Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Elektrisk installasjonsarbeid og vedlikehold

Trondheim Kommune trenger tjenester innen drift og vedlikehold av kommunal belysning for å levere en rammeavtale til en verdi av 100 000 000 NOK. Arbeidet inkluderer reparasjon, vedlikehold, utskifting og kontroller av gatelysanlegg, samt planlegging og administrasjon knyttet til disse oppgavene. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha tilstrekkelig personell for oppdraget og implementere miljøledelsestiltak. Anbudets vekting er pris: 40%, kvalitet/gjennomføring: 30%, kjøretøy/maskiners miljøpåvirkning: 20% og beskrevne miljøtiltak: 10%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale om drift og vedlikehold av kommunal belysning i veg og parkanlegg til Trondheim kommune. For nærmere opplysninger se konkurransegrunnlaget med vedlegg.Hovedtrekkene i prosedyrenOppdraget omfatter blant annet reparasjon av feil og skader, vedlikehold, utskifting av armaturer, utskifting komponenter i gatelysanlegg, periodiske kontroller, vedlikehold, flytting av master, kabler og gatelysfordelinger (tennskap), gatevarmeanlegg, utflytting av gatelysfordelinger fra Tensio Nett AS sine nettstasjoner, i tillegg mindre totalfornyelser av gatelysanlegg i boliggater. Oppdraget omfatter også administrasjon og planlegging av arbeidsoppgaver, beredskap, dokumentasjon, møtevirksomhet, rapportering til oppdragsgiver og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift, vedlikehold og fornyelse av gatelysanlegget i Trondheim kommune. Trondheim kommune inngår en egen rammeavtale for levering av fundament, kabler, jordledninger, stolper, master, armaturer og tennskap som skal benyttes i denne kontrakten. Nærmere beskrivelse av oppdraget finnes i Vedlegg 1 Kravspesifikasjon og tildelingskriterier.

    Kontakt navn
    Jeanette Dahlen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating på minimum klasse A (AN for nyetablerte foretak), etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende.

    Trondheim kommune har i samarbeid med skatteetaten besluttet å benytte utvidet skatteattest for alle sine kontrakter. Kravet om fullmakt for å innhente utvidet skatteattest, gir Trondheim kommune ved Trondheim Bydrift, rett til å få utlevert de opplysningene som fremgår av skatteattesten. Se punkt 1 til 3 i fullmakten. Hensikten med kravet om utvidet skatteattest er å fungere som et virkemiddel i innsatsen mot arbeidslivskriminalitet, herunder svart arbeid og sosial dumping. Dette ved at attesten inkluderer opplysninger om hvilke arbeidstakere det er innrapportert lønn på i a-meldingen. Informasjonen fra attestene skal videre hjelpe kommunen til å unngå å tildele kontrakter til leverandører som ikke oppfyller sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter. Den utvidede skatteattesten kan gi indikasjoner på om selskapet ellers har drevet sin næringsvirksomhet på en måte som er egnet til å så tvil om den yrkesmessige integriteten. Manglende innlevering av utvidet skatteattest vil kunne medføre avvisning av tilbudet. For anskaffelser som omfattes av del II i anskaffelsesforskriften, vil avvisning kunne bli gjort med hjemmel i anskaffelseslovens § 4, især prinsippene om likebehandling og forutberegnelighet. For anskaffelser som omfattes av forskriftens del III, vil avvisning bli gjort med hjemmel i forskriftens § 24-2 (3) bokstav g. Manglende innlevering av utvidet skatteattest fra underleverandør kan medføre at underleverandør ikke godtas brukt i kontrakten. Dersom informasjonen i den utvidede skatteattesten viser at ett eller flere vilkår som fremgår av anskaffelsesforskriften del II, § 9-5 (3) eller del III, § 24-2 (3) ikke er oppfylt, vil dette kunne medføre at tilbyder blir avvist fra konkurransen.

    Foretaket skal være registrert i Elvirksomhetsregisteret til DSB.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig personell til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov.

    Leverandøren skal ha prosedyrer for å utføre oppdraget på en miljømessig forsvarlig måte.

    Leverandøren skal utarbeide en organisasjonsplan med oversikt over nøkkelpersoner på oppdraget. Leverandørens organisasjonsplan skal som minimum inneholde følgende ressurser, som skal være leverandørens egne ansatte: Prosjektleder HMS ansvarlig Ansvarlig saksbehandler skadesaker, feil- og avviksretting Ansvarlig saksbehandler dokumentasjon

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver aksepterer ingen form for gebyrer i form av fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr o.l. Alle avgifter eller gebyrer skal være tatt hensyn til og inkludert i den totale tilbudsprisen. mlet pris pr. år fra vedlegg 2 Prisskjema eks. mva.

    Evalueringsmetode

    Laveste pris vil oppnå maks poengsum (10 poeng), mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i prisen nedover for øvrige tilbud. Tilbydere med høyere pris enn beste tilbyder får poeng etter følgende ligning som beskriver en rett linje i et diagram; 100 % over laveste pris gir 0 poeng.

    Beskrivelse

    Dette kriteriet vurderes ut fra besvarelse på vedlagte 2 caser for gjennomføringen av oppdraget, Vedlegg 11. Besvarelsene på de 2 casene skal vise hvordan oppgavene er tenkt løst i forhold til de enkelte oppdrag, saksgang, lagerhold, prising, logistikk, rigg og HMS. Det skal ikke legges ved vedlegg slik som rutiner og lignende. Kriteriet vurderes skjønnsmessig ut fra oppdragsgivers behov og vurdering. Relevante referanseoppdrag i de siste 5 år, besvares i Vedlegg 10 Referanseskjema. Leverandørens 3 mest relevante referanseoppdrag: → Tid og sted for referanseoppdrag → Omfang → Referanseperson med kontaktinformasjon

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Utfylt Vedlegg 9 Liste over kjøretøy og maskiner. Maskiner og kjøretøy vil bli gitt poeng etter drivlinje/drivstoff brukt, hvor høyere totalvekt vil ha større påvirkning på utfallet. Det er derfor særdeles viktig at totalvekt for alle maskiner og kjøretøy oppgis. Følgende drivlinjer/drivstoff vil gis følgende poeng: • Euro 6/Steg IV/Steg V = 0 poeng • HVO100 og Euro 6/Steg IV/Steg V = 1 poeng. • Biogass = 9 poeng. • Hydrogen = 10 poeng. • Elektrisk = 10 poeng. I Vedlegg 9 Liste over kjøretøy og maskiner, skal alle kjøretøy som benyttes i oppdraget oppgis. Klasse C1 og C kjøretøy vil gis uttelling ved evalueringen selv om det senere er krav om dette fra hhv. 2025 og 2027. (Klasse B kjøretøy skal oppgis, men vil ikke vektes, da elektrisk drift av disse er omfattet av minimumskrav). Leverandører gis for øvrig adgang til utskifting av kjøretøy og maskiner til kjøretøy med mindre utslipp, etter signering av kontrakt med oppdragsgiver. I disse tilfeller skal gjensidig bindende kontrakt for kjøp av maskiner eller kjøretøy, signert av leverandør/leasingfirma/utleiefirma og maskin-/kjøretøyforhandler ettersendes oppdragsgiver senest 3 måneder etter signering av kontrakt for rammeavtalen, med levering så snart som kjøretøyet/maskinen er tilgjengelig fra forhandler/utleiefirma. I slike tilfeller skal kun kjøretøy det skal byttes til oppgis i Vedlegg 9 Liste over kjøretøy og maskiner. Maskiner som oppgis avgrenses til maskiner som flytter seg selv (på belte eller hjul). Aggregat, teletinere og håndutstyr etc. kan om aktuelt inngå i punkt under.

    Evalueringsmetode

    Endelig poengsum vil beregnes på følgende måte: 1: Totalvekt ganges med poeng for drivlinje for hver enkelt kjøretøy/maskin. 2: Poeng for alle kjøretøy/maskiner summeres. 3: Totalvekt for alle kjøretøy/maskiner summeres. 4: Sum av poeng deles på sum av totalvekt. 5: Tilbud med høyeste poengsum vil bli ansett som beste tilbud, tilbud med lavere poengsum vil gis relativt lavere score.

    Beskrivelse

    Beskrivelse av konkrete, nåtidige og fremtidige tiltak for hvordan leverandøren vil minimere klima- og miljøbelastningen i oppdraget. Leverandør oppretter et dokument med navn Vedlegg 12 Miljøtiltak, med et omfang på 1-2 A4-sider. Kun tiltak leverandør selv har oppgitt og referert til i dette vedlegget vil legges til grunn for evaluering. Andre vedlegg ønskes ikke, og vil ikke gi uttelling. Det ønskes at leverandører på eget initiativ beskriver hvilke tiltak de mener vil minimere miljøbelastningen i oppdraget i høyest grad, og argumenter for dette. Vi vil blant annet fokusere på reduksjon i forbruk av materialer og energi, kutt i CO2-utslipp, resirkulering (utover lovkrav), forlenget levetid og reduksjon i utslipp av miljøgifter. Eksempler på tiltak kan være: Erstatning av annen bruk av fossile drivstoff enn kjøretøy og maskiner som flytter seg selv (f. eks. aggregat, hånd-utstyr, teletinere etc.). Bruk av varer og materialer med lengre levetid / som lettere kan repareres for å forlenge levetiden. Bruk av varer og materialer som lettere lar seg resirkulere. Rutiner for gjenbruk, utover minimumskrav i lov og forskrift (Avfallsforskriften [FOR-2004-06-01-930] og Forurensningsloven [LOV-1981-03-13-6] og annen relevant lovgivning). Reduksjon av emballasje. Reduksjon i forbruk av varer og materialer. Reduksjon av energiforbruk (f. eks. planlagte kjøreruter, samkjøring). Bruk av biologisk nedbrytbare materialer. NB! Det ønskes ikke informasjon om firmaets miljøprofil som helhet (ISO14001, Svanemerke, Miljøfyrtårn etc.) da dette inngår i kvalifikasjonskrav for miljøhandlingsplan. Kun referanse til konkrete tiltak som angår leveransen i oppdraget vil gi uttelling.

    Evalueringsmetode

    Punktet evalueres kvalitativt, ut fra hvilken leverandør som vurderes å kunne utføre oppdraget med lavest miljøbelastning.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner