Beskrivelse
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist.
Alle priser er i NOK, eks. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Det er forventet at prisene i de forskjellige kommunene er lik, men at de vil variere på grunn av reiseutgifter. Alle utgifter i forbindelse med reiser skal være inkludert i tilbudt pris.
Antall kontrollsteder som er oppgitt per kunde i prisskjema vil kunne endre seg og leverandør må påregne at det kan bli færre eller flere kontrollsteder i løpet av avtaleperioden. Kunde blir med andre ord ikke bundet av det antall salgs- og skjenkesteder som oppgis i prisskjema. Estimerte antall som er oppgitt for øvrige kontroller (enkeltbevillinger og ambulerende kontroll), samt opsjoner om hjemlevering og smittevernkontroll, er ikke bindende for kunde. Antallet er oppstilt for rene evalueringsformål og vil variere etter kundenes behov.
Evalueringsmetode
Ved vurdering av pris benyttes hybrid prismodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen.