Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    30213000 Personlige Datamaskiner (PC)

Viser 1-25 av 502 resultater

  1. Trv Gruppen AS

    Kjøp av IT utstyr (2. gangs utlysning)

    TRV Gruppen AS trenger en leverandør for en rammeavtale over 5 år med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner for kjøp av IT-utstyr til konsernet i Trøndelag. Avtalen skal sikre fleksibilitet for fremtidige teknologiske endringer og behov, samt kostnadseffektiv anskaffelse av et bredt spekter av IT-produkter som oppfyller relevante lovkrav og bransjestandarder. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være et lovlig etablert foretak.

    NorgeKonkurranse13. mai 2025
    16. juni 2025(24 dager)
    5 000 000 kr
  2. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av klientutstyr (1) (1)

    Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, søker leverandører for en rammeavtale over 2 år med en maksimal totalverdi på 227 millioner kroner for levering av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, skjermer, nettbrett, fysiske servere og backup-produkter. Anskaffelsen vil resultere i separate kontrakter for hver deltaker, med en felles avtale for RitS og Kolumbus AS/Bysykkelen AS. Leveransen skal skje i Rogaland, og tildelingskriteriet er 100% basert på pris.

    NorgeKonkurranse7. mai 2025
    6. juni 2025(14 dager)
    227 000 000 kr
  3. Vestland Fylkeskommune

    Rammeavtale elev-pc til elevar i Vestland fylke

    Vestland fylkeskommune trenger datamaskiner for elever i Vestland fylke gjennom en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 250 millioner kroner. Avtalen dekker både elev-pc-ordningen, hvor elever kjøper og eier pc-ene selv, og utlånsmaskiner som enkelte skoler kjøper og eier. Leverandøren må ha erfaring fra tilsvarende oppdrag de siste 3 årene og være sertifisert etter miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende standarder. Tildelingskriteriene er pris (35%), oppfølging, service og garanti (25%), modellkvalitet (20%), bestilling (10%), og levering (10%). Miljøkrav er inkludert i kravspesifikasjonen for å sikre lang levetid og redusert klimaavtrykk, med fokus på robuste pc-er, batterikapasitet, utskifting av kritiske komponenter, og garanti- og reparasjonsordninger.

    NorgeKonkurranse28. apr. 2025
    7. mai 2025(Utgått)
    250 000 000 kr
  4. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av klientutstyr (1)

    Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for anskaffelse av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, skjermer, fysiske servere og backup-produkter, med en planlagt varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 184 millioner kroner. Avlysningen skyldes en behovsendring hos oppdragsgiverne.

    NorgeResultat25. apr. 2025184 000 000 kr
  5. Eidsiva Energi AS

    Rammeavtale IT- og nettverksutsyr

    Eidsiva Energi AS trenger en rammeavtale for kjøp av bærbart IT-utstyr, inkludert datamaskiner, mobile enheter med tilbehør og tilhørende forbruksmateriell, med en maksimal totalverdi på 360 millioner kroner over 8 år. Leverandøren skal tilby et standardsortiment tilgjengelig via en web-basert portal, og avtalen gjelder også for Eidsiva Energis heleide datterselskaper. Det kreves at leverandøren har et dokumentert kvalitets- og miljøledelsessystem, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon, samt erfaring fra 3 relevante leveranser de siste 4 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeKonkurranse9. apr. 2025
    27. mai 2025(4 dager)
    360 000 000 kr
  6. Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO

    Rammeavtale på PC, MAC og utstyr til elever - Anskaffelse (ny kunngjøring)

    Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO har inngått en rammeavtale med Komplett Services AS og Eplehuset Norge AS for levering av PCer, MACer og tilhørende utstyr til elever i fylkeskommunene Akershus, Buskerud og Østfold. Leveransen skal skje i Viken over en periode på 2 år, med en total kontraktsverdi på 500 millioner kroner. Avtalen fokuserer på pris, bestilling, levering, forsikring og reparasjon, samt integrasjon med Viken Asset Management System (VAMS). Tre leverandører deltok i konkurransen.

    NorgeResultat1. apr. 2025400 000 000 kr
  7. Ringsaker Kommune

    Rammeavtale - Elev-PC til oppvekstområdet

    Ringsaker Kommune trenger operasjonell leasing av ca. 1220 elev-PC-er til undervisningsformål over 35 måneder, med en estimert totalverdi på inntil 8 millioner kroner og et maksimalt tak på 10 millioner kroner. Avtalen inkluderer opsjoner på kjøp av tilbehør, utvidet garantibestemmelser, ulykkesforsikring, og reparasjoner hos leverandøren. Leveransen skal primært dekke ungdomsskolene, men også barneskolen og Voksenpedagogisk senter i Innlandet. Tildelingskriteriene er pris (80 %) og kvalitet på elev-PC (20 %), hvor kvaliteten vurderes basert på tekniske egenskaper, ergonomi, og servicevennlighet. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av minst to relevante oppdrag de siste tre årene, samt miljøstyringssystemer som ISO 14001.

    NorgeKonkurranse28. mars 2025
    7. mai 2025(Utgått)
    8 000 000 kr
  8. Ferde AS

    Maskinvare til Ferde AS

    Ferde AS trenger en rammeavtale for levering av maskinvare, inkludert servere, switcher, mobiltelefoner, bærbare og stasjonære datamaskiner, samt tilbehør som skjermer, docking-stasjoner, tastatur, mus og headset, med en maksimal totalverdi på 4,8 millioner kroner. Avtalen skal dekke både nyinnkjøp og komplementeringskjøp til eksisterende systemer i Vestland, og leverandøren må være på høyeste partnernivå hos HPE for å sikre kompatibilitet med kundens nåværende utstyr. Det kreves også en returordning for brukt maskinvare med fokus på miljøvennlig gjenvinning og trygg sletting av data, samt årlig klimarapportering. Tildelingskriteriene er pris (65%) og kvalitet (35%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil 5 relevante oppdrag de siste 3 årene.

    NorgeKonkurranse28. mars 2025
    12. mai 2025(Utgått)
    4 800 000 kr
  9. Politiets Fellestjenester

    Klient- og sluttbrukerutstyr

    Politiets Fellestjenester trenger klient- og sluttbrukerutstyr, inkludert bærbare PC-er, mobiltelefoner og nettbrett, for en avtaleperiode på 5 år med en maksimal totalverdi på 1 milliard kroner. Utstyret skal leveres på leasingavtaler, og avtalen skal sikre at kunden kan følge utviklingen innenfor området med styrt utskifting av utstyr. Leverandøren må ha et godt kvalitetssikringssystem, dokumentert med ISO 9001 eller tilsvarende, samt et styringssystem for informasjonssikkerhet, dokumentert med ISO27001 eller tilsvarende. Tildelingskriteriene er vektet med 35% for kvalitet, 30% for miljø, og 35% for pris. Leverandøren må også dokumentere sin økonomiske kapasitet og ha et velfungerende styringssystem for ytelsen som skal leveres.

    NorgeKonkurranse25. mars 2025
    14. mai 2025(Utgått)
    1 000 000 000 kr
  10. Våler Kommune

    Leasing av Ipad og kjøp av beskyttelse med tastatur til skolene i Våler kommune

    Våler kommune trenger operasjonell leasing av omtrent 780 iPader, samt kjøp av 800 beskyttelser med tastatur til barneskolene i Våler, med en rammeavtale over 4 år og en maksimal totalverdi på 6 millioner kroner. iPadene skal være av siste tilgjengelige versjon, minimum 11th gen Wifi, 125 GB, og beskyttelsene skal være ferdig montert ved leveranse. Enhetene vil bli administrert i MDM-verktøyet Jamf School, som er integrert med Apple School Manager, for å oppfylle kravene i Kunnskapsløftet om bruk av IKT i alle fag. Anskaffelsen er lokalisert i Viken. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeKonkurranse20. mars 2025
    23. apr. 2025(Utgått)
    6 000 000 kr
  11. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av klientutstyr

    Sandnes kommune, sammen med Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS, har avlyst konkurransen om en rammeavtale for anskaffelse av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, skjermer, fysiske servere og backup-produkter. Konkurransen skulle dekke flere kommuner og organisasjoner i Rogaland, med en samlet maksimal kontraktsverdi på 227 millioner kroner over en periode på 2 år. Avlysningen skyldes andre årsaker, og det var opprinnelig planlagt at hver deltaker skulle inngå egne kontrakter med leverandørene.

    NorgeResultat18. mars 2025227 000 000 kr
  12. Ikt Nordfjord

    Rammeavtale IT-brukarutstyr

    Ikt Nordfjord trenger en rammeavtale for levering av IT-brukarutstyr over 4 år, med en maksimal totalverdi på 200 millioner kroner. Avtalen omfatter bærbare og stasjonære datamaskiner, skjermar, nettbrett, mobiltelefonar og annet tilgrensende IT-utstyr, men ekskluderer iPad for oppvekst i Kinn kommune. Leverandøren må ha dokumenterte rutiner for oppfølging av sitt leverandørledd, inkludert miljømessige og etiske krav, og må kunne dokumentere relevante oppdrag de siste 3 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeKonkurranse11. mars 2025
    15. apr. 2025(Utgått)
    200 000 000 kr
  13. Rogaland Fylkeskommune

    Elev-PC

    Rogaland Fylkeskommune trenger levering av bærbare datamaskiner til elever i den videregående skolen i Rogaland gjennom en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 147 millioner kroner. Dette er en del av "ElevPC-ordningen", hvor elever kan kjøpe datamaskiner til en subsidiert pris, og bestillingen gjøres av elevene selv via leverandørens nettbutikk. Avtalen er delt inn i to delkontrakter for henholdsvis Windows og MacOS. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav oppgitt utover de generelle kravene til økonomisk og finansiell status, samt teknisk og faglig kapasitet. Leveransen skal skje i Rogaland.

    NorgeKonkurranse5. mars 2025
    7. apr. 2025(Utgått)
    147 000 000 kr
  14. Trv Gruppen AS

    Kjøp av IT utstyr

    TRV Gruppen AS søker å inngå en rammeavtale for kjøp av IT-utstyr over 5 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter et bredt spekter av IT-produkter som skal være av alminnelig god kvalitet og egnet til daglig bruk, i tråd med relevante lover og bransjestandarder. Leveransen skal skje i Trøndelag. Det kreves at leverandøren har et kvalitetssikringssystem, som kan dokumenteres med ISO 9001:2015, samt miljøledelsestiltak for å redusere negativ miljøpåvirkning. Leverandøren må også ha erfaring fra lignende oppdrag, dokumentert gjennom referanser fra de siste tre årene. Det er viktig at leverandøren følger TRV Gruppens etiske retningslinjer og har systemer for ansvarlig næringsliv i henhold til FNs og OECDs retningslinjer.

    NorgeKonkurranse5. mars 2025
    10. apr. 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  15. Folketrygdfondet

    IKT-drift for Folketrygdfondet

    Folketrygdfondet har inngått en avtale med INTILITY AS for levering av IKT-driftstjenester, inkludert digital arbeidsplass, brukerstøtte, infrastrukturdrift, nettverksdrift og 24/7 drift med MDR for cybersikkerhet. Tjenestene skal leveres i Oslo over en periode på 5 år, med en total kontraktsverdi på 44 millioner kroner. Anskaffelsen krever dokumenterte og relevante referanser, bransjeerfaring innen finanssektoren, samt standardiserte og industrialiserte tjenester. Det var to tilbydere som deltok i konkurransen.

    NorgeResultat28. feb. 202545 000 000 kr
  16. Møre Og Romsdal Fylkeskommune

    2025-040 Elev-PC 2025

    Møre og Romsdal Fylkeskommune trenger bærbare PC-er til elever i videregående skoler i forbindelse med skolestart høsten 2025, med en maksimal totalverdi på 18 millioner kroner. Anskaffelsen inkluderer både normale og kraftige bærbare PC-er, som skal leveres til skolene i Møre og Romsdal. Leverandøren må ha interne miljøledelsessystemer, dokumentert gjennom sertifiseringer som ISO 14001, EMAS eller miljøfyrtårn, og må kunne dokumentere erfaring fra minst 3 til 5 lignende oppdrag de siste 3 årene.

    NorgeKonkurranse27. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    18 000 000 kr
  17. Sandnes Kommune

    Anskaffelse av rammeavtale for klientutstyr

    Sandnes Kommune har avlyst konkurransen om en rammeavtale for anskaffelse av klientutstyr, inkludert stasjonært og portabelt utstyr, nettbrett, skjermer, fysiske servere og backup-produkter, med en estimert totalverdi på 227 millioner kroner. Konkurransen involverte flere samarbeidspartnere, inkludert Rogaland Fylkeskommune, Randaberg kommune, Tannhelse Rogaland, Kolumbus AS, Rogaland Brann og Redning IKS, og RitS. Hver deltaker skulle inngå egne kontrakter med leverandørene etter konkurransens avslutning, men konkurransen ble avlyst på grunn av en behovsendring.

    NorgeResultat27. feb. 2025227 000 000 kr
  18. Karmøy Kommune Oppvekst- Og Kulturetaten

    IKT brukerutstyr, rammeavtale

    Karmøy Kommune Oppvekst- Og Kulturetaten har inngått en rammeavtale med Atea AS for levering av IKT brukerutstyr, inkludert PC'er, nettbrett, skjermer, mobiltelefoner og annet relatert utstyr, samt en løsning for retur av brukt IKT-utstyr. Avtalen dekker flere kommuner og organisasjoner i Rogaland, inkludert Karmøy, Bokn, Haugesund, Tysvær, Bømlo, Stord, Kvinnherad, Fitjar, Haugaland IKT, Haugalandsmuseet, Haugesund Parkering, Haugesund kommunale pensjonskasse, Solstein, Sunnhordaland legevakt IKS og Karmøy kirkelige fellesråd, med opsjon for Utsira kommune, Haugaland Vekst IKS og Haugaland Brann og Redning IKS. Avtalen har en estimert årlig verdi på 60 millioner kroner eks. mva., med en maksimal totalverdi på 350 millioner kroner eks. mva. Det var fire deltakere i konkurransen.

    NorgeResultat25. feb. 2025
  19. Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten

    Kjøp av PC, skjermer, nettbrett, macOS-produkter og iPad m.m.

    Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten har inngått en rammeavtale med Dustin Norway AS for levering av PCer, skjermer, nettbrett, iPad og MacOS-produkter, samt ombrukstjenester og reparasjonstjenester både innenfor og utenfor garantiordningen. Avtalen gjelder for en periode på 4 år og har en total kontraktsverdi på 1,06 milliarder kroner. Leveransen skjer i Oslo, og det var fire deltakere i konkurransen.

    NorgeResultat20. feb. 20251 500 000 000 kr
  20. Gjøvik Kommune

    118134-1 Rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr for Gjøvikregionen

    Gjøvik Kommune har inngått en rammeavtale med Atea AS for levering av IKT-utstyr til brukere og virksomheter i Gjøvikregionen, lokalisert i Innlandet. Avtalen har en total verdi på 260 millioner kroner og er utformet for å sikre en brukervennlig, kostnadseffektiv og rasjonell anskaffelse av datautstyr og -materiell. Konkurransen mottok tre tilbud, og tildelingskriteriene var basert på totalkostnad og kvalitet, med en vektlegging på henholdsvis 30 og 70 poeng.

    NorgeResultat11. feb. 2025315 000 000 kr
  21. Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO

    Rammeavtale på PC, MAC og utstyr til ansatte - Anskaffelse

    Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO trenger en rammeavtale for levering av PCer, Mac, skjermer, Apple-produkter og tilbehør til ansatte over 2 år. Leveransene skal skje i Viken og Oslo. Anskaffelsen fokuserer på miljøhensyn ved å stille krav til lang levetid, 3 års garanti, og avhending av IT-utstyr for å redusere klimafotavtrykket. Tildelingskriteriene vektlegger pris med 60% og kvalitet med 40%. Det er stilt krav til tekniske og faglige kvalifikasjoner, men spesifikke dokumentasjonskrav er ikke oppgitt i utdraget.

    NorgeKonkurranse3. feb. 2025
    7. mars 2025(Utgått)
  22. Sandefjord Kommune

    VOIS - Invitasjon til markedsdialog - IKT-utstyr

    Sandefjord Kommune planlegger anskaffelsen av IKT-utstyr gjennom en rammeavtale som dekker flere kommuner, inkludert Færder, Holmestrand, Horten, Tønsberg, Sandefjord og Larvik. VOIS ønsker innspill fra leverandører på tidligere konkurransedokumenter og markedsutviklingen siden forrige utlysning. Leverandører kan gi tilbakemelding ved å se nærmere informasjon i den vedlagte invitasjonen.

    NorgePlanlegging8. jan. 2025
    8. mai 2025(Utgått)
  23. Trondheim Kommune

    Anskaffelse av Rammeavtale på Digitale Arbeidsflater og AV-utstyr

    Trondheim Kommune trenger en rammeavtale for kjøp av digitale arbeidsflater som Windows PCer, Chromebooks, Chromebox, smarttelefoner og nettbrett, samt tilhørende utstyr og AV-utstyr, med en maksimal totalverdi på 900 millioner kroner. Avtalen inkluderer også vedlikeholdstjenester som produktvalg, feilhåndtering, returhåndtering og utskifting av maskiner. Leveransen skal skje i Trøndelag. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet og gjennomføringsevne (40%), miljø (30%), og pris (30%). Kvalifikasjonskrav inkluderer erfaring fra lignende oppdrag, et fungerende kvalitetssikringssystem, et system for styring og sporing av leveransekjeden, samt miljøledelsestiltak som Miljøfyrtårn, EMAS, eller ISO 14001.

    NorgeKonkurranse19. des. 2024
    10. feb. 2025(Utgått)
    900 000 000 kr