Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Ikomm AS søker leverandører for å levere et helhetlig Geografisk Informasjons System (GIS) til kommunene i Lillehammerregionen, Midt-Gudbrandsdal og Nord-Gudbrandsdal. Anskaffelsen er delt inn i fire kategorier: forvaltningsløsning for kartdata, innsynsløsning, moduler som kan bestilles separat, og forvaltningsløsning for Vann og Avløp (VA). Kontrakten har en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner over 8 år (5+1+1+1). Leverandører kan gi tilbud på hele eller deler av omfanget. Tildelingskriteriene vektlegger pris (25%), oppfyllelse av funksjonelle og tekniske krav (40%), løsningens egnethet for bruker og prosess (25%), samt tjenester for etablering, opplæring, drift og vedlikehold (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, teknisk og faglig erfaring, samt implementerte kvalitets- og miljøstyringssystemer. Leverandøren må også ha juridisk registrering og tilstedeværelse i Norge, samt kunne kommunisere på norsk.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Formålet med anskaffelsen er å anskaffe helhetlig GIS-system som håndterer kommunale forvaltningsoppgaver, tjenester og data. Leveransen skal, med unntak av det som er definert som valgfrie opsjoner, være lik for alle deltakende kommuner. Oppdragsgivere for denne anskaffelsen er: Lillehammerregionen (Kommunene Lillehammer, Gausdal og Øyer) Midt-Gudbrandsdal (Kommunene Ringebu, Sør-Fron og Nord-Fron) Nord-Gudbrandsdal (Kommunene Sel, Vågå, Lom, Sjåk, Lesja og Dovre) Leveransens omfang kan dekkes av en eller flere avtaler. Generelt om anskaffelsens egenart: Anskaffelsen organiseres som delavtaler i følgende 4 kategorier: 1.     Forvaltningsløsning som skal brukes til grunnleggende funksjoner for redigering og ajourhold av kartdata. Forvaltningsløsningen skal driftes av leverandøren i leverandørens eget driftsmiljø, og skal minimum inneholde følgende: ·      Grunnleggende GIS-funksjoner som visning, redigering, import og eksport av data ·      Funksjonalitet for forvaltning av arealplaner ·      Funksjonalitet for forvaltning av SFKB ·      Funksjonalitet for analyse og dokumentasjon av landmålingsdata ·      Funksjonalitet for føring av matrikkel ·      Funksjonalitet for analyse 2.     Innsynsløsning som skal som minimum inneholde kart og funksjonalitet for bruk i saksbehandling (byggesak, plan, landbruk, beredskap mm) og for publikum. Løsningen skal inkludere DOK-analyser og frittstående kartklienter for temadata. 3.     Andre moduler vil regnes som frittstående produkt og kan bestilles i egne delavtaler eller som del av basisløsningene for forvaltning eller innsyn. Produktene i disse avtalene skal kunne byttes ut med andre leverandørers produkt uten at dette påvirker tilganger, integrasjoner og samhandling med andre system generelt. Aktuelle moduler for vurdering er følgende: ·      Oppmålingsmodul med feltverktøy ·      Dashboard ·      Eiendomsinformasjon med innsyn i bl.a. matrikkel, grunnbok og pantebok ·      Innbyggerdialogmodul ·      Søknadsportal for byggesak ·      Søknadsportal for plan ·      Søknadsportal for oppmåling og dispensasjoner ·      Søknadsportal for dispensasjoner ·      Feltverktøy for SFKB, AR5 og NVDB ·      Planregister ·      Fortellerkart ·      Modul for salg av eiendomsdata ·      Brøytekart ·      Forvaltningsverktøy for vegdrift ·      Beredskapsverktøy 4.     Forvaltningsløsning for Vann og Avløp (VA) ·      Forvaltningsløsning for desktop ·      Feltløsning ·      Saksbehandling ·      Drift ·      Støttesystem inkl varsling, søknadsportal, registreringssystem etc   Anskaffelsen tillater leverandører å gi tilbud på hele eller deler av det forespurte omfanget.  Forvaltningssystem for VA skal dekke Lillehammer kommune i første fase, men øvrige kommuner skal kunne anskaffe denne løsningen som valgfri opsjon i avtaleperioden.  Foreløpig kravmatriser er vedlagt kun for informasjon i kvalifikasjonsfasen. Endelige kravmatriser vil publiseres etter at leverandører er kvalifisert. For området Vann og Avløp er det en egen underliggende kravmatrise som spesifiserer spesifikke VA krav. "Basis kravene" i kravmatrisen gjelder også for VA og sees i sammenheng. For ytterligere beskrivelse se vedlegg: Konkurransegrunnlag - Del 1 - Kvalifikasjonsfase Konkurranse med forhandling.

    Kontakt navn
    Bernt Refsahl
    Kontakt telefon
    +47 61050605
    Kontakt e-post
    post@ikomm.no
    Adresse
    Fakkelgården Vormstuguvegen 40, 2624 LILLEHAMMER

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra fagområdet. Erfaringen skal omfatte leveranser til kommuner eller andre offentlige institusjoner, alternativt leveranser til private aktører med tilsvarende drift og kompleksitet som kommunale virksomheter.

    Leverandøren skal være registrert som et juridisk foretak i Norge eller ha en norsk filial registrert i Enhetsregisteret. Leverandøren skal kunne dokumentere sin tilstedeværelse i Norge gjennom egne kontorer eller annen form for etablert representasjon.

    Leverandøren skal ha implementert kvalitetsstyringssystemer som sikrer leveranser av høy kvalitet.

    Leverandøren skal ha rutiner og systemer som sikrer miljøvennlige leveranser og etterlevelse av informasjonssikkerhetskrav.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig bemanning og systemer på plass for å sikre langsiktig samarbeid med kommunene. Norsk skal være det primære arbeidsspråket i all kommunikasjon, support og opplæring rettet mot kommunene.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris beregnet for en antatt varighet for SSA-L avtalene over 8 år. 5+1+1+1. Estimert kontraktsverdi beregnes for samlet forpliktet omfang for alle regioner over en forventet levetid på 8 år.

    Beskrivelse

    Oppfyllelse av funksjonelle og tekniske krav

    Beskrivelse

    Løsningens egnethet for bruker og prosess

    Beskrivelse

    Tjenester for etablering, opplæring, drift og vedlikehold

    Beskrivelse

    I denne anskaffelsen er miljø- og klimakrav allerede ivaretatt gjennom de overordnede kvalifikasjonskravene til leverandøren. Skyløsninger i seg selv har minimal direkte miljøpåvirkning på kommunenes bruk, og vurderingen av selve løsningen må derfor fokusere på funksjonelle og tekniske krav, sikkerhet, brukervennlighet og økonomisk bærekraft. Dette sikrer en målrettet evaluering som gir kommunene den beste løsningen uten å duplisere krav som allerede er oppfylt.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Systemportefølje for Geografisk Informasjons System til Gudbrandsdalskart
Lokasjon
Estimert verdi
30 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner