Sandefjord Kommune
VOIS - IKT-utstyr
Sandefjord Kommune trenger IKT-utstyr gjennom en parallell rammeavtale med inntil 3 leverandører over 4 år.
Viser 1-25 av 513 resultater
Sandefjord Kommune trenger IKT-utstyr gjennom en parallell rammeavtale med inntil 3 leverandører over 4 år.
Norges Bank trenger en rammeavtale for levering av hardware og tilhørende tjenester over 4 år, med en maksimal totalverdi på 150 millioner kroner. Leveransene skal skje i Oslo. Tildelingskriteriene er kvalitet (50%), miljø (30%), risiko (5%) og pris (15%).
Gran kommune trenger IKT-hardware og tilhørende lisenser for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 70 millioner kroner. Avtalen skal dekke behovene til Gran og Lunner kommuner, og levering skal skje innenfor disse kommunenes geografiske områder. Formålet er å standardisere utstyrsparken, forenkle drift, service, vedlikehold, administrasjon og anskaffelse. Det skal inngås kontrakt med én leverandør, og avtalen gjelder ikke for mobiltelefoner og multifunksjonsmaskiner.
Rogaland Fylkeskommune har inngått en rammeavtale med Elkjøp Norge AS og Eplehuset Norge AS for levering av bærbare datamaskiner til elever i den videregående skolen i Rogaland, med en total maksimal verdi på 147 millioner kroner. Avtalen omfatter to delkontrakter for henholdsvis Windows og MacOS, og elevene kan kjøpe maskiner til subsidiert pris via leverandørenes nettbutikker.
Forsvarsmateriell har inngått en rammeavtale med Power Norge AS for levering av lyd, bilde og hvitevarer. Avtalen dekker behovene til Forsvaret, Forsvarsdepartementet, Forsvarsmateriell, Forsvarsbygg, Kriminalomsorgsdirektoratet, Politiets Fellestjenester og Forsvarshistorisk museum. Det ble mottatt 2 tilbud i konkurransen.
Ålesund kommune planlegger anskaffelsen av klientutstyr, inkludert PC-er, laptoper, tynne klienter, 2-i-1-enheter, skjermer og dockingstasjoner. Leverandører inviteres til å gi innspill til behov, krav og prismodell gjennom digitale markedsdialoger og 1:1-møter.
Tromsø Kommune planlegger anskaffelsen av PC-er og tilhørende utstyr for sine ansatte, og ønsker å utforske alternative løsninger, inkludert modeller som «PC som en tjeneste». Leverandører oppfordres til å se vedlegg for ytterligere informasjon.
Stavanger kommune planlegger anskaffelsen av en avtale om brukermaskinvarer, som omfatter personlige datamaskiner (PC). Leverandører inviteres til å gi innspill til anskaffelsen ved å bekrefte om de kan oppfylle kravene i den utarbeidede kravspesifikasjonen, samt avdekke eventuelle uklarheter eller behov for justeringer før endelig konkurransegrunnlag publiseres.
Øygarden kommune trenger IT-utstyr for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 115 millioner kroner. Avtalen omfatter levering av bærbare PC-er, stasjonære PC-er, PC-skjermer, nettbrett, Chromebooks, og IT-periferutstyr/forbruksmateriell/tilbehør, som hovedsakelig vil bli brukt av administrasjon og skolesektor i kommunene Øygarden, Askøy, Voss og Sogndal i Vestland. Leverandøren må sikre at leveransen er i samsvar med norske lover og forskrifter, samt bestillinger fra brukerne. Det estimerte kjøpsvolumet er veiledende og avhenger av deltakende kommuners budsjettsituasjon og aktiviteter. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.
Vestland fylkeskommune har inngått en rammeavtale med Komplett Services AS for levering av datamaskiner til elever i Vestland fylke, samt mulighet for skolene til å kjøpe klassesett for utlån. Avtalen har en maksimal total verdi på 250 millioner kroner og en varighet på 4 år. Det er stilt krav til kvalitet og levetid på PC-ene, inkludert 3 års garanti og mulighet for reparasjon og utskifting av deler, for å sikre en høy klima- og miljøeffekt. Fire leverandører deltok i konkurransen.
Rana Kommune trenger IKT-utstyr for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter personlige datamaskiner (PC) og skal leveres i Nordland. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.
Sandnes kommune planlegger anskaffelsen av klientutstyr og ønsker tilbakemelding fra markedet om hvordan klima og miljø best kan integreres i anskaffelsen. Leverandører oppfordres til å gi innspill som vil bli vurdert for å fastsette krav og kriterier som sikrer tilstrekkelig hensyn til klima- og miljøaspekter. Nærmere informasjon finnes i den vedlagte markedsundersøkelsen.
Møre og Romsdal Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av moderne og pålitelig IKT-utstyr til sine ansatte, inkludert stasjonære og bærbare datamaskiner samt tilhørende periferiutstyr. Leverandører oppfordres til å gi skriftlig tilbakemelding på forespørselen via Mercell for å delta i markedsdialogen, som vil hjelpe oppdragsgiver med å vurdere behovet for videre dialog med markedet.
Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for levering av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, fysiske servere og backup-produkter, med en estimert totalverdi på 227 millioner kroner over 2 år. Konkurransen ble avlyst på grunn av behovsendring, og det var mottatt 13 tilbud. Leveransen skulle skje i Rogaland.
TRV Gruppen AS trenger en leverandør for en rammeavtale over 5 år med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner for kjøp av IT-utstyr til konsernet i Trøndelag. Avtalen skal sikre fleksibilitet for fremtidige teknologiske endringer og behov, samt kostnadseffektiv anskaffelse av et bredt spekter av IT-produkter som oppfyller relevante lovkrav og bransjestandarder. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være et lovlig etablert foretak.
Senja Kommune har inngått en avtale med Bedriftssystemer AS for leasing og kjøp av PC-er til ungdomstrinnet i Troms og Finnmark. Avtalen har en estimert verdi på 3 millioner kroner. Konkurransen ble vurdert basert på pris, service og kompetanse, produktkvalitet, og miljø, med en vektlegging på henholdsvis 30%, 10%, 30%, og 30%. Fem leverandører deltok i konkurransen.
Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for anskaffelse av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, skjermer, fysiske servere og backup-produkter, med en planlagt varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 184 millioner kroner. Avlysningen skyldes en behovsendring hos oppdragsgiverne.
Eidsiva Energi AS trenger en rammeavtale for kjøp av bærbart IT-utstyr, inkludert datamaskiner, mobile enheter med tilbehør og tilhørende forbruksmateriell, med en maksimal totalverdi på 360 millioner kroner over 8 år. Leverandøren skal tilby et standardsortiment tilgjengelig via en web-basert portal, og avtalen gjelder også for Eidsiva Energis heleide datterselskaper. Det kreves at leverandøren har et dokumentert kvalitets- og miljøledelsessystem, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon, samt erfaring fra 3 relevante leveranser de siste 4 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.
Vestfold Fylkeskommune trenger elev-PCer for skoleåret 2025-2026, med en kjøpsavtale over 1 år og en maksimal totalverdi på 35 millioner kroner. Leveransen skal dekke behovet for personlige datamaskiner til elever i videregående skoler i Vestfold og Telemark. Tildelingskriteriene og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.
Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO har inngått en rammeavtale med Komplett Services AS og Eplehuset Norge AS for levering av PCer, MACer og tilhørende utstyr til elever i fylkeskommunene Akershus, Buskerud og Østfold. Leveransen skal skje i Viken over en periode på 2 år, med en total kontraktsverdi på 500 millioner kroner. Avtalen fokuserer på pris, bestilling, levering, forsikring og reparasjon, samt integrasjon med Viken Asset Management System (VAMS). Tre leverandører deltok i konkurransen.
Ringsaker Kommune trenger operasjonell leasing av ca. 1220 elev-PC-er til undervisningsformål over 35 måneder, med en estimert totalverdi på inntil 8 millioner kroner og et maksimalt tak på 10 millioner kroner. Avtalen inkluderer opsjoner på kjøp av tilbehør, utvidet garantibestemmelser, ulykkesforsikring, og reparasjoner hos leverandøren. Leveransen skal primært dekke ungdomsskolene, men også barneskolen og Voksenpedagogisk senter i Innlandet. Tildelingskriteriene er pris (80 %) og kvalitet på elev-PC (20 %), hvor kvaliteten vurderes basert på tekniske egenskaper, ergonomi, og servicevennlighet. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av minst to relevante oppdrag de siste tre årene, samt miljøstyringssystemer som ISO 14001.
Ferde AS trenger en rammeavtale for levering av maskinvare, inkludert servere, switcher, mobiltelefoner, bærbare og stasjonære datamaskiner, samt tilbehør som skjermer, docking-stasjoner, tastatur, mus og headset, med en maksimal totalverdi på 4,8 millioner kroner. Avtalen skal dekke både nyinnkjøp og komplementeringskjøp til eksisterende systemer i Vestland, og leverandøren må være på høyeste partnernivå hos HPE for å sikre kompatibilitet med kundens nåværende utstyr. Det kreves også en returordning for brukt maskinvare med fokus på miljøvennlig gjenvinning og trygg sletting av data, samt årlig klimarapportering. Tildelingskriteriene er pris (65%) og kvalitet (35%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil 5 relevante oppdrag de siste 3 årene.
Politiets Fellestjenester trenger klient- og sluttbrukerutstyr, inkludert bærbare PC-er, mobiltelefoner og nettbrett, for en avtaleperiode på 5 år med en maksimal totalverdi på 1 milliard kroner. Utstyret skal leveres på leasingavtaler, og avtalen skal sikre at kunden kan følge utviklingen innenfor området med styrt utskifting av utstyr. Leverandøren må ha et godt kvalitetssikringssystem, dokumentert med ISO 9001 eller tilsvarende, samt et styringssystem for informasjonssikkerhet, dokumentert med ISO27001 eller tilsvarende. Tildelingskriteriene er vektet med 35% for kvalitet, 30% for miljø, og 35% for pris. Leverandøren må også dokumentere sin økonomiske kapasitet og ha et velfungerende styringssystem for ytelsen som skal leveres.
Våler kommune trenger operasjonell leasing av omtrent 780 iPader, samt kjøp av 800 beskyttelser med tastatur til barneskolene i Våler, med en rammeavtale over 4 år og en maksimal totalverdi på 6 millioner kroner. iPadene skal være av siste tilgjengelige versjon, minimum 11th gen Wifi, 125 GB, og beskyttelsene skal være ferdig montert ved leveranse. Enhetene vil bli administrert i MDM-verktøyet Jamf School, som er integrert med Apple School Manager, for å oppfylle kravene i Kunnskapsløftet om bruk av IKT i alle fag. Anskaffelsen er lokalisert i Viken. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.
Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for anskaffelse av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, skjermer, fysiske servere og backup-produkter. Konkurransen skulle dekke flere kommuner og organisasjoner i Rogaland, med en samlet maksimal kontraktsverdi på 227 millioner kroner over en periode på 2 år. Avlysningen skyldes andre årsaker, og det var opprinnelig planlagt at hver deltaker skulle inngå egne kontrakter med leverandørene.
Viser 1-25 av 513 treff