Beskrivelse
Kunde ønsker leverandører med konkurransedyktige priser. Pris på produktene som inngår i hovedsortiment skal være fast i hele avtaleperioden. Det skal ikke tilbys produkter som leverandør regner med vil gå ut av produksjon tidlig i avtaleperioden. Kunde legger til grunn at leverandøren gjennom sitt valg av produkter som tilbys har fokus på at varekatalogen skal fremstå som stabil, og at de er tilgjengelige minimum gjennom hele avtaleperioden. Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Leverandør oppgir sin siste listepris per 1/10-2025, samt tilbudte rabatt i %. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Tilbudte priser skal inkludere frakt, emballasje, toll, miljøavgifter og andre avgifter. Fritt levert. Alle kostnader inkludert, herunder også innkjøpsproveny. Det er ikke bedt om spesifiserte priser på alle typer servicedeler og tilbehør. Leverandøren skal derfor oppgi en generell prosentvis rabatt på gjeldende listepriser for øvrig sortiment, herunder alt servicemateriell til MSA-utstyr, samt servicedeler til hjelmer, gassmålere og annet relevant utstyr. Denne rabatten vil ikke inngå i evalueringen av tilbudet, men vil gjelde som en del av rammeavtalen for kjøp av øvrige deler og tilbehør som ikke er spesifisert i prisskjemaet.
Evalueringsmetode
Denne rabatten vil ikke inngå i evalueringen av tilbudet, men vil gjelde som en del av rammeavtalen for kjøp av øvrige deler og tilbehør som ikke er spesifisert i prisskjemaet.