Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    72212510 Utviklingstjenester relatert til Kommunikasjonsprogramvare

Viser 1-25 av 78 resultater

  1. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av løsning for sentralbord og callsenter

    Statens Vegvesen trenger en skybasert sentralbord- og callsenterløsning for å håndtere kundehenvendelser via telefon og SMS, med mulighet for å inkludere chat, epost og sosiale medier i løpet av avtaleperioden. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner og en varighet på 10 år. Løsningen skal forbedre brukeropplevelsen for kundene og effektivisere arbeidsprosesser for et stort antall agenter, samt gi god støtte til administratorer. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70% og pris med 30%, mens miljøhensyn er vurdert som uvesentlig. Leverandøren må dokumentere relevant erfaring med minst 3 referanseprosjekter fra de siste 3 årene innen levering, implementering og drift av slike løsninger i større virksomheter.

    Konkurranse4. juni 2025
    7. juli 2025(Utgått)
    45 000 000 kr
  2. Nasjonalt Kommunesamarbeid For 110-sentralene Iks

    Anskaffelse av kommunikasjonsløsning for Norges 110-sentraler

    Nasjonalt Kommunesamarbeid For 110-sentralene IKS har inngått en avtale med Frequentis AG for levering av en ny kommunikasjonsløsning til Norges 110-sentraler. Løsningen skal ivareta mottak av nødmeldinger, håndtering av radio-telekommunikasjon, alarmering av ressurser, samt koordinering og samhandling, og skal være kompatibel med både dagens TETRA-baserte Nødnett og det nye nødnettet basert på MCX-tjenester. Avtalen har en total verdi på 175 millioner kroner, og det var to tilbydere som deltok i konkurransen. Løsningen skal være skalerbar og fremtidsrettet, med mulighet for integrasjon i eksisterende systemer og teknisk infrastruktur.

    Resultat1. apr. 2025
  3. Nordland Fylkeskommune

    2025 - Anskaffelse av Chatbot

    Nordland fylkeskommune trenger utvikling av en chatbot ved hjelp av kunstig intelligens for et pilotprosjekt som skal forbedre kundekontakten ved å besvare spørsmål om transporttilbud og ruteinformasjon. Prosjektet skal gjennomføres i Nordland, og chatboten skal utvikles, eies og driftes av oppdragsgiver. Tjenesten inkluderer også support og brukerstøtte etter behov, og reguleres av Statens standardavtale for Kjøp (SSA-K) og bistand (SSA-B Enkel). Den maksimale totalverdien for kontrakten er 1,3 millioner kroner. Kvalifikasjonskrav inkluderer levering av tre relevante referanseoppdrag som viser tilsvarende arbeid.

    Konkurranse7. mars 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    1 300 000 kr
  4. Nordland Fylkeskommune

    2025 Anskaffelse av Chatbot

    Nordland fylkeskommune trenger utvikling av en chatbot for et pilotprosjekt over en fastprisavtale med en maksimal totalverdi på 1,3 millioner kroner. Chatboten skal bruke kunstig intelligens for å besvare spørsmål fra befolkningen i Nordland om transporttilbud og ruteinformasjon, og skal utvikles, eies og driftes i oppdragsgivers miljø. Det skal også tilbys support og brukerstøtte etter behov, regulert av Statens standardavtale for bistand (SSA-B Enkel). Anskaffelsen er en tjenestekontrakt innen datatjenester, rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte.

    Konkurranse12. feb. 2025
    24. mars 2025(Utgått)
    1 300 000 kr
  5. Nasjonalt Kommunesamarbeid For 110-sentralene Iks

    Anskaffelse av alarmhåndteringsverktøy

    Nasjonalt Kommunesamarbeid for 110-sentralene IKS har inngått en avtale med Alcensoft A/S for levering av et felles alarmhåndteringsverktøy (AHV) til alle 110-sentralene i Norge. Formålet med anskaffelsen er å etablere et mer kostnadseffektivt og automatisert system for håndtering av innkommende alarmer, som skal være skalerbart og tilpasningsdyktig for fremtidige behov og teknologiske innovasjoner. Den endelige kontraktsverdien er 9 millioner kroner, og det var to tilbydere i konkurransen.

    Resultat3. feb. 2025
  6. Bergen Kommune

    Trinn 1 Prekvalifisering konkurranse Anskaffelse av IKT-løsning for kontaktsenter

    Bergen kommune trenger en ny digital IKT-løsning for kontaktsenter som skal leveres som en "as-a-service" tjeneste over internett. Avtalen inkluderer etablering, opplæring, konfigurering, integrasjoner, innlasting/konvertering av data, drift og vedlikehold, samt 2/3-linje brukerstøtte for kanal tale, med opsjon på andre kanaler og funksjonaliteter. Prosjektet har en varighet på 10 år og skal leveres i Vestland. Leverandører må dokumentere erfaring med lignende IKT-løsninger gjennom 2 til 4 referanseprosjekter fra de siste fem årene, samt ha et operasjonalisert styringssystem for informasjonssikkerhet, for eksempel ISO/IEC 27001. Kvalifikasjonskrav inkluderer også dokumentasjon på kvalitetsstyringssystem, som ISO 9001, og miljøledelsessystem, som ISO 14001. Leverandører som kvalifiseres vil få mulighet til å levere tilbud.

    Konkurranse23. jan. 2025
    24. feb. 2025(Utgått)
  7. Norsk Rikskringkasting AS

    RFI FOR MEDIA ASSET MANAGEMENT SYSTEM I NRK

    Norsk Kringkastingsselskap AS, senere kalt NRK, har startet denne Request for Information (RFI)-fasen, som potensielt vil bli fulgt av Request for Proposal (RFP)-prosess med den hensikt å erstatte dagens Media Asset Management-system. Teknologien beveger seg raskere enn noen gang før, og NRK tar sikte på å dra nytte av de teknologiske endringene for å forbedre skalerbarhet, sikkerhet, fleksibilitet og ytelse. Vårt nåværende Media Asset Management-system (MAM) ble implementert fra 2017 til 2019 på 17 lokale og regionale nettsteder samt hovedkontoret i Oslo. MAM-systemet er en viktig del av NRKs Programbank med ansvar for arkivering, produksjon og publisering av video til tradisjonelle lineære kanaler samt OTT-plattform NRK TV og netttjeneste nrk.no. I denne RFI-en har vi fremhevet områder av spesiell interesse (kapittel 3) som vi vil at markedet skal svare på.

    Planlegging19. mai 2023
    18. mai 2023(Utgått)
  8. Stavanger Kommune

    Intensjonskunngjøring- synliggjøring av aktiviteter i Stavanger kommune

    Stavanger kommune har til intensjon å inngå kontrakt med Friskus AS om synliggjøring av aktiviteter i kommunen. Avtalen omfatter en plattform der kommunale avdelinger og frivillige organisasjoner kan gjøre sine aktiviteter lett tilgjengelige for kommunens innbyggere. Løsningen legger også til rette for kommunikasjon mellom deltakere, frivillige og arrangører, og inkluderer en kalender, oversikt over arrangører, mulighet for koordinering av frivillige oppdrag, samt digitalisering av opplevelseskort/fritidskort. Avtalens varighet er 2 + 1 + 1 år.

    Resultat12. jan. 2023
  9. Bir AS

    Tjenester knyttet til medieovervåkning

    BIR skal ha en digital tjeneste for å overvåke og analysere redaksjonelle, digitale og sosial medieinnslag om eget konsern, bransjen generelt, konkurrenter og andre tema og andre områder som er av interesse for oss. Tjenesten omfatter oppslag i trykte medier, etermedier, sosiale medier og andre digitale flater. I tillegg til nasjonale og internasjonale oppslag skal lokalaviser i våre eierkommuner inkluderes i tjenesten. Det vil si medier i Askøy, Bergen, Kvam, Bjørnafjorden, Osterøy, Samnanger, Vaksdal, Øygarden, Voss, Ulvik og Eidfjord.

    Konkurranse13. okt. 2022
    14. nov. 2022(Utgått)
    1 300 000 kr