Anbudsoversikt for Anskaffelse av telefonitjenester

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Telekommunikasjonstjenester

Bærum Kommune trenger telekommunikasjonstjenester for å levere telefonitjenester i Innlandet og Viken over 6 år til en verdi av 150 millioner NOK. Kommunene har behov for abonnementer for mobiltelefoni, M2M (IoT), mobilt bedriftsnett, mobilt bredbånd, IP-telefoni/fasttelefoni, og prioritert abonnement. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha en økonomisk soliditet med en kredittvurdering på A eller bedre, og et godt kvalitetsstyringssystem, for eksempel ISO 9001:2015.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse av telefonitjenester
Estimert verdi
150 000 000,00 kr
Varighet
72 måneder
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomi
Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Dokumentasjonskrav: Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap, med karakteren A (kredittverdig) eller tilsvarende eller bedre rating. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Kvalitetsstyringssystem
Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering, kvalitetsforbedring og datasikkerhet. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, eller kopi av sertifikat for kvalitetsstyringssystem i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Miljøledelsessystem
Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: • organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet • ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem, eller kopi av sertifikat for miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001:2015, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende sertifikat. Eller: Dokumentasjon av sertifisering for EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn. Det kan også fremlegges andre attester utstedt av organer i andre EØS-stater, forutsatt at leverandøren kan dokumentere at disse tilsvarer EMAS eller ISO 14001. Oppdragsgiveren vil godta annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte kvalitetssikringsstandardene eller miljøledelsessystemene eller -standardene. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert i. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Dokumentasjon på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 5
Skatter og avgifter
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og avgiftsinnbetaling i det land han er etablert i. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.
Kvalifikasjonskrav 6
Gjennomføringsevne
Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav: En redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelsen i løpet av de tre siste år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 7
Erfaring
Det kreves erfaring fra oppdrag med tilsvarende kompleksitet hva gjelder levering av telefonitjenester til større bedriftskunder med et høyt tjenestenivå og stort abonnements volum. Med dette menes et kundeforhold som hovedleverandør for en kunde, hvor kunden har samfunnskritiske oppdrag og en størrelse som omfatter minimum 2000 abonnementer. Dokumentasjonskrav: Kort beskrivelse av minimum tre av de mest relevante leveransene de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter og abonnenter samt navn på oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner