Anbudsoversikt for Samkjøpsavtale for kjøp av meieriprodukter

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Engroshandel med nærings- og nytelsesmidler

Denne samkjøpsavtalen omfatter meieriprodukter for storkjøkken og er oppdelt i to delavtaler, der det kan gis tilbud på en eller begge delavtaler. Delavtale 1: Flytende/faste meieriprodukter Delavtale 2: Storenhet meieriprodukter Matvareavtalene skal bidra til å dekke behovet for sunn og ernæringsriktig mat i Oslo kommune og er et sentralt virkemiddel for å nå kommunes målsetninger innen bærekraftig mat. Oslo kommune vil derfor inngå avtaler med leverandører som kan hjelpe med å nå målsettingene, og bidra til å skape de beste forutsetningene for at kommunen skal handle forsvarlig og bærekraftig.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Samkjøpsavtale for kjøp av meieriprodukter
Estimert verdi
150 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha god erfaring fra relevante/tilsvarende leveranser. Med dette menes leveranser som kan sammenlignes med omfanget og innholdet av leveransene i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold. Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Alternativt: Attest for firmaets kvalitetssikringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Krav: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Alternativt: Attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder  basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Krav: Det kreves at leverandøren har implementert tiltak og systemer som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle sosiale kontraktskrav i punkt 6.8. Med dette menes at leverandøren har implementert tiltak som brukes i leverandørens arbeid for å sikre respekt for grunnleggende menneske- og arbeidstakerrettigheter i egen virksomhet og i leverandørkjeden. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av styringen av leverandørkjeden. Leverandøren skal: • Fremlegge kopi av etiske retningslinjer eller tilsvarende dokument som minimum omfatter en forpliktelse til å respektere grunnleggende menneske- og arbeidstakerrettigheter i egen virksomhet og i leverandørkjeden.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner