Anbudsoversikt for Storkjøkken - Maskiner, utstyr, inventar og tilhørende service og vedlikehold

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Industrielt kjøkkenutstyr

Ringsaker Kommune trenger levering av storkjøkkenmaskiner, utstyr og inventar, samt tilhørende service- og vedlikeholdstjenester for en rammeavtale over 4 år, med en estimert totalverdi på inntil 8 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 10 millioner kroner. Avtalen skal dekke behovene til kommunale storkjøkken, postkjøkken ved sykehjem, kantiner, skolekjøkken og lignende i Innlandet. Leveransen inkluderer produktgrupper som kjøl/frys, kombidamper, oppvaskmaskiner, røremaskiner, kaffetraktere, koketopper, og kjøkkeninnredning. Tildelingskriteriene er pris (40%), funksjonalitet og brukervennlighet (30%), samt klima og miljø (30%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av leverandørens 2 mest relevante avtaler de siste 3 årene, med detaljer om avtalens verdi, tidspunkt, og kontaktperson hos mottaker.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Storkjøkken - Maskiner, utstyr, inventar og tilhørende service og vedlikehold
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Evy Marlén Wilhelmsen
Kontakt telefon
+47 62335000
Adresse
Brugata 2, 2380 BRUMUNDDAL
Lokasjon
Estimert verdi
10 000 000,00 kr
Beskrivelse
Rammeavtalen, heretter kalt Avtalen, skal dekke Ringsaker kommunes behov for levering av storkjøkkenmaskiner, utstyr og inventar, samt tilhørende service- og vedlikeholdstjenester til kommunale storkjøkken, postkjøkken ved sykehjem, kantiner, skolekjøkken og lignende. Produktgruppene på Avtalen er:Kjøl/FrysKombidamperGranuldiskOppvaskmaskinerRøremaskinerKaffetraktereKoketopperAvlastnings- og trillebordArbeidsbenkerKjøkkeninnredningØvrige produktgrupperUtstyr/materiell/slitedeler i forbindelse med service og vedlikehold
Hovedtrekk i prosedyren
Formålet med anskaffelsen er å sikre en optimal og langsiktig løsning som dekker brukerstedenes behov for funksjonelle og energieffektive storkjøkkenmaskiner, utstyr og inventar. Avtalen skal bidra til effektiv drift, høy kvalitet på matproduksjon og service, samt redusere driftsstans gjennom pålitelig vedlikehold og støtte. Anslått verdi for en fireårsperiode er inntil kr 8.000.0000. Beløpet er et estimat og skal ikke medføre noen forpliktelser for Kunden eller rettigheter for Leverandøren. Øvre tak på rammeavtalen er kr 10.000.000.
Se anskaffelsesdokumentene for nærmere informasjon om Avtalen.
Tildelingskriterium 1
Pris
Under dette tildelingskriteriet er det leverandørens totalpris i vedlegg 1 Pris- og produktskjema som ligger til grunn for evalueringen. Leverandørens pris danner grunnlaget for eventuelt prispåslag/kvalitetskompensasjon hvis leverandøren ikke oppnår høyeste score på tildelingskriteriene "Funksjonalitet og brukervennlighet" og/eller "Klima og miljø" , jf. vedlegget "1. Konkurransegrunnlag (Generelt om anskaffelsen)" punkt 4.1 Evalueringsmetode. Dokumentasjon: Se konkurransegrunnlaget
Tildelingskriterium 2
Funksjonalitet og brukervennlighet
Under dette tildelingskriteriet vil tilbudte produkter, der dette er relevant, bli vurdert basert på deres funksjonalitet og brukervennlighet når det gjelder: Ergonomi Programmuligheter Betjeningspaneler Rengjøringsvennlighet Det er relevant kvalitet utover oppgitte minimumskrav i vedlegg 1 Pris- og produktskjema og under fanen "Krav" punkt 2.1.4 "Produktkrav" i Mercell, som vil bli vurdert. Dokumentasjon: Se konkurransegrunnlaget
Tildelingskriterium 3
Klima og miljø
Under dette tildelingskriteriet vil underkriteriene "Kjøretøy" med vekt 30%, "Energiklasse" med vekt 35 % og "Støynivå" med vekt 35 % av totalt 30% vekting på klima og miljø vurderes for enkelte av produktene der dette er relevant. Se konkurransegrunnlaget for nærmere informasjon om hvert underkriterium og dokumentasjon som skal leveres.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv foreta en selvstendig kredittvurdering via Bisnode. Kredittrating tilsvarende A (kredittverdig) eller bedre i henhold til standard. Nystartede firmaer vil bli vurdert særskilt.
Kvalifikasjonskrav 2
Bare for offentlige vareleveranser
Bare for offentlige vareleveranser: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens 2 mest relevante avtaler i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av avtalens verdi, tidspunkt, mottaker og kontaktperson for avtalen hos mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    27. nov. 2024, 06:52

  2. Frist for spørsmål

    20. des. 2024, 11:00

  3. Åpningsdato

    7. jan. 2025, 11:00

  4. Frist for innlevering

    7. jan. 2025, 11:00

  5. Startdato for avtale

    31. jan. 2025, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    7. apr. 2025, 10:00

  7. Sluttdato for avtale

    4 år

    31. jan. 2029, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner