Brief

Elektrisitetshandel og vannkraftproduksjon

Trøndelag Fylkeskommune planlegger oppgradering av eksisterende ladeinfrastruktur for ferjetrafikk i Trøndelag og ønsker å komme i dialog med leverandørmarkedet for å utforske mulige utviklinger og oppgraderinger. Leverandører oppfordres til å gi innspill og dele sin ekspertise for å sikre at infrastrukturen kan benyttes av nye operatører uten begrensninger.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trøndelag fylkeskommune var blant de første til å elektrifisere sine ferjer da sambandene Flakk – Rørvik og Brekstad – Valset ble elektrifisert i 2019. Infrastrukturen på land er eid og etablert av fylkeskommunen selv og skal nå klargjøres for et nytt anbud med oppstart i 2029. I den forbindelse ønsker fylkeskommunen å komme i dialog med leverandørmarkedet for å bli bedre kjent med mulige utviklinger, oppgraderinger og eventuelle nyetableringer. Dagens infrastruktur har en designlevetid på 25 år med unntak for enkeltkomponenter som batterier. Begge samband benytter Stemmann sitt ladetårn for kobling mellom land og fartøy. Anleggene har en designlevetid basert på en høy grad av gjenbruk, der det er ønskelig at anleggene kan benyttes av nye operatører. Samtidig har spesielt førstegenerasjonsanleggene en opplevd stor grad av skreddersøm mellom land og fartøy. Fylkeskommunen ønsker ikke at anlegget på land skal være en begrensende faktor i kommende kontrakt og vurderer derfor små og store oppgraderinger for å gjøre anlegget mer tilgjengelig.

    Kontakt navn
    Lars Fabricius
    Kontakt telefon
    93455841
    Adresse
    Strandvegen 17, 7713 STEINKJER

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner