Anbudsoversikt for EØS 043-2025 Dynamisk Innkjøpsordning for elevtransport

Brief

Persontransporttjenester

Bergen Kommune trenger elevtransporttjenester i Vestland, inkludert transport til gym- og svømmehallen samt ekstra kjøring som skikjøring og sommerleirskole. Dette er en dynamisk innkjøpsordning med en maksimal totalverdi på 100 millioner kroner. Leverandører må ha implementert et kvalitetsstyringssystem, dokumentert med attester fra uavhengige organer, som ISO 9001, samt et miljøledelsessystem, dokumentert med ISO 14001 eller tilsvarende. Det kreves også at leverandørene har relevant erfaring, dokumentert med 3 til 5 referanseprosjekter fra de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EØS 043-2025 Dynamisk Innkjøpsordning for elevtransport
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Asnake T. Erko
Kontakt telefon
+47 05556
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Estimert verdi
100 000 000,00 kr
Beskrivelse
Anskaffelsen gjelder elevtransport tjeneste. Behovet gjelder:Transport til gym- og svømmehallenEkstra kjøring (skikjøring, sommerleirskole osv.)
Hovedtrekk i prosedyren
Bergen kommune vil lyse ut konkurranser for elevtransport som DPS konkurranser for hvert skoleår mellom mars og juni. Nye leverandører kan fortløpende kvalifisere seg til å delta i ordningen.
Det er kun kvalifiserte leverandører som vil få tilgang til publiserte konkurranser.
I dette trinnet i prosessen kan interesserte leverandører søke om å bli kvalifisert og tatt opp i den dynamiske innkjøpsordningen.
Kvalifikasjonskrav 1
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 4
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum tre (3) og maksimum fem (5) referanseprosjekter fra de siste tre (3) år. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. Dersom det oppgis flere enn fem referanseprosjekter, vil kun de fem første bli vurdert.

Tidslinje

  1. Startdato for avtale

    9. feb. 2025, 00:00

  2. Kunngjøring av konkurranse

    10. feb. 2025, 10:54

  3. Sluttdato for avtale

    10 år

    15. feb. 2035, 00:00

  4. Frist for innlevering

    15. feb. 2035, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner