Brief

Vakttjenester

Sandefjord Lufthavn Drift AS trenger sikkerhetskontrolltjenester ved TORP Sandefjord lufthavn for en kontrakt på 8 år, med opsjon på ytterligere 1+1 år, til en maksimal totalverdi på 290 millioner kroner. Tjenestene er avgjørende for sikker og effektiv drift av flyplassen, som har rundt to millioner passasjerer årlig. Tildelingskriteriene er pris (60%) og kvalitet (40%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Sandefjord Lufthavn Drift AS ønsker å inngå en avtale om leveranse av sikkerhetskontrolltjenester ved TORP Sandefjord lufthavn.Hovedtrekkene i prosedyrenTjenestene er av avgjørende betydning for en sikker, effektiv og god drift av flyplassen. Torp har rundt to millioner passasjerer som reiser til eller fra flyplassen i løpet av et år. På de mest hektiske dagene er det om lag 8 500 personer som passerer gjennom terminalen. Kontrakten har en varighet på 8 år og starter 1. april 2026 og varer fram til 31. mars 2034. Oppdragsgiveren har rett til å utløse opsjon og forlenge avtalens varighet med ytterligere 1 + 1 år.

    Kontakt navn
    Jan Thore Guren
    Kontakt telefon
    +47 33427000
    Adresse
    Torpveien 130, 3241 SANDEFJORD

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver har fastsatt tildelingskriteriene til 60 % pris og 40 % kvalitet. Anskaffelsen gjelder levering av sikkerhetskontrolltjenester ved Sandefjord lufthavn (TORP), og omfatter tjenester innenfor CPV-kodene 97130000 Vakttjenester, 79000000 Forretningstjenester, 79700000 Etterforsknings- og sikkerhetstjenester og 79710000 Sikkerhetstjenester. Etter en konkret vurdering har Oppdragsgiver kommet til at tjenestene som anskaffes har et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning, sett i forhold til art og omfang. Tjenestene består i hovedsak av manuelle sikkerhetskontroller og observasjonstjenester i lufthavnens eksisterende infrastruktur. Arbeidet utføres av personell stasjonert ved faste kontrollpunkter i terminalen, med bruk av utstyr og systemer som allerede inngår i lufthavnens drift. Det er ikke knyttet særskilt transportbehov, materialforbruk, ressursintensiv teknologi eller høyfrekvent utskifting av utstyr til leveransen. Miljøbelastningen vurderes å være på linje med den som følger av ordinær virksomhet ved lufthavnen – og i all hovedsak begrenset til personalets behov for arbeidsplass, uniform og strømforbruk til standard utstyr. Det antas dermed at tjenestens samlede klimaavtrykk tilsvarer det en gjennomsnittlig ansatt ved lufthavnen genererer. Oppdragsgiver finner derfor at arten av anskaffelsen i seg selv ikke medfører vesentlig påvirkning på klima eller miljø. På bakgrunn av dette benytter Oppdragsgiver unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, som åpner for å unnta miljø som tildelingskriterium når klimaavtrykket og miljøbelastningen etter tjenestens art anses som uvesentlig. Oppdragsgiver er dermed unntatt fra forpliktelsen til å vekte miljø med minimum 30 %, og velger i denne anskaffelsen å ikke inkludere miljø som tildelingskriterium.

    Beskrivelse

    Kvalitet

    Beskrivelse

    Etter en konkret vurdering har Oppdragsgiver kommet til at tjenestene som anskaffes har et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning, sett i forhold til art og omfang. Tjenestene består i hovedsak av manuelle sikkerhetskontroller og observasjonstjenester i lufthavnens eksisterende infrastruktur. Arbeidet utføres av personell stasjonert ved faste kontrollpunkter i terminalen, med bruk av utstyr og systemer som allerede inngår i lufthavnens drift. Det er ikke knyttet særskilt transportbehov, materialforbruk, ressursintensiv teknologi eller høyfrekvent utskifting av utstyr til leveransen. Miljøbelastningen vurderes å være på linje med den som følger av ordinær virksomhet ved lufthavnen – og i all hovedsak begrenset til personalets behov for arbeidsplass, uniform og strømforbruk til standard utstyr. Det antas dermed at tjenestens samlede klimaavtrykk tilsvarer det en gjennomsnittlig ansatt ved lufthavnen genererer. Oppdragsgiver finner derfor at arten av anskaffelsen i seg selv ikke medfører vesentlig påvirkning på klima eller miljø. På bakgrunn av dette benytter Oppdragsgiver unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, som åpner for å unnta miljø som tildelingskriterium når klimaavtrykket og miljøbelastningen etter tjenestens art anses som uvesentlig. Oppdragsgiver er dermed unntatt fra forpliktelsen til å vekte miljø med minimum 30 %, og velger i denne anskaffelsen å ikke inkludere miljø som tildelingskriterium.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner