Vygruppen har igangsatt prosjektet 'Close the Gap' (CTG). CTG vil levere morgendagens systemstøtte innen produksjonsplanlegging og togdrift. Prosjektet har som mål å muliggjøre kostnadseffektiv, omfattende og sikker produksjonsplanlegging og utsendelse, skape kundeverdi, engasjere ansatte og gjøre det mulig for oss å tilpasse oss endrede omstendigheter.
Prosjektet stammer fra et strategisk initiativ der Vy-gruppen gjennomførte en Request for Information (RFI) i juni 2020. Som en del av konseptfasen av CTG-prosjektet ble en ny RFI gjennomført i mai 2024. Disse RFI-ene ble fulgt opp med en leverandørkonferanse 28. mai 2025.
Prosjektet er i planleggingsfasen, med fokus på å utvikle planer og strategier for å realisere det valgte konseptet. Denne RFI-en er en viktig del av denne prosessen. Vygruppen AS og Close the Gap-prosjektet inviterer alle leverandører som kan oppfylle hele eller deler av behovene presentert i denne RFI-en til å delta og sende inn et svar. Både etablerte selskaper med dokumenterte løsninger og oppstartsbedrifter er velkomne til å svare.
Formålet med RFI-en er å samle informasjon fra markedet og leverandører om funksjonelle og tekniske aspekter, kontraktsvilkår, kostnader og prosjektgjennomføring. Denne informasjonen vil bli brukt til å sikre at:
- Kravene i den kommende anskaffelsen er realistiske og i tråd med løsningene og tjenestene som tilbys i markedet
- Få en forståelse av kostnadene ved å anskaffe og implementere en ny løsning for produksjonsplanlegging og utsendelse
- Bruke leverandørenes svar og innspill til å lage en realistisk beskrivelse av vår fremtidige produksjonsplanlegging og utsendelse
For mer informasjon og dokumenter, logg inn i Vy sitt innkjøpssystem Ivalua.
Det oppfordres til å logge seg inn for å holde seg oppdatert med eventuelle spørsmål og svar og ny informasjon.