Anbudsoversikt for Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025 (3)

Brief

Nettverk og telekommunikasjon

Ålesund Kommune trenger nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Avtalen er delt inn i to delkontrakter: nettverksprodukter som WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere og dataskaputstyr, samt server- og lagringsprodukter som rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring. Leverandører kan tilby brukt utstyr ved minikonkurranse og direkteavrop for kjøp under 100 000 kroner. Tildelingskriteriene er pris (50%), miljø (30%) og kvalitet (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer et godt og velfungerende miljøledelsessystem, basert på ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende, som er tredjepartssertifisert av et akkreditert sertifiseringsorgan.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025 (3)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Stian Busæt
Kontakt telefon
+4770162000
Adresse
Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND
Kategori (CPV)
Estimert verdi
60 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Beskrivelse
Formålet med avtalen er å dekke kundenes behov for nettverks- og serverprodukter. Rammeavtalen er delt inn i to delkontrakter:
Delkontrakt nettverksprodukter vil aktuelle produkter være WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere og dataskaputstyr.
Delkontrakt server- og lagringsprodukter vil aktuelle produkter kunne være rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring.
Merknader til avtalen:
Leverandører kan tilby brukt utstyr i minikonkurranse og ved direkteavrop på kjøp under 100 000,- NOK. (Det skal komme tydelig frem av tilbudet dersom leverandør tilbyr brukte produkter)
Ved kjøp under 100 000,- NOK ekskl. mva. kan kunde velge å gjøre direkteavrop med leverandør som leverte det beste tilbudet.
Hovedtrekk i prosedyren
Åpen anbudskonkurranse
Tildelingskriterium 1
Pris
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Alle priser som oppgis i tilbudet inkluderer lisenskostnader over en bindingsperiode på 5 år. Definisjon på kostpris:  Hvis leverandør selv produserer varen så er kostprisen hva det koster å produsere varen. Da vil kostnader som kjøp av råvarer og kostnader som gjelder selve produksjonen, slik som strøm, arbeidskraft og så videre, medregnes i kostprisen. Hvis varen kjøpes eksternt, så er det leverandørs innkjøpspris pluss frakt og lignende (inn til leverandør), minus eventuelle rabatter/bonuser, som utgjør varens kostpris. Kan også betegnes inntakskost. Kostpris skal hentes inn på følgende dato: Onsdag 28.mai NB! Leverandør har ikke lov til å tilby varer med negativ påslagsprosent i konkurransen. Påslaget som tilbys skal være likt eller mindre gjennom hele avtaleperioden. Evaluering: Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Totalpris for delkontrakt 1 og 2 evalueres separat. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen.  Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 2
Miljø
Tildelingskriteriet består av 2 underkriterier: Underkriteriet "Miljømerke" vektes 70% av dette tildelingskriteriet.  Underkriteriet "Resirkulerbare materialer" vektes 30 % av dette tildelingskriteriet. Orientering: Leverandør vil bli vurdert på følgende: Om produktene er miljømerket I hvilken grad produktene består av resirkulerbare materialer
Tildelingskriterium 3
Kvalitet
Orientering: Leverandøren skal fylle ut vedlegg "Kravspesifikasjon" for delkontrakten(e) de leverer tilbud på. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandør skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem, basert på ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende, som er tredjepartssertifisert av et akkreditert sertifiseringsorgan. Dokumentasjonskrav: Kopi av gyldig systemsertifikat utstedt av akkreditert sertifiseringsorgan.* *Oppdragsgiver skal godta annen dokumentasjon for tilsvarende tiltak dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer etterspurt standard/system.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    8. mai 2025, 10:10

  2. Frist for spørsmål

    10 døgn

    1. juni 2025, 22:00

  3. Frist for innlevering

    9. juni 2025, 10:00

  4. Åpningsdato

    9. juni 2025, 10:05

  5. Vedståelsesfrist

    8. sep. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner