Anbudsoversikt for Anskaffelse - Vikartjenester helse og omsorg, 2024 (nr 3)

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med ti leverandører, inkludert Ecura Care AS, Vacant Helse AS, Konstali Helsenor AS, Dedicare AS, Seie AS, Focus Care AS, Randstad Care AS, PacuraMed AS, Nordic Care AS og Bonliva AS, for levering av vikartjenester til helse- og omsorgssektoren i deltakende kommuner i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 2 år med en maksimal totalverdi på 400 millioner kroner ekskl. mva. Leverandørene må kunne tilby vikarer i stillingsgruppene sykepleier, hjelpepleier/helsefagarbeider, vernepleier og ufaglærte, og de må ha kapasitet til å dekke både planlagt og ikke-planlagt fravær. Det er stilt krav om at leverandørene har robuste rutiner for kvalitetssikring og oppfølging av vikarer, samt en tilfredsstillende organisasjon for å betjene kundene. 22 leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Bonliva AS
  • Dedicare AS
  • Ecura Care AS
  • Focus Care AS
  • Konstali Helsenor AS
  • Nordic Care AS
  • Pacuramed AS
  • Randstad Care AS
  • Seie AS
  • Vacant Helse AS
Andre tilbydere
  • Agila Nurse AB
  • Agito Norge AS
  • Centric Care AS
  • Colligo Omsorg AS
  • Helseleverandøren AS
  • LäkarLeasing AB
  • Promediqa Norge AS
  • Quality Health Care AS
  • Rentalcare Norge AS
  • Vikar House AS
  • Viva Bemanning AS
  • Worknorway Group AS
Kontraktsverdi
400 000 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 400 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Vikartjenester helse og omsorg, 2024 (nr 3)
Estimert verdi
400 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Tildelingskriterium 1
Organisering og rutiner
Orientering: Avrop på avtalen vil bli gjennomført ved minikonkurranse, hvor pris og kvalitet vil bli evaluert iht. behovet i det enkelte oppdrag. I tillegg til kvaliteten på det enkelte oppdrag er det viktig for oppdragsgiver at leverandør har en robust organisasjon, med egnede rutiner for ivaretakelse av de plikter som følger med denne avtalen. Oppdragsgiver vil derfor evaluere tilbudene på bakgrunn av leverandørs beskrivelse av følgende punkter: Hvilke rutiner leverandør har for kvalitetssikring av vikarer Hvilke rutiner leverandør har for oppfølging av vikarer Hvilke rutiner leverandør har for mottak og oppfølging av avvik Hvilket kvalitetsstyringssystem leverandøren benytter Besvarelsen skal være på maks. 5 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 5 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Leverandør skal beskrive hvordan de imøtekommer kravspesifikasjonens krav til kvalitetssikring og oppfølging av vikarer og hvilke rutiner de har for administrasjon av oppdrag og mottak og oppfølging av avvik. Leverandør skal beskrive sitt kvalitetsstyringssystem. Dersom leverandør benytter tredjepartssertifisert system er det tilstrekkelig å legge ved systemsertifikat. Vedlegg med systemsertifikat kan komme i tillegg til sidebegrensning på 5 sider. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.
Tildelingskriterium 2
Leveringsevne og kapasitet
Orientering: Det er viktig for oppdragsgiver at leverandør har kapasitet til å imøtekomme kundenes behov gjennom året. Leverandør skal derfor gjøre rede for sin leveringskapasitet ved å levere revisorbekreftet oversikt over fakturerte vikartimer til norske kommuner de siste 2 år. I oversikten skal det skilles mellom de ulike stillingsgruppene som er stilt krav om i denne anskaffelsen; sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider og ufaglært. Timer som ikke er definert som ordinær timelønn skal holdes utenfor beregningen. Det betyr at ulike skifttillegg, overtid, helligdagsgodtgjørelse, UB-tillegg etc. ikke skal beregnes med i timetallet. Kommunehelsetjenester som driftes av private kan telles med. Antall timer skal være bekreftet av revisor med et vedlegg. Det skal fremgå av revisors bekreftelse at timetallet er begrenset til de ulike stillingsgruppene i nevnte tidsperiode til norske kommuner. Redegjørelse om kapasitet skal gis ved at leverandør skal fylle ut vedlagt Excel-skjema kalt "Kapasitet" og levere eget vedlegg med bekreftelse fra revisor. Tilbyder skal i et eget vedlegg beskrive hva tallene sier om leverandørenes evne til å ha en høy leveringsgrad i kontrakten med oppdragsgiver. Beskrivelsen må angi hvilke perioder i året tilbyder ser de største utfordringene med å skaffe vikarer og hvilke tiltak som gjøres for å sikre mest mulig stabil tilgang til vikarer over hele året. Leverandør skal også gi en beskrivelse av hvordan statistikken gir uttrykk for deres erfaring og utfordringer med å levere til distriktene/mindre sentrale strøk. Besvarelsen for denne punktet skal være på maks. 3 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 3 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner