Cobrief Logo
Brief

Lastebiler og transportkjøretøy

Ålesund Kommune trenger en ny lastebil for vintervedlikehold og sommervedlikehold av kommunale veier, parkeringsplasser og arealer tilknyttet offentlig vei i Møre og Romsdal. Tilbudene vil bli evaluert basert på pris (50%) og kvalitet (50%). Kvalitet vurderes ut fra serviceavtale (40%), garanti (30%) og prøvekjøring (30%). Det stilles krav om at lastebilen skal ha minimum EURO VI-standard, og leverandøren må ha et miljøledelsessystem eller tilsvarende.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vintervedlikehold og sommervedlikehald av kommunale veger, parkeringsplasser og areal tilknytta offentlig veg ved kjøp av ny lastebil.Hovedtrekkene i prosedyrenÅpen anbudskonkurranse

    Kontakt navn
    Marton Leine
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tildelingskriteriet vektes 50 %. Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Pris = Lastebil ferdig levert Kunde, årlig serviceavtale med inkluderte serviceintervaller, verkstedstimer og påslag i prosent på verkstedsmateriell. Estimerte antall er kun for å få et sammenligningsgrunnlag i evalueringen, oppdragsgiver er derfor ikke bundet av estimatet.

    Evalueringsmetode

    Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Tildelingskriteriet vektes 50%. Kunde ønsker et produkt som har god levetid og standard og ber leverandør legge ved dokumentasjon.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet og oppdragsgivers prøvekjøring. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig vurdering av beskrevet løsning. For hvert underkriterie gis beste løsning høyeste poengscore (10), og øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Oppnådd poengscore på hvert av underkriteriene blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen. Beste tilbud på dette tildelingskriteriet skal ha høyeste poengscore (10). Dersom ingen av leverandørene oppnår høyeste poengscore (10) ved å summere poengscorene for underkriteriene, vil oppdragsgiver legge til et likt prosentvis påslag for alle leverandørene, slik at beste leverandør skal oppnå poengscore 10. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver har stilt krav til at serviceavtale skal tilbys. Det er valgfritt hvor mange år kunde vil inngå en serviceavtale for. I serviceavtalen skal alle kostnader i forbindelse med service/vedlikehold i henhold til bilens serviceintervall være inkludert. Leverandør skal oppgi pris for serviceavtale pr. år.

    Evalueringsmetode

    Det vil i evalueringen bli lagt vekt på innhold, pris og varighet i tilbudt serviceavtale.

    Beskrivelse

    Det vil i evalueringen bli lagt vekt på innhold og varighet i tilbudt garanti.

    Evalueringsmetode

    Det vil i evalueringen bli lagt vekt på innhold og varighet i tilbudt garanti.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver planlegger å gjennomføre en prøvekjøring av tilbudte Lastebil som en del av kvalitetsevalueringen. Prøvekjøringen vil foregå i evalueringsfasen, og leverandør vil bli kontaktet for å avtale tid og sted. Dette kan være på et aktivt anlegg i relativ nærhet til kundens tilholdssted. Med tilbudte lastebil har vi forståelse for at ikke alle biler er lokalt tilgjengelig. Det er derfor viktig å merke seg at en lokal lastebil, som innehar tilsvarende basis som tilbudte lastebil, vil bli akseptert. Dette kan for eksempel være at en prøvekjøringsbil ikke har alt av utstyr som inngår i produktkravene etc.. Det handler om at oppdragsgiver skal kunne sette seg inn, bli vist funksjonalitet, samt teste bilens funksjoner for å få en objektiv og komparativ kvalitetsforståelse. Ved prøvekjøring vil oppdragsgiver blant annet se på: Inn- og utstigning, Innstillinger av sete/speil, Daglig vedlikehold, Arbeidslys, Oversiktlighet instrumenter og betjening, Innvendig betjening, Handsfreesystem, Oversiktlighet, utsyn, Motorens kraft og oppførsel, Stabilitet under arbeid, Kjøreegenskaper og komfort, Fremdrift akselerasjon, Støynivå, Helhetlig inntrykk.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA fjerde ledd første punktum, og har erstattet tildelingskriterier etter andre ledd med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen. Det vurderes som klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt, og dette begrunnes nedenfor. På grunn av behovets art dekker ikke nullutslippsalternativer behovet for vintervedlikehold/beredskap. Kunde har stilt krav om at lastebilen skal ha følgende spesifikasjoner som sikrer en lav miljøbelastning: Minimum EURO VI, Krav til at leverandøren har miljøledelsesystem eller tilsvarende, Krav at det tilbys garanti og serviceavtale for å sikre lengre levetid. Ved å stille strenge og absolutte krav til leveransen og leverandøren, vurderer oppdragsgiver at dette vil gi en bedre klima- og miljøeffekt enn ved å tildele på de samme eller tilsvarende kriterier.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner