Anbudsoversikt for Tjenestekjøp for verditransport og kontanthåndtering

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bærum kommune skal inngå en oppdragsavtale med en leverandør som skal forestå en fullstendig kontanthåndteringstjeneste som omfatter hele kontantflyten innen verditransport og kontanthåndtering. Herunder tømming av parkeringsautomater. Se konkurransegrunnlag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Tjenestekjøp for verditransport og kontanthåndtering
Varighet
48 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav 1 – Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. • Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. • Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. • Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2 – Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav 3 – Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A- (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. • Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. • Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav 4 – Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. • Organisasjonskart og en beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. Krav 5 – Erfaring Det kreves erfaring fra minst 2 tilsvarende oppdrag de siste tre årene. • Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om ca. verdi, tidspunkt, samt navnet på mottaker med kontaktinformasjon for evt. referanseinnhenting. Krav 6 – Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering, kvalitetsforbedring og organisasjonens kompetanse på miljø- og sikkerhet, og ytelsens klimapåvirkning. • Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, for eksempel ISO 9000 sertifikat, beskrivelse av kvalitetssystem eller relevante utdrag. Krav 7 – Vaktvirksomhet Leverandøren må ha tillatelse til å drive vaktvirksomhet jf. § 3 i vaktvirksomhets-loven og eventuelle oppfyllelse av andre relevante offentlige godkjenninger for utførelsen av denne typen tjenester må vedlegges. • Redegjørelse og dokumentasjon ved tillatelser utstedt av tillatelses- og kontrollmyndighet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner