Brief

Bil- og motorvognstjenester

Drammensregionens Brannvesen Iks trenger levering av en tankbil, et spesialkjøretøy for brann- og redningstjeneste, til en estimert verdi mellom 4 og 4,5 millioner kroner. Tildelingskriteriene er produktkvalitet og brukervennlighet (70%), priser og kostnader (15%), samt service og leveringstid (15%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Konkurransen gjelder levering av tankbil. Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 4.000.000-4.500.000,- eks. mva. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning. Anskaffelsen gjelder spesialkjøretøy for brann- og redningstjeneste. Forskrift om utslippskrav ved offentlig anskaffelse av kjøretøy til veitransport (FOR-2022-12-20-2384) § 2 unntar slike kjøretøy fra forskriften. I tillegg åpner anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd for at forpliktelsen til å stille klima- og miljøkrav ikke gjelder «dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig». For utrykningskjøretøy må miljøbelastningen vurderes i lys av den samlede anskaffelsen i virksomheten og kjøretøyets særskilte bruksområde. Brannbiler og liftbiler brukes kun i akutte beredskapssituasjoner, og har svært lav årlig kjørelengde sammenlignet med ordinære transportkjøretøy. Dermed blir klimaavtrykket over levetiden marginal i forhold til anskaffelsens totale formål. Videre er det et beredskapsmessig krav at kjøretøyene til enhver tid skal kunne levere full ytelse under ekstreme driftsforhold, uavhengig av temperatur, belastning og tilgjengelig infrastruktur. Per i dag finnes det ikke nullutslippsalternativer som oppfyller alle tekniske og operative krav. Å vektlegge klima- og miljøhensyn med minimum 30 % i tildelingsfasen vil derfor ikke gi en reell klimaeffekt, og kan i verste fall svekke samfunnets beredskap. På denne bakgrunn vurderes miljøkravene etter § 7-9 andre og tredje ledd som ikke anvendelige for denne anskaffelsen, jf. § 7-9 femte ledd.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Åpne anbudskonkurranse etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt. Anskaffelsen er kunngjort  i DOFFIN- og TED- databasen.

    Kontakt navn
    Jacob Sebastian Scheid
    Kontakt telefon
    +47
    Adresse
    Langes gate 11, 3044 DRAMMEN

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Priser og kostnader

    Beskrivelse

    Service og leveringstid

    Beskrivelse

    Produktkvalitet og brukervennlighet

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner