Anbudsoversikt for Tolkebestillingsløsning til domstolene i Norge
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Domstoladministrasjonen ønsker, som en del av prosjektet Digitale Domstoler, å anskaffe en felles løsning for bestilling av tolk(er). En slik løsning skal i stor grad automatisere stegene knyttet til tolkebestilling og også dialog/dokumentflyt knyttet til dette.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Tolkebestillingsløsning til domstolene i Norge
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 4 000 000,00 kr
- Varighet
- 36 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: • Firmaattest Utenlandske leverandører: • Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta. Med skatteattest menes: For norske leverandører: • Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn For utenlandske leverandører: • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra siste 3 år. Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av en kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet i Norge. Kredittvurderingen skal ikke være eldre enn ett år. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering/ratingrapport fra potensielle tilbydere fra et uavhengig kredittvurderingsselskap og om nødvendig også av ev. underleverandører eller samarbeidende selskap. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet.
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kort og overordnet beskrivelse av virksomheten på maksimalt to sider, herunder: • En redegjørelse for foretakets forretningsidé og kjernekompetanse relatert til leveringsomfanget. • En oversikt over selskapets historikk, organisering og eierforhold, samt en beskrivelse av dagens virksomhet. • Beskrivelse av hvordan leverandøren er organisert for gjennomføring av denne kontrakten, samt foretakets kapasitet. Herunder en oversikt personellet som leverandøren disponerer til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. Dersom tilbyder benytter underleverandører, skal det oppgis en oversikt over fordelingen av personell mellom hovedleverandør og underleverandøren. Krav: Leverandøren skal ha god dokumentert erfaring fra liknende leveranser. Dokumentasjonskrav: For å dokumentere oppfyllelse av kravet skal tilbyder levere følgende: • Liste over viktige referansekunder de siste tre årene (benytt mal gitt i Del 1 Vedlegg 1 (vedlegg 3)) Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis. Krav: Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetssikringssystem. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetssikringssystem leverandøren vil legge til grunn for gjennomføring av kontrakten. Beskrivelsen må likevel være så detaljert at oppdragsgiver kan foreta en selvstendig vurdering av om leverandørens kvalitetssikringssystem kan anses velfungerende for denne kontrakten Dersom tilbyderen er sertifisert av et offentlig sertifiseringsorgan, er det tilstrekkelig at kopi av utstedt sertifikat vedlegges. Dersom tilbyderen ikke er sertifisert, må kvalitetssystemet dokumenteres, f.eks. ved å vise innholdsfortegnelsen til en kvalitetshåndbok som gir en beskrivelse av systemet for kvalitetsstyring og hvordan det er iverksatt i organisasjonen.