og d kommer til anvendelse for anskaffelsen. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Telemark Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et saksbehandlingssystem og arkivkjerne. Leverandører inviteres til å gi innspill til hvordan de kan bistå med å løse Telemark Fylkeskommunes behov.
Arkivverket trenger leverandører til en dynamisk innkjøpsordning for servere og lagringsteknologi, inkludert eventuell programvare og tilknyttede tjenester. Ordningen dekker fysiske servere, hyperkonvergerte løsninger, lagringsløsninger, samt tilhørende programvare, støtte og tjenester, og inkluderer også utvidelser og komplettering av eksisterende løsninger. Den maksimale totale kontraktsverdien er 150 millioner kroner. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av erfaring fra inntil 3 sammenlignbare oppdrag de siste 3 årene, samt tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet, dokumentert gjennom kredittvurdering. Leverandøren må også være registrert i et relevant faglig register.
Kongsberg Kommune, på vegne av Kongsbergregionen, Hallingdal, Øvre Eiker, Lier, Hole og Skiptvet kommuner (med opsjon for Marker kommune), trenger en komplett skybasert elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) for pleie- og omsorgssektoren. Løsningen skal være moderne, brukervennlig og fremtidsrettet, støtte sømløs informasjonsdeling og innbyggernes aktive deltakelse i egen helseforvaltning. Konkurransen gjennomføres i to faser som en konkurranse med forhandlinger, hvor kvalifiserte leverandører inviteres til å gi tilbud. Tildelingskriteriene er priser og kostnader (15%), løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet (40%), implementering (10%), service og oppdragsspesifikk kompetanse (5%) og miljø (30%).
Registerenheten i Brønnøysund trenger en KGV/KAV-løsning (konkurransegjennomføringsverktøy og kontraktsadministrasjonsverktøy) som en skytjeneste, for å dekke behovet for å gjøre anskaffelser i henhold til forskriftsmessige krav og sikre etterprøvbarhet. Løsningen skal bidra til helelektronisk saksbehandling, effektivisere anskaffelsesarbeidet og digitalisere anskaffelsesfunksjonen. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 1,35 millioner kroner over 3 år, og tjenestene skal leveres i Nordland. Konkurransen gjennomføres med forhandling, hvor minimum tre leverandører vil bli invitert til å delta. Tildelingskriteriene er kvalitet (60-40%) og pris (30-40%).
Skatteetaten planlegger anskaffelsen av et system for elektronisk mottak og håndtering av møtedokumenter, med funksjonalitet for tilgangsstyring og votering for i underkant av 60 brukere. Leverandører inviteres til å gi tilbakemelding på hvilke krav som kan stilles til varene/produktene gjennom denne markedsundersøkelsen (RFI).