Anbudsoversikt for Anskaffelse av frittstående arkivkjerne med tilhørende tjenester

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Arkiveringstjenester

Kommunen har siden 2015 hatt en frittstående, Noark 5-godkjent arkivkjerne på sikker sone. Behovet har imidlertid vokst siden anskaffelsen av denne og markedet har endret seg. Kommunen har behov for en løsning som er driftet som en skyløsning med nødvendig sikkerhetsnivå til også å kunne håndtere sensitive personopplysninger (herunder helseopplysninger underlagt normen for behandling av helseopplysninger). Systemet vil framover bli brukt som arkivkjerne/innsynsløsning for en større portefølje av kommunens fagsystemer, både aktive og avsluttede. Kommunen ønsker også at leverandøren av denne løsningen skal ha kompetanse til og erfaring med å, i samarbeid med kunden, produsere SIP-er av avsluttede fagsystemer og arkivdeler til deponering hos kommunens arkivdepot Interkommunalt arkiv i Rogaland.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse av frittstående arkivkjerne med tilhørende tjenester
Estimert verdi
6 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Tildelingskriterium 1

Kvalitet
Tildelingskriterium 2

Kvalifikasjonskrav 1

Krav 1: Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Dokumentasjonskrav 1: Norske firma: Attest for skatt og merverdiavgift, ikke eldre enn 6 måneder. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten. Utenlandske firma: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatter og avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder. Krav 2: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav 2: Norske firma: Firmaattest Utenlandske firma: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Leverandør må minimum oppnå vurderingen god kredittverdighet. Dokumentasjonskrav: Norske firma: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå vurderingen «God kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 6 eller høyere på Experians skala. Leverandør forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin inn¬levering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurder-ingen av leverandørens økonomiske forhold. Leverandør kan ved innlevering av tilbud selv legge ved kredittvurdering fra anerkjent kreditt¬vurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Utenlandske firma: Bes legge ved kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra å ha arbeidet med integrasjonsarbeid og/eller uttrekk- og deponeringsarbeid i en kommunes fagsystemer innenfor sektorene barnevern, helse- og velferd, PPT, skole, sentraladministrasjon, plan- og byggesak, og sosialtjenesten. Dokumentasjonskrav: Leverandøren bes legge ved en liste over de viktigste relevante oppdragene de siste tre årene. Listen skal bestå av inntil tre oppdrag. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner