Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med ti leverandører, inkludert Ecura Care AS, Vacant Helse AS, Konstali Helsenor AS, Dedicare AS, Seie AS, Focus Care AS, Randstad Care AS, PacuraMed AS, Nordic Care AS og Bonliva AS, for levering av vikartjenester til helse- og omsorgssektoren i deltakende kommuner i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 2 år med en maksimal totalverdi på 400 millioner kroner ekskl. mva. Leverandørene må kunne tilby vikarer i stillingsgruppene sykepleier, hjelpepleier/helsefagarbeider, vernepleier og ufaglærte, og de må ha kapasitet til å dekke både planlagt og ikke-planlagt fravær. Det er stilt krav om at leverandørene har robuste rutiner for kvalitetssikring og oppfølging av vikarer, samt en tilfredsstillende organisasjon for å betjene kundene. 22 leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Bonliva AS
  • Dedicare AS
  • Ecura Care AS
  • Focus Care AS
  • Konstali Helsenor AS
  • Nordic Care AS
  • Pacuramed AS
  • Randstad Care AS
  • Seie AS
  • Vacant Helse AS
Andre tilbydere
  • Agila Nurse AB
  • Agito Norge AS
  • Centric Care AS
  • Colligo Omsorg AS
  • Helseleverandøren AS
  • LäkarLeasing AB
  • Promediqa Norge AS
  • Quality Health Care AS
  • Rentalcare Norge AS
  • Vikar House AS
  • Viva Bemanning AS
  • Worknorway Group AS
Kontraktsverdi
400 000 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 400 000 000 kr

Om anbudet

    Formålet med avtalen er å dekke kundenes behov for anskaffelse av vikartjenester til helse- og omsorgssektoren i deltakende kommuner, iht. kravspesifikasjon.  Leverandør må minimum kunne tilby følgende stillingsgrupper: - Sykepleier - Hjelpepleier/ helsefagarbeider - Vernepleier - Ufaglærte Gjennom denne anskaffelsen ønsker oppdragsgiver å inngå parallelle rammeavtaler med inntil 10 leverandører, forutsatt at det er et tilstrekkelig antall kvalifiserte leverandører. Vikartjenestene skal dekke kommunenes ekstraordinære behov, der kommunene selv ikke klarer å dekke opp med egne vikarer ansatt i kommunen. Avtalen gjelder både vikarer til ikke-planlagt fravær (for eks. sykdom) og planlagt fravær (for eks. ferieavvikling om sommeren). Leverandør må kunne levere vikarer til samtlige kommuner som deltar, se punkt 3.1.4, fra avtalen blir signert. Virksomhetene i kommunene har noe forskjellige strategier når det gjelder bruk av vikartjenester, noen bruker det jevnlig gjennom året, mens noen har større behov for vikarer ved ferieavvikling. Det vil også variere mellom deltakerne i hvor stor grad avtalen benyttes. Deltakelse på avtalen medfører ingen kjøpsforpliktelse. Det er viktig for oppdragsgiver å ha en velfungerende rammeavtale for levering av vikartjenester til enhver tid. Leverandørene som velges må ha kapasitet til å prioritere en rask og god implementering og til å komme raskt på riktig service- og leveringsnivå. Leverandøren skal i hele avtaleperioden ha en tilfredsstillende organisasjon for betjening av kundene. Kunde er avhengig av god service og tilgjengelighet, kort responstid, samt god leveringsevne. Det er vanskelig å anslå verdi på rammeavtalen og omfang pr. stillingstype. Oppdragsgiver estimerer at det vil bli kjøpt for ca. NOK 250 - 350 000 000 ekskl. mva. på denne avtalen. Omfang på denne rammeavtalen vil variere fra år til år og er avhengig av ulike faktorer. Oppdragsgiver har derfor satt en øvre grense på denne avtalen for å sikre kontinuitet i leveransene og økt forutsigbarhet for kunde og valgte leverandør. Øvre tak på denne rammeavtalen er satt til NOK 400 000 000 ekskl. mva., inkl. opsjoner.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del IV. Konkurransegjennomføringen vil bli gjennomført iht. FOA del I.  Dialog / Forhandling: Oppdragsgiver planlegger i utgangspunktet å gjennomføre konkurransen uten å ha dialog med leverandørene som går lenger enn avklaringer/korrigeringer. Oppdragsgiver vil treffe endelig beslutning om dialog etter tilbudsfristens utløp. Dialog gjennom forhandlinger kan derfor bli gjennomført dersom oppdragsgiver etter at tilbudene er mottatt likevel vurderer det som formålstjenlig. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud. Det gjøres oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser.

    Kontakt navn
    Guro Hanche-Olsen
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Avrop på avtalen vil bli gjennomført ved minikonkurranse, hvor pris og kvalitet vil bli evaluert iht. behovet i det enkelte oppdrag. I tillegg til kvaliteten på det enkelte oppdrag er det viktig for oppdragsgiver at leverandør har en robust organisasjon, med egnede rutiner for ivaretakelse av de plikter som følger med denne avtalen. Oppdragsgiver vil derfor evaluere tilbudene på bakgrunn av leverandørs beskrivelse av følgende punkter: Hvilke rutiner leverandør har for kvalitetssikring av vikarer Hvilke rutiner leverandør har for oppfølging av vikarer Hvilke rutiner leverandør har for mottak og oppfølging av avvik Hvilket kvalitetsstyringssystem leverandøren benytter Besvarelsen skal være på maks. 5 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 5 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Leverandør skal beskrive hvordan de imøtekommer kravspesifikasjonens krav til kvalitetssikring og oppfølging av vikarer og hvilke rutiner de har for administrasjon av oppdrag og mottak og oppfølging av avvik. Leverandør skal beskrive sitt kvalitetsstyringssystem. Dersom leverandør benytter tredjepartssertifisert system er det tilstrekkelig å legge ved systemsertifikat. Vedlegg med systemsertifikat kan komme i tillegg til sidebegrensning på 5 sider.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.

    Beskrivelse

    Det er viktig for oppdragsgiver at leverandør har kapasitet til å imøtekomme kundenes behov gjennom året. Leverandør skal derfor gjøre rede for sin leveringskapasitet ved å levere revisorbekreftet oversikt over fakturerte vikartimer til norske kommuner de siste 2 år. I oversikten skal det skilles mellom de ulike stillingsgruppene som er stilt krav om i denne anskaffelsen; sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider og ufaglært. Timer som ikke er definert som ordinær timelønn skal holdes utenfor beregningen. Det betyr at ulike skifttillegg, overtid, helligdagsgodtgjørelse, UB-tillegg etc. ikke skal beregnes med i timetallet. Kommunehelsetjenester som driftes av private kan telles med. Antall timer skal være bekreftet av revisor med et vedlegg. Det skal fremgå av revisors bekreftelse at timetallet er begrenset til de ulike stillingsgruppene i nevnte tidsperiode til norske kommuner. Redegjørelse om kapasitet skal gis ved at leverandør skal fylle ut vedlagt Excel-skjema kalt "Kapasitet" og levere eget vedlegg med bekreftelse fra revisor. Tilbyder skal i et eget vedlegg beskrive hva tallene sier om leverandørenes evne til å ha en høy leveringsgrad i kontrakten med oppdragsgiver. Beskrivelsen må angi hvilke perioder i året tilbyder ser de største utfordringene med å skaffe vikarer og hvilke tiltak som gjøres for å sikre mest mulig stabil tilgang til vikarer over hele året. Leverandør skal også gi en beskrivelse av hvordan statistikken gir uttrykk for deres erfaring og utfordringer med å levere til distriktene/mindre sentrale strøk. Besvarelsen for denne punktet skal være på maks. 3 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 3 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner