Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - Data og analyse

Vygruppen AS planlegger anskaffelsen av systemstøtte for bærekraftsrapportering, som skal bistå i beregning av klimagassutslipp og internkontroll. Leverandører inviteres til dialogmøter for å presentere sine løsninger, og innsikten fra disse møtene vil bidra til utarbeidelse av et fremtidig konkurransegrunnlag. Leverandører kan gi tilbakemelding om tilgjengelighet for dialogmøter via innkjøpsportalen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Vygruppen AS vurderer å gå til anskaffelse av systemstøtte som skal bistå oss i vårt arbeid med bærekraft. Anskaffelsen planlegges gjennomført i løpet av 2025. I forbindelse med nevnte anskaffelse ønsker vi å innhente oppdaterte opplysninger om markedet for løsninger som kan dekke våre behov. Vi ønsker derfor å invitere markedet til dialogmøter på følgende datoer: Tirsdag 13.mai Torsdag 15.mai Anskaffelsen skal dekke et datasystem som kan utføre beregninger på klimagassutslipp fra ulike datakilder, med mulighet for sporbarhet og internkontroll. Videre skal systemet ha mulighet for å se på historisk utvikling og ulike KPIer for klimautslipp (eksempelvis gjennom et dashbord). Vi ønsker også å vurdere et system hvor interne og eksterne bidragsytere til klimaregnskapet kan få automatisk utsendelse av skjema som skal fylles ut, i tillegg til påminnelser. Dersom datasystemet kan innhente annen type data, eksempelvis tekst-forespørsler, er dette nyttig å få informasjon om. Dersom dere tilbyr en løsning med mulighet for støtte til også andre deler av bærekraftsarbeidet/rapportering, f.eks. leverandøroppfølging/ Åpenhetsloven, er dette også av interesse å få mer informasjon om. Det er også nyttig for Vy å vite hvilke selskaper dere har i deres kundeportefølje som bruker systemet, tiden det tar å implementere løsningen, samt kostnader knyttet til både implementeringen og den årlige driften av systemet. Dialogmøtene planlegges gjennomført med en- og en leverandør. I et slikt møte ønsker vi en presentasjon av deres system/løsninger. Innsikten vi får gjennom disse dialogmøtene vil brukes i arbeidet med å utarbeide et eventuelt fremtidig konkurransegrunnlag. Presentasjonene dere gir og informasjon som deles i møtet vil bli behandlet konfidensielt. Vi ber om en tilbakemelding på hvilke av de nevnte datoene deres selskap har anledning til å møtes. Dersom dere kan på flere av de foreslåtte datoene er det fint om dere opplyser om det. Vi vil kontakte dere nærmere med dato og tidspunkt for dialogmøte. Svar på deltakelse på dialogmøter bes levert i innkjøpsportalen innen 06.05.2025.

    Kontakt navn
    Emilie Aamodt
    Kontakt telefon
    95966580
    Kontakt e-post
    emilie.aamodt@vy.no
    Adresse
    Schweigaards gate 23, 0191 OSLO

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner