Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Ikomm AS trenger en komplett digital byggesaksløsning for Lillehammer, Øyer og Gausdal kommune, med en kontraktsperiode på 5+1+1+1 år og en maksimal totalverdi på 10 millioner kroner. Løsningen skal integreres sømløst med eksisterende systemer som Elements fra Sikri og kartløsninger fra NorConsult Digital, samt nasjonale fellesløsninger. Det er også mulighet for å tilby en digital plansaksløsning som opsjon. Leveransen inkluderer systemintegrasjon, opplæring og support. Tildelingskriteriene vektlegger pris (30%), oppfyllelse av funksjonelle og tekniske krav (30%), kvalitet på tjenester (15%), og løsningens egnethet for bruker og prosess (25%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av minst tre referanseprosjekter fra de siste tre årene, ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer, samt bekreftelse på bruk av norsk som arbeidsspråk.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    IKOMM AS skal på vegne av Lillehammer, Øyer og Gausdal kommune inngå avtale om levering av komplett fagsystem for digital byggesaksbehandling i samsvar med Nasjonal produktspesifikasjon og kommunenes utfyllende funksjonalle, tekniske og merkantile krav. Formålet med anskaffelsen er å ta i bruk digitalt verktøy basert på Byggesak-standarden, for å sikre mer effektiv og byggesaksbehandling i kommunene. Kommunene har stort fokus på arbeidet som blir gjort innenfor plan- og byggesaksavdelingen. Det er derfor av stor viktighet for kommunen at den fremtidige valgte byggesaksløsning lar seg sømløst integrere med de løsninger som finnes i kommunen allerede. Kommunene har nylig standardisert på Elements fra Sikri som sak / arkiv løsning og benytter i dag kartløsninger fra NorConsult Digital i tillegg til nasjonale fellesløsninger fra blant annet KS, Kartverket og tilsvarende. Nye kartløsninger er under vurdering og ny byggesaksløsning må kunne integreres mot alternative kartsystemer i fremtiden. Sømløse integrasjoner, effektive og brukervennlige samhandlingsprosesser mellom byggesaksløsningen og de øvrige fagsystemer vil vektlegges høyt i konkurransen. Kontrakten skal omfatte levering, integrering av systemet, opplæring og support i hele kontraktsperioden. Det legges opp til en løpende avtale bygget på Statens Standard, SSA-L. Det vil i samme konkurranse også gis mulighet å tilby som opsjon levering av digital plansaksløsning på sikt.

    Kontakt navn
    Bernt Refsahl
    Kontakt telefon
    +47 61050605
    Kontakt e-post
    post@ikomm.no
    Adresse
    Fakkelgården Vormstuguvegen 40, 2624 LILLEHAMMER

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra fagområdet. Erfaringen skal omfatte leveranser til kommuner eller andre offentlige institusjoner, alternativt leveranser til private aktører med tilsvarende drift og kompleksitet som kommunale virksomheter.

    Leverandøren skal være registrert som et juridisk foretak i Norge eller ha en norsk filial registrert i Enhetsregisteret. Leverandøren skal kunne dokumentere sin tilstedeværelse i Norge gjennom egne kontorer eller annen form for etablert representasjon.

    Leverandøren skal ha implementert kvalitetsstyringssystemer som sikrer leveranser av høy kvalitet.

    Leverandøren skal ha rutiner og systemer som sikrer miljøvennlige leveranser og etterlevelse av informasjonssikkerhetskrav.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig bemanning og systemer på plass for å sikre langsiktig samarbeid med kommunene. Norsk skal være det primære arbeidsspråket i all kommunikasjon, support og opplæring rettet mot kommunene.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Sum av totalkostnad for implementering / investering, lisenser, drift og vedlikehold i en avtaleperiode på 5 + 1+ 1+1 - sum 8 år.

    Beskrivelse

    Oppfyllelse av funksjonelle og tekniske krav som beskrevet i Bilag 1 - Kundens kravspesifikasjon

    Beskrivelse

    Leverandørens kvalitet på tjenester knyttet til etablering, drift, support og vedlikehold.

    Beskrivelse

    Det vil bli lagt vekt på hvor godt løsningen understøtter effektivitet og brukervennlighet i kommunenes arbeidsprosesser med spesiell fokus på integrasjoner med øvrige fasystemer.

    Beskrivelse

    I denne anskaffelsen er miljø- og klimakrav allerede ivaretatt gjennom de overordnede kvalifikasjonskravene til leverandøren. Skyløsninger i seg selv har minimal direkte miljøpåvirkning på kommunenes bruk, og vurderingen av selve løsningen må derfor fokusere på funksjonelle og tekniske krav, sikkerhet, brukervennlighet og økonomisk bærekraft. Dette sikrer en målrettet evaluering som gir kommunene den beste løsningen uten å duplisere krav som allerede er oppfylt.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse av digital byggesaksløsning for Lillehammer, Gausdal og Øyer kommune
Lokasjon
Estimert verdi
10 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner