Cobrief Logo

Søkeresultater for Ikomm AS

  1. Anbudssøk
  2. /
  3. Ikomm AS

Viser 1-25 av 40 resultater

  1. Ikomm AS

    Toppstyringssystem for renseanleggene i Enebakk Kommune

    Ikomm AS trenger et toppstyringssystem (SCADA/SD) for Enebakk kommunes to avløpsrenseanlegg og 33 pumpestasjoner, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Systemet skal erstatte dagens fragmenterte løsninger for å gi høyere driftssikkerhet, bedre hendelseshåndtering, full sporbarhet av prosessdata, oppfylle krav til informasjonssikkerhet og beredskap, samt redusere drifts- og energikostnader. Tildelingskriteriene er pris for etablering, drift og vedlikehold (LCC) (25%), løsningens kvalitet og oppfyllelse av tekniske og funksjonelle krav (35%), etableringsprosjekt, tjenester, drift og vedlikehold (20%), og løsningens egnethet for bruker og prosess (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer at leverandøren skal ha god og relevant erfaring fra fagområdet, være registrert som et juridisk foretak i Norge eller ha en norsk filial, ha rutiner og systemer som sikrer miljøvennlige leveranser og etterlevelse av informasjonssikkerhetskrav, ha tilstrekkelig bemanning og systemer for langsiktig samarbeid med norsk som primært arbeidsspråk, og ha implementert kvalitetsstyringssystemer.

    Konkurranse7. okt. 2025
    10. nov. 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  2. Ikomm AS

    Konkurranse på høring - Anskaffelse av ERP system (for 7 kommuner)

    Ikomm AS planlegger anskaffelsen av en ny ERP-løsning for kommunene Lillehammer, Øyer, Gausdal, Vestby, Ås, Frogn og Nesodden. Leverandører inviteres til å gi innspill til høringsutkastet av konkurransedokumentene via et skjema på https://forms.office.com/e/sMpXRrNLwN, for å bidra med markedskompetanse, avdekke uklarheter eller feil, og unngå uhensiktsmessige eller prisdrivende krav.

    Planlegging1. okt. 2025
    15. des. 2025(7 dager)
  3. Ikomm AS

    Markedsundersøkelse og dialog - Toppstyringssystem til renseanleggene i Enebakk kommune

    IKOMM AS planlegger anskaffelsen av et nytt toppstyringssystem (SCADA/SD) for Enebakk kommunes avløpsrenseanlegg og pumpestasjoner. Leverandører oppfordres til å gi skriftlige innspill og delta i uformelle dialogmøter, som kan gjennomføres fysisk eller via Teams, for å bidra med innsikt i løsninger og teknologi. Dialogen er en del av en markedsundersøkelse for å forbedre kravspesifikasjonen og anskaffelsesstrategien, og innebærer ingen forpliktelser for kommunen eller leverandørene.

    Planlegging28. juli 2025
    28. nov. 2025(Utgått)
  4. Ikomm AS

    Anskaffelse av arkiv modul til Voksen og Flyktning for Lillehammer kommune

    Ikomm AS har til hensikt å inngå en avtale med Visma Unique AS for levering av en elektronisk arkivmodul tilknyttet fagsystemene for Flyktningetjenesten og Voksenopplæringen i Lillehammer kommune. Løsningen, Visma Samhandling og Arkiv (VSA), vil integreres sømløst med eksisterende Visma-fagsystemer for å sikre etterlevelse av arkivloven og GDPR, redusere risiko for feilbehandling av personopplysninger, effektivisere dokumentflyt og styrke intern kontroll. Avtalen har en estimert verdi på 900 000 kroner, og Ikomm AS vil ivareta drift og forvaltning av løsningen.

    Resultat9. mai 2025
  5. Ikomm AS

    Anskaffelse av digital byggesaksløsning for Lillehammer, Gausdal og Øyer kommune

    Ikomm AS trenger en komplett digital byggesaksløsning for Lillehammer, Øyer og Gausdal kommune, med en kontraktsperiode på 5+1+1+1 år og en maksimal totalverdi på 10 millioner kroner. Løsningen skal integreres sømløst med eksisterende systemer som Elements fra Sikri og kartløsninger fra NorConsult Digital, samt nasjonale fellesløsninger. Det er også mulighet for å tilby en digital plansaksløsning som opsjon. Leveransen inkluderer systemintegrasjon, opplæring og support. Tildelingskriteriene vektlegger pris (30%), oppfyllelse av funksjonelle og tekniske krav (30%), kvalitet på tjenester (15%), og løsningens egnethet for bruker og prosess (25%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av minst tre referanseprosjekter fra de siste tre årene, ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer, samt bekreftelse på bruk av norsk som arbeidsspråk.

    Konkurranse10. feb. 2025
    12. mars 2025(Utgått)
    10 000 000 kr
  6. Ikomm AS

    Veiledende kunngjøring - Anskaffelse av digital byggesaksløsning for Lillehammer, Øyer og Gausdal kommune

    IKOMM AS planlegger anskaffelsen av et digitalt byggesakssystem for Lillehammer, Øyer og Gausdal kommune, med fokus på sømløs integrasjon med eksisterende løsninger som Elements fra Sikri og kartløsninger fra NorConsult Digital. Leverandører oppfordres til å gi innspill til anskaffelsen, som også inkluderer opsjon for en digital plansaksløsning, ved å kontakte innkjøperen for mer informasjon. Kontrakten vil dekke levering, integrering, opplæring og support, og vil være basert på Statens Standard, SSA-L.

    Planlegging20. des. 2024
    3. feb. 2025(Utgått)
  7. Ikomm AS

    Systemportefølje for Geografisk Informasjons System til Gudbrandsdalskart

    Ikomm AS søker leverandører for å levere et helhetlig Geografisk Informasjons System (GIS) til kommunene i Lillehammerregionen, Midt-Gudbrandsdal og Nord-Gudbrandsdal. Anskaffelsen er delt inn i fire kategorier: forvaltningsløsning for kartdata, innsynsløsning, moduler som kan bestilles separat, og forvaltningsløsning for Vann og Avløp (VA). Kontrakten har en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner over 8 år (5+1+1+1). Leverandører kan gi tilbud på hele eller deler av omfanget. Tildelingskriteriene vektlegger pris (25%), oppfyllelse av funksjonelle og tekniske krav (40%), løsningens egnethet for bruker og prosess (25%), samt tjenester for etablering, opplæring, drift og vedlikehold (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, teknisk og faglig erfaring, samt implementerte kvalitets- og miljøstyringssystemer. Leverandøren må også ha juridisk registrering og tilstedeværelse i Norge, samt kunne kommunisere på norsk.

    Konkurranse17. des. 2024
    20. jan. 2025(Utgått)
    30 000 000 kr
  8. Ikomm AS

    Etablering av rammeavtale AI - Ikomm AS

    Ikomm AS trenger å etablere parallelle rammeavtaler innenfor to kategorier relatert til kunstig intelligens (KI) over en periode på 2 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Leveransen omfatter programvare og informasjonssystemer, og skal leveres i Innlandet. Tildelingskriteriene, som inkluderer marginal klimapåvirkning for konsulenttjenester og programvareløsninger, er spesifisert i konkurransegrunnlaget. Leverandøren må være registrert i et foretaksregister, faglig register eller handelsregister i den staten de er etablert.

    Konkurranse6. des. 2024
    6. jan. 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  9. Ikomm AS

    02-24 - Konkurranse for rammeavtale nettverksutstyr

    Ikomm AS trenger nettverksutstyr gjennom parallelle rammeavtaler med en til tre leverandører over 2 år, med en estimert årlig verdi på 12,5 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 75 millioner kroner. Avtalen omfatter produkter som switcher og aksesspunkter fra spesifikke produsenter: Cisco, Aruba og Fortinet, og leveransene skal skje i Innlandet og Viken. Tildelingskriteriene vektlegger pris (30%), kompetanse om relevante produkter (20%), lavest mulig negativ klimapåvirkning (30%), og best mulige partner-fordeler (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil 3 relevante oppdrag de siste 3 årene.

    Konkurranse27. nov. 2024
    31. des. 2024(Utgått)
    75 000 000 kr
  10. Ikomm AS

    Hjemmeside for Ikomm (Ikomm.no)

    Ikomm AS trenger en leverandør for å utvikle en ny nettside/hjemmeside, med mulighet for skreddersøm og hosting, som skal leveres i Innlandet. Tildelingskriteriene vektlegger pris (30%), oppdragsforståelse og visjon (20%), teknisk plattform (20%), brukervennlighet av CMS/admin (15%), kompetanse hos nøkkelpersoner (10%), og sikkerhet (5%). Leverandøren må levere et utfylt prisskjema, en løsningsbeskrivelse, og en utfylt kravspesifikasjon. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være et registrert foretak.

    Konkurranse21. nov. 2024
    6. des. 2024(Utgått)
  11. Ikomm AS

    Dynamisk innkjøpsordning - Velferdsteknologi

    Ikomm AS trenger kompetanse innen velferdsteknologi for å levere overvåkningssystemer til en verdi av 2 millioner NOK. Velferdsteknologi skal bidra til økt trygghet, sikkerhet, sosial deltakelse, mobilitet og aktivitet for personer med nedsatt funksjonsevne. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha relevant erfaring med minst tre referanseprosjekter fra de siste tre årene, og ha et tilfredsstillende kvalitetsstyringssystem, for eksempel ISO 9001.

    Dynamisk innkjøpsordning26. sep. 2024
    26. sep. 2024(Utgått)
    2 000 000 kr
  12. Ikomm AS

    Rammeavtale klienter, Ipad, nettbrett, elev PC’er og mobiltelefoner med tilhørende utstyr.

    Ikomm AS trenger kompetanse innen maskinvareløsninger for å levere PC'er, nettbrett, Ipader og mobiltelefoner med tilhørende utstyr i Innlandet til en verdi av 80 000 000 NOK. Leveransen inkluderer flere typer bærbare og stasjonære PC'er, nettbrett, Ipader, skjermer, dockingstasjoner og tastaturer samt mobiltelefoner i tre kategorier. Et viktig formelt krav er at leverandøren har god erfaring fra sammenlignbare leveranser de siste 3 årene. Anbudets vekting er ukjent.

    Konkurranse1. aug. 2024
    2. sep. 2024(Utgått)
    130 000 000 kr
  13. Ikomm AS

    KVALIFIKASJON - Anskaffelse av EPJ for Hedemarken-, Kongsvinger- og Lillehammer interkommunale legevakt - 2. gangs kunngjøring

    Ikomm AS trenger elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) for å levere tjenester til interkommunale legevakter. Anbudet omfatter utvikling og implementering av et EPJ-system som skal brukes av Hedemarken, Kongsvinger og Lillehammer interkommunale legevakter, med mulighet for andre enheter å benytte løsningen i fremtiden.

    Konkurranse15. juni 2023
    18. juli 2023(Utgått)