Anbudsoversikt for Anskaffelse - Kontrolltjenester iht. alkoholloven, 2024

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Vakttjenester

Ålesund Kommune har inngått avtale med Securitas AS for kontrolltjenester i henhold til alkoholloven til å levere tjenester i Møre og Romsdal over 2 år. Anbudets vekting var pris: 40%, løsningsbeskrivelse: 60%, miljø: 0%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Securitas AS
Andre tilbydere
  • Avarn Security AS
  • Safe24 Da
Kontraktsverdi
2 471 233 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Kontrolltjenester iht. alkoholloven, 2024
Estimert verdi
5 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Tildelingskriterium 1
Pris
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, eks. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Det er forventet at prisene i de forskjellige kommunene er lik, men at de vil variere på grunn av reiseutgifter. Alle utgifter i forbindelse med reiser skal være inkludert i tilbudt pris. Antall kontrollsteder som er oppgitt per kunde i prisskjema vil kunne endre seg og leverandør må påregne at det kan bli færre eller flere kontrollsteder i løpet av avtaleperioden. Kunde blir med andre ord ikke bundet av det antall salgs- og skjenkesteder som oppgis i prisskjema. Estimerte antall som er oppgitt for øvrige kontroller (enkeltbevillinger og ambulerende kontroll), samt opsjoner om hjemlevering og smittevernkontroll, er ikke bindende for kunde. Antallet er oppstilt for rene evalueringsformål og vil variere etter kundenes behov. Evaluering: Ved vurdering av pris benyttes hybrid prismodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen.
Tildelingskriterium 2
Løsningsbeskrivelse
Vekting: 60 % Orientering: Det vil i evalueringen bli lagt vekt på leverandørens beskrivelse av: • Hvordan leverandør vil gjennomføre kontroller i henhold til kravspesifikasjonen. Dette inkluderer også opsjon om kontroll ved hjemlevering. • Hvordan leverandør utarbeider kontrollrapporter og sikrer kvaliteten på innholdet i disse • Hvordan leverandør sikrer at personell har tilstrekkelige faglige kvalifikasjoner og får tilstrekkelig opplæring Besvarelsen skal være på maks. 5 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 5 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende henvisninger til eksterne kilder i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10 score). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 femte ledd, og prioriterer ikke klima- og miljøhensyn etter tredje ledd. Det vurderes at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. I DFØ sin veileder til reglene om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser vises det til ulike eksempler på anskaffelser som typisk har så lav klimaintensitet at den må anses som uvesentlig. Et sentralt tema er hvorvidt hovedytelsen "etter sin art" fører til klimaavtrykk eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, eller at hovedytelsen får direkte konsekvenser for et sluttprodukt som etter sin art har klimaavtrykk og/eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, for eksempel konsulentrådgivning i bygge- og anleggsbransjen. I den aktuelle anskaffelsen legger oppdragsgiver til grunn at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Vi viser til at ytelsen i hovedsak består av kontroll av administrativ art og skriving av kontrollrapporter. Hovedytelsen er kontrollørens arbeidsinnsats. Vi kan ikke se at arbeidet vil danne grunnlag for noe fysisk sluttprodukt som gir klimaavtrykk eller miljøbelastning. Oppdragsgiver finner derfor å kunne gjøre unntak fra hovedregelen om å oppstille klima- og miljøhensyn som tildelingskriterie i konkurransen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner