Anbudsoversikt for Sorteringsanlegg med roboter til Trondheim folkebibliotek

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggsmaskiner og utstyr

Trondheim Kommune trenger et sorteringsanlegg med roboter til Trondheim folkebibliotek, med en kontraktsvarighet på 5 år. Anskaffelsen inkluderer opsjoner for utvidelser av anlegget i hovedbiblioteket og etablering av sorteringsanlegg i andre bydelsbibliotek i Trøndelag. Leverandøren må ha erfaring med lignende leveranser, som sorteringsanlegg til bibliotek og roboter, og skal dokumentere dette med en oversikt over de viktigste leveransene de siste tre årene. Det kreves også at leverandøren har et fungerende kvalitetssikringssystem, som ISO 9001, og et miljøstyringssystem, som Miljøfyrtårn eller ISO 14001. Tildelingskriteriene vektlegger pris (40%), løsning (50%), og kostnader knyttet til påslag på produkter og reservedeler (10%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Sorteringsanlegg med roboter til Trondheim folkebibliotek
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Kåre Sagmo-Søvde
Kontakt telefon
+47 72540000
Adresse
Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM
Lokasjon
Varighet
60 måneder
Beskrivelse
Trondheim kommune, heretter kalt Oppdragsgiver og/eller Kunden inviterer til konkurranse med forhandling i forbindelse med inngåelse av avtale på sorteringsanlegg med roboter til Trondheim folkebibliotek. I første omgang skal det etableres sorteringsanlegg med roboter i hovedbiblioteket. Anskaffelsen omfatter i tillegg følgende opsjoner:Opsjon på diverse utvidelser av anlegget i hovedbiblioteketOpsjon på etablering av sorteringsanlegg i større eller mindre skala, med eller uten roboter, på øvrige bydelsbibliotek
Hovedtrekk i prosedyren
Nærmere beskrivelse av oppdraget finnes i vedlagte konkurransegrunnlag og i Mercell-portalen.
Tildelingskriterium 1
Pris
Tilbyder skal oppgi priser i vedlegg 3 - Prisskjema, ark 1 - Priscase og ark 2 - KTR - Sorteringsanlegg - Heimdal bydelsbibliotek. Se prisforutsetninger i bilag 7 i hhv. SSA-K og SSA-V. Prisene skal oppgis i NOK eks. mva. Beregning av poeng på pris. Laveste pris vil oppnå maks poengsum, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i prisen nedover for øvrige tilbud.
Tildelingskriterium 2
Løsning
Tilbyder skal lage et helhetslig løsningsforslag med tekst/beskrivelse og bilder/illustrasjoner for sorteringsanlegg med roboter for hovedbiblioteket, samt fylle ut vedlegg 2 - Leverandørens svar på Kundens kravspesifikasjon (evalueringskrav), samt. prosjekt- og fremdriftsplan for prosjektet, jf. krav K37 om Prosjekt og fremdriftsplan. Følgende skal også fremgå av løsningsforslaget: Kapasitet: Antall bøker pr. time ved full belastning Antall bøker pr. time for innleveringsautomaten for ansatte Hvor lang tid en robot bruker på å hente en full kasse i sorteringsanlegget, kjøre kassen 20 meter i rett linje og sette fra seg kassen på en dokkingstasjon. Hvor lang er robotens driftstid ved kontinuerlig bruk før den må lade og hvor lang er ladetiden fra 0% til 100% batterikapasitet. Universell utforming Hvordan kravene til universell utforming er ivaretatt, jf. krav K15 og opsjon OP2. Overvåkning og oppfølging Hvordan krav K4 er løst (oppgis sammen med svaret på kravet) Hvordan krav K6 er løst (oppgis sammen med svaret på kravet) Oppdragsgiver vil gjøre en skjønnsmessig helhetsvurdering av hvilket totalkonsept som passer best til Oppdragsgiverens behov.
Tildelingskriterium 3
Påslag - produkter som Oppdragsgiver velger å kjøpe
Tilbyder skal i vedlegg 3 - Prisskjema, ark 1 - Priscase oppgi påslag på innkjøpspris for produkter Oppdragsgiver velger å kjøpe, jf. bilag 7 i SSA-K.
Tildelingskriterium 4
Påslag - reservedeler og komponenter
Tilbyder skal i vedlegg 3 - Prisskjema, ark 1 - Priscase oppgi påslag på innkjøpspris på reservedeler og komponenter, jf. bilag 7 i SSA-V.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre oppdraget - Leverandør skal være kredittverdig. Kredittverdig mot sikkerhet aksepteres ikke. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering av leverandøren som ikke er eldre enn 6 mnd. regnet fra utløpet av tilbudsfristen. Vurderingen skal basere seg på sist kjente regnskapstall med angivelse av hvordan kredittvurderingen har utviklet seg siste tre år. Resultatet av kredittvurderingen skal fremkomme som en gradert verdi (bokstav eller tall) mot en definert skala. Nyoppstarta leverandører må dokumentere økonomisk kapasitet til gjennomføring av oppdraget ved annen type dokumentasjon, som f.eks. regnskapstall og bankgaranti.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumenteres ved firmaattest eller tilsvarende.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for offentlige vareleveranser
Bare for offentlige vareleveranser: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra lignende leveranser. Med lignende leveranser menes sorteringsanlegg til bibliotek og roboter. Det aksepteres at erfaringen omhandler sorteringsanlegg og roboter hver for seg. Dokumentasjonskrav: Oversikt over viktigste vareleveransene eller tjenestene som leverandøren har utført i løpet av de siste tre årene, sammen med opplysninger om kontraktens verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker.
Kvalifikasjonskrav 4
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et fungerende kvalitetssikrings-/kvalitetsstyringssystem, for eksempel ISO 9001. Dokumentasjonskrav: Gyldig sertifikat på sertifisering. Alternativt: beskrivelse av styringssystemet
Kvalifikasjonskrav 5
Miljøledelsestiltak
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha system og rutiner for å redusere de viktigste miljøbelastningene fra sin virksomhet og skal benytte miljøledelsestiltak gjennom avtaleperioden. Det stilles derfor krav til at virksomheten har et miljøstyringssystem, som for eksempel Miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende. Dersom hele virksomheten er miljømerket med type-1 miljømerke, som Svanemerket eller tilsvarende, godkjennes også dette. Dokumentasjon: Tilbyder skal fylle ut vedlagte Egenerklæring for miljø, samt legge ved eventuelt sertifikat på miljøstyringssystem.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    19. feb. 2025, 09:29

  2. Frist for innlevering

    24. mars 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner