Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48140000 Programvare for jernbane trafikk kontroll

Viser 1-25 av 27 resultater

  1. Vestland Fylkeskommune Skyss

    Rail Signalling

    Vestland Fylkeskommune Skyss har inngått en avtale med Stadler Signalling Deutschland GmbH for levering av signalanlegg til Bybaneprosjektet i Bergen, byggetrinn 5 - Bergen sentrum - Åsane. Avtalen omfatter en totalentreprise for prosjektering, innkjøp, bygging og installasjon av et skinnesignalsystem, skinnebryterkontrollsystem, skinnebrytervarmesystem, punktmaskiner, LAN, sentralsystem, samt sikkerhetsdokumentasjon og godkjenningsprosesser. Prosjektet er lokalisert i Vestland, og avtalen har en estimert total verdi på 12 300 000 euro. Det ble mottatt tre tilbud i konkurransen.

    NorgeResultat24. apr. 202512 000 000 €
  2. Vygruppen AS

    Invitasjon til leverandørkoferanse: Systemer innenfor produksjonsplanlegging og togdrift

    Vygruppen AS planlegger anskaffelsen av en helintegrert løsning for produksjonsplanlegging og togdrift gjennom Close the Gap-prosjektet. Leverandører inviteres til å delta på en leverandørkonferanse for å gi innspill og bli kjent med prosjektets behov og markedet. Konferansen er en del av forberedelsene til anskaffelsen, og både etablerte bedrifter og samarbeidende leverandørnettverk er velkomne til å delta.

    NorgePlanlegging8. apr. 2025
    8. aug. 2025(77 dager)
    0 kr
  3. Vestland Fylkeskommune Skyss

    E42 Tele- og driftsstøttesystem

    Vestland Fylkeskommune Skyss har avlyst konkurransen om å levere tele- og driftsstøttesystem for Bybaneprosjektet i Bergen, byggetrinn 5A, med opsjoner for videre byggetrinn, på grunn av manglende finansiering. Prosjektet skulle omfatte en totalentreprise for prosjektering, anskaffelser, bygging og installasjon (EPCI) av telekom og driftstøttesystemer, med en maksimal total kontraktsverdi på 1 milliard kroner. Konkurransen ble gjennomført som en konkurransepreget dialog, og det ble mottatt tre tilbud. Leveransen skulle skje i Vestland.

    NorgeResultat14. mars 20251 000 000 000 kr
  4. Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

    Anskaffelse av avtale om programvare for ruteoptimalisering for innsamling av avfall i Oslo

    Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten trenger et ruteoptimaliseringssystem for å levere innsamling av avfall over 24 måneder til en verdi av 5 000 000 NOK. Systemet skal øke produktiviteten, sikre korrekt belastning på renovatører og biler, forbedre datagrunnlaget, redusere drivstofforbruk og slitasje på kjøretøy. Anbudets vekting er samlet evalueringspris: 40%, krav til skytjenester (rutedata, produksjonsberegning, kart/geografisk informasjon osv.): 60%.

    NorgeKonkurranse3. okt. 2023
    1. nov. 2023(Utgått)
    5 000 000 kr
  5. Vygruppen AS

    RFI - Energy metering and data surveillance for rolling stock

    The Vy Group AS (Vy) wants to explore the possibilities of installing energy metering and data surveillance for rolling stock in Norway and Sweden. This is to both increase insight in rolling stock energy usage and mapping potential energy savings and optimize maintenance cost We are planning to issue an RFP during 2023 and wish to obtain up-to-date information about solutions that exist in the market today, plans for development and the price-level to expect before we issue the RFP.

    NorgePlanlegging30. nov. 2022
    29. nov. 2022(Utgått)
  6. Sporveien AS

    New Signalling System CBTC

    Sporveien AS is a municipal owned public transport operator of Oslo, Norway that operates and maintains Oslo Metro and Oslo Tramway, as well as owning several operating subsidiaries. Sporveien will through the project New Signalling System CBTC implement a new signalling system and an operation management and supervision system for the complete Oslo Metro network, including Depots, the new line from Majorstuen to Fornebu ("Fornebubanen") and equipping and modifying the rolling stock. The main objective of the project is to completely replace the Legacy Signalling Systems with a new CBTC signalling system and by this replacement increase the transport capacity for Oslo Metro and improve the safety and punctuality of the Oslo Metro operation. A final important goal of the project is that the CBTC System shall be adaptable to new needs as well as changes to the Oslo Metro infrastructure and rolling stock during the whole technical lifetime of the system.

    NorgeResultat7. jan. 2022
  7. Vygruppen AS

    Løsninger for planlegging og gjennomføring av offentlig transport

    Vygruppen AS gjennomgår porteføljen av ulike IT-systemer, løsninger og tjenester knyttet til togtransport, herunder muligheten for innovative løsninger og de nyeste "beste praksis"-løsningene som kan bidra til og optimere vår virksomhet. I den forbindelse ønsker vi oppdatert informasjon om gjeldende marked anbefaler og kan tilby. Hovedfokuset i RFI'en er behovet knyttet til Vygruppens daglige drift av passasjertog, men vi er også åpne for synergieffekter knyttet til øvrige forretningsområder innen Vygruppen. Det gjøres for ordens skyld oppmerksom på at RFI-prosessen kan føre til en, flere eller ingen fremtidige anskaffelser. Det henvises til RFI-dokumentene publisert på vår anskaffelsesportal (http://anskaffelser.vy.no) for nærmere informasjon. Det vil også bli gjennomført et webinar mandag 29. juni kl. 09:00 hvor det vil bli gitt utdypende informasjon om bakgrunnen for behovet. Merk at webinaret krever forhåndspåmelding, ref. RFI-dokumentene.

    NorgePlanlegging15. juni 2020
    14. juni 2020(Utgått)
  8. Sporveien AS

    New Signalling System CBTC

    Sporveien AS is a municipal owned public transport operator of Oslo, Norway that operates and maintains Oslo Metro and Oslo Tramway, as well as owning several operating subsidiaries. Sporveien will through the project New Signalling System CBTC implement a new signalling system and an operation management and supervision system for the complete Oslo Metro network, including Depots, the new line from Majorstuen to Fornebu ("Fornebubanen") and equipping and modifying the rolling stock. The main objective of the project is to completely replace the Legacy Signalling Systems with a new CBTC signalling system and by this replacement increase the transport capacity for Oslo Metro and improve the safety and punctuality of the Oslo Metro operation. A final important goal of the project is that the CBTC System shall be adaptable to new needs as well as changes to the Oslo Metro infrastructure and rolling stock during the whole technical lifetime of the system.

    NorgeKonkurranse2. apr. 2020
    6. mai 2020(Utgått)
    4 900 000 000 kr
  9. Sporveien AS

    New Signalling System CBTC

    Sporveien AS is a municipal owned public transport operator of Oslo, Norway that operates and maintains Oslo Metro and Oslo Tramway, as well as owning several operating subsidiaries. Sporveien will through the project New Signalling System CBTC implement a new signalling system and an operation management and supervision system for the complete Oslo Metro network, including Depots, the new line from Majorstuen to Fornebu ("Fornebubanen") and equipping and modifying the rolling stock. The main objective of the project is to completely replace the Legacy Signalling Systems with a new CBTC signalling system and by this replacement increase the transport capacity for Oslo Metro and improve the safety and punctuality of the Oslo Metro operation. A final important goal of the project is that the CBTC System shall be adaptable to new needs as well as changes to the Oslo Metro infrastructure and rolling stock during the whole technical lifetime of the system.

    NorgeResultat31. mars 2020
  10. Sporveien AS

    New Signalling System CBTC

    Sporveien AS is a municipal owned public transport operator of Oslo, Norway that operates and maintains Oslo Metro and Oslo Tramway, as well as owning several operating subsidiaries. Sporveien will through the project New Signalling System CBTC implement a new signalling system and an operation management and supervision system for the complete Oslo Metro network, including Depots, the new line from Majorstuen to Fornebu ("Fornebubanen") and equipping and modifying the rolling stock. The main objective of the project is to completely replace the Legacy Signalling Systems with a new CBTC signalling system and by this replacement increase the transport capacity for Oslo Metro and improve the safety and punctuality of the Oslo Metro operation. A final important goal of the project is that the CBTC System shall be adaptable to new needs as well as changes to the Oslo Metro infrastructure and rolling stock during the whole technical lifetime of the system.

    NorgeKonkurranse26. nov. 2019
    7. feb. 2020(Utgått)
    4 900 000 000 kr
  11. Sporveien AS

    Toppsystem Trikk

    Oppdragsgiver skal anskaffe to aktive toppsystemer til trikk, et for overvåking og styring av kjørestrøm (Elkraft) og et for overvåking og begrenset styring av andre elektrotekniske anlegg (sporvekselvarme, spenningsbegrensere, bomanlegg). I tillegg skal anskaffelsen dekke nødvendige OPC-lisenser, brukerlisenser og evt. lisenser for analyser og rapportering. For å kunne knytte nye objekter til toppsystemet omfatter anskaffelsen også et toppsystem som kan benyttes for test og utvikling. Avtalen vil ha en varighet på 10 år.

    NorgeResultat3. juli 2019
  12. Sporveien AS

    Toppsystem Trikk

    Oppdragsgiver skal anskaffe to aktive toppsystemer til trikk, et for overvåking og styring av kjørestrøm (Elkraft) og et for overvåking og begrenset styring av andre elektrotekniske anlegg (sporvekselvarme, spenningsbegrensere, bomanlegg). I tillegg skal anskaffelsen dekke nødvendige OPC-lisenser, brukerlisenser og evt. lisenser for analyser og rapportering. For å kunne knytte nye objekter til toppsystemet omfatter anskaffelsen også et toppsystem som kan benyttes for test og utvikling. Avtalen vil ha en varighet på 10 år.

    NorgeKonkurranse13. feb. 2019
    18. mars 2019(Utgått)
  13. Jernbaneverket

    Anskaffelse av TMS

    Jernbaneverket planlegger anskaffelse av et nytt Traffikstyringssystem ( TMS ) til å drifte det norske jernbanenettet. Dette er en del av fornyelses signalsystem basert på ERTMS (et felleseuropeisk signalsystem for jernbanen) standard . Målet er å fornye de eksisterende signalanlegg på jernbanenettet innen 2030. Fornyelsen omfatter Signal systemer, Utstyr i tog, TMS . Anskaffelse av et nytt TMS inkluderer: - Levering av en TMS som skal drifte og kontrollere eksisterende og nye signal systemer. - Relaterte tjenester (inkludert, men ikke begrenset til, design / ingeniørarbeid, installasjon, integrasjon, testing, godkjenning , opplæring og dokumentasjon ); - Støttetjenester Det nye TMS -systemet vil bidra til en enhetlig , fleksibel struktur for trafikkstyring.

    NorgeResultat14. nov. 2018
  14. Bane Nor Sf

    Procurement of ISA, AsBo and NoBo services for ERTMS National Implementation

    Bane NOR ved prosjektet “ERTMS Nasjonal Implementering“ med delprosjektene ‘Trackside', ‘Onboard’ og ‘Traffic Management System’ vil inngå en enkelt kontrakt med en enkelt leverandør for å dekke det følgende; - Independent safety assessor (ISA) - Assessment body CSM-RA (AsBo) - Notified body TSI CCS (NoBo) Leverandører av signal system, trafikkstyringssystem og ombordsystem skal engasjere egne ISA, AsBo og NoBo på systemene de leverer.

    NorgeResultat3. juli 2018
  15. Norske Tog AS

    Rammeavtale for teknisk rådgivning, modifikasjoner og reparasjoner

    Formålet med anskaffelsen er å samle Norske togs kjøp av tekniske rådgivingstjenester og modifikasjoner og reparasjoner oppgaver innenfor flere fagområder. Rammeavtalene skal sikre Norske tog hurtig tilgang til kapasitet og spesialisert kompetanse innenfor teknisk rådgivning og utførelse av modifikasjoner og reparasjoner av hele togparken. Avtalene skal legge til rette for langsiktige og utviklende samarbeid mellom Norske tog og leverandør.

    NorgeResultat6. feb. 2018
  16. Norske Tog AS

    Rammeavtale for teknisk rådgivning, modifikasjoner og reparasjoner

    Formålet med anskaffelsen er å samle Norske togs kjøp av tekniske rådgivingstjenester og modifikasjoner og reparasjoner oppgaver innenfor flere fagområder. Rammeavtalene skal sikre Norske tog hurtig tilgang til kapasitet og spesialisert kompetanse innenfor teknisk rådgivning og utførelse av modifikasjoner og reparasjoner av hele togparken. Avtalene skal legge til rette for langsiktige og utviklende samarbeid mellom Norske tog og leverandør.

    NorgeKonkurranse28. des. 2017
    2. feb. 2018(Utgått)