Kvalifikasjonskrav 2
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Askøy kommune vil innhente informasjon angående leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet via Proff Forvalt kredittinformasjonsselskap. Det er på den bakgrunn ikke nødvendig å innlevere disse opplysningene. (Alle selskap som har levert regnskap til Brønnøysundregisterne, vil være registrert gjennom Proff Forvalt). Tilbyder må sjekke om det ligger slik informasjon i Proff Forvalt (www.forvalt.no)
Kvalifikasjonskrav 3
Det kreves at leverandør har god erfaring fra lignende oppdrag. Leverandør må oppgi i ESPD-skjema, de viktigste relevante leveranser siste 3 år. Det skal fremkomme oversikt over oppdragsgiver, kontaktperson, telefonnummer og e-postadresse. Styring og sporing av leveransekjeden: Leverandøren vil være i stand til å anvende følgende styring av leveringskjeden og sporingssystemer ved gjennomføring av kontrakten: Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Leverandør skal gjennom sin forretningspraksis respektere internasjonale standarder for menneskerettigheter, arbeidstakerrettigheter, miljø, dyrevern og antikorrupsjon i egen virksomhet og i leverandørkjeden. Leverandør skal aktivt arbeide for at varer og tjenester som leveres etter denne kontrakten skal være fremstilt og distribuert under forhold som er forenlig med kontrakten. Dokumentasjonskrav er beskrevet i konkurransegrunnlaget under avsnittet Kvalifikasjonskrav, "Nærmere om kvalifikasjonskravet «Styring og sporing av leveransekjeden». System for kvalitetssikring og miljøstandard: Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder: Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Miljøstyring: Leverandøren skal ha rutiner for miljøstyring. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av bedriftens rutiner og systemer knyttet til miljøstyring som for eksempel håndtering, gjenvinning/minimering av utstyr og emballasje. Alternativt: Dersom rutinene er beskrevet i bedriftens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001:2015 eller tilsvarende tredjeparts verifiserte system, skal gyldig sertifikat vedlegges.