Anbudsoversikt for Vinterdriftstjenester ved barnehager
Brief
Anleggs- og veibygging
Bærum Kommune trenger vinterdriftstjenester ved barnehager i Viken, inkludert brøyting, strøing, feiing og fylling av strøkasser, for en kontraktsperiode på 2 år med opsjon på forlengelse inntil 2 år, totalt 4 år. Maksimal totalverdi av kontrakten er 6,4 millioner kroner. Leverandøren må ha erfaring fra lignende oppdrag, dokumentert gjennom en liste over de viktigste leveranser de siste tre år, samt ha en organisasjon med kapasitet til å gjennomføre kontrakten, inkludert beskrivelse av personell og utstyr. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Anskaffelsen gjelder inngåelse av kontrakt for kjøp av vinterdriftstjenester ved Bærum kommunes barnehager. Vinterdriftstjenestene omfatter brøyting, strøing, feiing og fylling av strøkasser.
Kontrakten gjelder fra 01.09.2025 til 31.08.2027 for sesongene 2025/26, 2026/27, med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år for sesongene 2027/28 og 2028/29. Avtalen kan bli på totalt 4 år ved utløsing av full opsjon.
Beredskap starter 15. oktober hver sesong.
Brøyting og strøing utføres i perioden 15. oktober til 15. april hver sesong.
Feiing utføres i perioden 15. april til 10. mai hver sesong.
Ytelsen er nærmere beskrevet i vedlegg 1 «Oppdragsgivers kontraktbestemmelser».
Det vises til vedlegg 8-12 for adresser, kart og arealer, rodelister og vedlegg 2 «Prisskjema» for totale arealer per roder.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjelder inngåelse av kontrakt for kjøp av vinterdriftstjenester ved Bærum kommunes barnehager. Vinterdriftstjenestene omfatter brøyting, strøing, feiing og fylling av strøkasser.
Ytelsen er nærmere beskrevet i vedlegg 1 «Oppdragsgivers kontraktbestemmelser».
Det vises til vedlegg 8-12 for adresser, kart og arealer, rodelister og vedlegg 2 «Prisskjema» for totale arealer per roder.
Det er anledning til å gi tilbud på deler av oppdraget/tilbud per rode. Det kan gis tilbud på én eller flere roder/delkontrakter. Det kan kan også gis ett tilbud for alle delkontrakter samlet. Se punkt 6.1.1 i Konkurransegrunnlaget om tildeling. Dersom en leverandør tildeles mer enn én delkontrakt, kan disse slås sammen til én kontrakt.
Kontrakten gjelder fra 01.09.2025 til 31.08.2027 for sesongene 2025/26, 2026/27, med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år for sesongene 2027/28 og 2028/29. Avtalen kan bli på totalt 4 år ved utløsing av full opsjon.
Beredskap starter 15. oktober hver sesong.
Brøyting og strøing utføres i perioden 15. oktober til 15. april hver sesong.
Feiing utføres i perioden 15. april til 10. mai hver sesong.
Kvalifikasjonskrav 1
Krav 3 – Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Dokumentasjonskrav:
Komplett kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap, med rating «kredittverdig»/ «lav risiko», eller tilsvarende eller bedre rating. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme.
Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente oppdaterte kredittvurderinger fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap.
Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Krav 2 – Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert i. Dokumentasjonskrav:
Norske selskaper: Firmaattest
Utenlandske selskaper: Dokumentasjon på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Krav 4 – Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav:
En beskrivelse av leverandørens personell og en beskrivelse av utstyr som leverandører råder over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke (se punktene om krav til utførelse og krav til utstyr i oppdragsgivers kontraktsbestemmelser).
Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Krav 5 – Erfaring Det kreves erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjonskrav:
Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, hva som er levert, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon.
Nøkkelpersoners erfaring fra tidligere arbeidsforhold likestilles med leverandørens.
Minstekrav til kvalifikasjonskrav