Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Engroshandel med nærings- og nytelsesmidler

Midt-telemark Kommune trenger levering av næringsmidler til deltakerkommunene i Telemark Innkjøpssamarbeid gjennom en ny rammeavtale med en eller flere leverandører. Avtalen har en maksimal totalverdi på 93 millioner kroner og skal sikre sunne og gode næringsmidler til konkurransedyktige betingelser. Leveransene skal skje i Vestfold og Telemark. Det er krav om at leverandørene kan fremlegge attester for kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder, samt dokumentere teknisk og profesjonell kapasitet gjennom tidligere erfaringer og kvalitetskontroll.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Anskaffelsen gjelder levering av næringsmidler til deltakerkommunene i Telemark Innkjøpssamarbeid. Det skal inngås ny rammeavtale med én eller flere leverandører for innkjøp av næringsmidler. Formålet for rammeavtalen er å sikre levering av sunne og gode næringsmidler til konkurransegunstige betingelser.

    Kontakt navn
    Inger Lise Evju Fjeldly
    Kontakt telefon
    +47 35059000
    Kontakt e-post
    infj1904@intk.no
    Adresse
    Bøgata 67, 3800 BØ I TELEMARK

Kvalifikasjonskrav

    Leverandørens komplette årsregnskap for de to siste regnskapsårene (dvs. resultatregnskap, balanseregnskap, styrets årsberetning og revisjonsberetning).

    Kredittvurdering som er lik A (kredittverdig) eller bedre, målt ut fra Bisnode Norge AS’ AAA ratingsystem – eller tilsvarende score fra andre velrenommerte ratingselskap. Kredittvurderingen skal ikke være eldre enn 6 måneder. Ratingen skal basere seg på siste kjente regnskapstall og være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.

    Leverandøren må kunne fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming.

    Leverandøren må kunne fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene.

    Leverandøren må ha utført viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.

    For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Leverandøren må tillate at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak. Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører.

    Leverandøren må kunne levere etterspurte attester utstedt av offisielle organer for kvalitetskontroll, og som kan bekrefte at varene, som er klart identifisert ved henvisning til tekniske spesifikasjoner eller standarder, som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er i overensstemmelse med disse.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner