Anbudsoversikt for Samkjøpsavtale multifunksjonsmaskiner

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kontor- og utskriftsløsninger

Det skal inngås en avtale for leie/operasjonell leasing av multifunksjonsmaskiner med rekvisita og tilleggsutstyr til alle Oslo kommunes virksomheter, samt de virksomhetene som deltar på samkjøpsavtalen, jf. konkurranseutlysningen. Samkjøpsavtalen skal dekke behovet for utskrift, kopi og skanning til e-post som de ulike virksomhetene har i sin daglige drift. Behovet for multifunksjonsmaskiner i kommunen varierer fra små kontorer som har behov for en enkel bordmodell, til store skoler som har behov for større maskiner med etterbehandlere som kan skrive ut, scanne og kopiere større mengder papir.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Samkjøpsavtale multifunksjonsmaskiner
Estimert verdi
93 200 000,00 kr
Varighet
12 måneder
Tildelingskriterium 1

Drivere
Tildelingskriterium 2

Oppdragsforståelse
Tildelingskriterium 3

Service
Tildelingskriterium 4

Tonerkassetter og ombruk/refabrikering
Tildelingskriterium 5

Leverandørens arbeid med sirkulær forvaltning av egen utstyrspark
Tildelingskriterium 6

Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Kvalifikasjonskrav 3

Leverandøren skal ha god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes oppdrag med stort antall leveringspunkter og lignende totalomfang. Dokumentasjonskrav: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, kontraktsperiode, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold. Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av relevante ressurser som leverandøren råder over for gjennomføring av kontrakten. Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser (se samkjøpsavtalen punkt 6.4). Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Leverandøren skal ha implementert tiltak og systemer som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv i samkjøpsavtalen punkt 6.5. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i leverandørens arbeid for å ivareta grunnleggende menneske- og arbeidstakerrettigheter og miljøet, samt unngå korrupsjon, i egen virksomhet og i leverandørkjeden. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av Leverandørens systemer for å arbeide med aktsomhetsvurderinger i henhold til FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter (UNGP) og OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper. Dokumentasjonen skal inneholde: o Policy/retningslinjer eller tilsvarende dokument som forplikter Leverandøren til å gjøre aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv. o Beskrivelser av Leverandørens prosesser og rutiner for hvordan virksomheten jobber med aktsomhetsvurderinger. o Retningslinjer for etisk handel (Code of Conduct (CoC)/Supplier Code of Conduct), eller tilsvarende dokument for sine leverandører/ underleverandører/ leverandørkjeden, som ivaretar oppdragsgivers kontraktsvilkår. Dette skal kun leveres hvis det benyttes underleverandører. o Beskrivelse av hvordan Leverandøren vil innhente og vedlikeholde oversikt over opprinnelsesland og produksjonssteder for varene i denne kontrakt. Dette skal kun leveres hvis anskaffelsen omfatter varer. Det oppfordres til å benytte Bilag 5 Svarskjema kvalifikasjonskrav Ansvarlig næringsliv for å besvare dette kvalifikasjonskravet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner