Anbudsoversikt for Stoffkartotek

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Tromsø Kommune trenger en leverandør for å levere en stoffkartotekløsning. Stoffkartoteket skal sikre tilgang til oppdaterte sikkerhetsdatablader for trygg håndtering, lagring og avhending av kjemikalier. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha erfaring fra minst tre relevante oppdrag de siste fem årene og ha et miljøstyringssystem som reduserer skadelig miljøbelastning.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Stoffkartotek
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk kapasitet
Krav: Leverandøren skal ha god økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn seks måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.  Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som har relevans til foretakets regnskapstall/økonomi og som oppdragsgiver anser egnet. Leverandøren skal begrunne hvorfor han ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd.
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandøren oppfyller de angitte kvalifikasjonskravene:
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandørens organisatoriske og juridiske stilling
Krav: Leverandør skal dokumentere at foretaket er lovlig etablert og være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Dokumentasjonskrav: Tilbyder skal dokumentere dette ved å fremlegge dokumentasjon som viser at leverandøren er registrert i faglig register, handelsregister ellet annet foretaksregister som forskrevet i lovgivningen i den stat hvor leverandøren er etablert, for eksempel Foretaksregisteret i Brønnøysund.
Kvalifikasjonskrav 4
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn seks måneder regnet fra frist for innlevering av tilbudet.  Leverandører fra andre EØS-land, land omfattet av GPA-avtalen eller frihandelsavtale med EFTA/Norge skal vedlegge tilsvarende attester eller annen lovbestemt dokumentasjon fra tilsvarende myndighet i det land tilbyder har sitt hovedsete.
Kvalifikasjonskrav 5
Erfaring fra tilsvarende oppdrag
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring av relevant art og vanskelighetsgrad fra tidligere oppdrag.  Dokumentasjon: Leverandøren skal dokumentere relevant erfaring ved å fremlegge minimum tre referanseoppdrag fra de siste fem årene regnet fra tilbudsfristen. Oppdragsgivere skal spesifiseres med kontaktinformasjon. Leverandører som er nyetablerte og som av den grunn ikke kan fremlegge referanser, må sannsynliggjøre på annen måte at leverandøren er egnet til å gjennomføre kontrakten. Oppdragene skal være avsluttet og overlevert til oppdragsgiver. Referanseoppdragene kan ikke være eldre enn 5 år, men oppdrag som er påbegynt for mer enn 5 år siden og avsluttet for mindre enn 5 år siden godkjennes.
Kvalifikasjonskrav 6
Miljøstyringssystem
Krav: Leverandøren skal ha rutiner for å redusere skadelig miljøbelastning ved utførelse av oppdraget. Dokumentasjon: Sertifisering i henhold til EMAS, ISO eller Miljøfyrtårn godtas som dokumentasjon. Annen dokumentasjon vil også bli godtatt dersom rutinene og tiltakene er tilstrekkelige til å hensyn ta og redusere den skadelige miljøbelastning. Leverandøren skal angi hvor i dokumentasjonen rutinene og tiltakene er angitt.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner