Cobrief Logo

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Rådgivende ingeniørtjenester for bygg og anlegg

Midt-Telemark Kommune har avlyst konkurransen om å etablere en dynamisk innkjøpsordning for rådgivende konsulenttjenester i teknisk sektor, med en estimert maksimal total verdi på 120 millioner kroner. Årsaken til avlysningen er en feil i konkurransegrunnlaget hvor det manglet sted for opplasting av firmaattest, skatteattest og kvalifikasjonsbrev. Tjenestene skulle dekke 24 fagområder, inkludert arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester, for kommunene Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Seljord, Vinje og Tokke.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Annet
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

    Telemark Innkjøpssamarbeid KO (TIS) er en felles innkjøpsenhet for kommunene: Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Seljord, Vinje og Tokke.  TIS har det faglige ansvaret for gjennomføring av denne konkurransen. TIS inngår avtale på vegne av seks medlemskommuner.  Avtaleeier er Midt-Telemark kommune, org.nr. 920 297 293, på vegne av TIS.  I denne dynamiske innkjøpsordningen er følgende deltakere – heretter kalt Kunden: ·        Nome kommune (Org.nr. 964 963 371) ·        Midt-Telemark kommune (Org.nr. 920 297 293) ·        Vinje kommune (Org.nr. 964 964 610) ·        Seljord kommune (Org.nr. 964 963 738) ·        Tokke kommune (Org.nr. 964 964 521) ·        Kviteseid kommune (Org.nr. 964 963 827) Eventuelle spørsmål skal rettes til kontaktperson, Silje Ulverød, gjennom konkurranseløsningen Arifik. Har du spørsmål i forhold til bruk av Artifik, ta kontakt med Artifik på https://www.artifik.no/ Telemark Innkjøpssamarbeid innbyr til kvalifisering i forbindelse med etablering av en dynamisk innkjøpsordning for rådgivende konsulenttjenester for teknisk sektor. Anskaffelsen foregår som en dynamisk innkjøpsordning, som vil si at det er en totrinns anbudsprosess. Første steg er kvalifisering (Trinn 1) og neste steg (Trinn 2) er konkurranser («minikonkurranser») ved behov ute i deltakerkommunene. BESKRIVELSE AV LEVERANSEN Telemark Innkjøpssamarbeid (TIS) har til hensikt å etablere en dynamisk innkjøpsordning for rådgivende konsulenttjenester for teknisk sektor. Konkurransen er delt opp i 24 fagområder. Leverandør kan bli med i en eller flere fagområder. 1.      Arkitekt/Sivilarkitekt (ARK)  2.      Landskapsarkitekt (LARK)  3.      Interiørarkitekt (IARK) 4.      Arealplanlegger  5.      Rådgivende ingeniør bygg (RIB)  6.      Rådgivende ingeniør VVS (RIV)  7.      Rådgivende ingeniør vann, avløp og overvann, transportsystem (RIVA)  8.      Rådgivende ingeniør vann, avløp, prosessanlegg (RIVA)  9.      Rådgivende ingeniør elektro (RIE)  10.  Rådgivende ingeniør veiplanlegging (RIVei)  11.  Rådgivende ingeniør brann (RIBr)  12.  Rådgivende ingeniør geoteknikk (RIG)  13.  Rådgivende ingeniør geologi (RIGberg) 14.  Prosjektleder (innenfor alle fagområder) 15.  Byggeleder (innenfor alle fagområder) 16.  Rådgiver ingeniør i energi og miljø bygg 17.  Koordinator prosjekterende (KP) 18.  Koordinator utførende (KU) 19.  Kartlegging av naturområder/biologer til NiN kartlegging 20.  Rådgivning ingeniør ytre miljø (RIM)  21.  Rådgiver innen akustikkfaget (akustikk i bygg, samferdselstøy, skytebanestøy, bygge- og anleggsstøy) 22.  Vassdragsteknikk 23.  Grunnerverv 24.  Rådgivende ingeniør konstruksjon/bru   Merk at leverandører kun kvalifiserer seg for hvert enkelt fagområde, ikke en hel ordning i seg selv. Det vil si at dersom du som leverandør ønsker å være kvalifisert i flere fagområder må du sende inn kvalifikasjonssøknad for hvert enkelt fagområde. Merk også at å være kvalifisert for en kategori ikke er det samme som å inngå en avtale om levering av konsulenter. En kvalifikasjon til et fagområde eller flere fagområder innebærer kun at man har anledning til å levere tilbud i «minikonkurranser».   Nye leverandører kan tas opp så lenge ordningen varer. Interesserte leverandører kan når som helst søke om å bli tatt opp i ordningen. Alle nye kvalifiserte leverandører skal inviteres til å delta i de videre «minikonkurransene» under ordningen. For at nye leverandører skal kunne få vite om ordningen og søke om å bli tatt opp, må ordningen ligge kunngjort på Doffin/TED med all nødvendig informasjon tilgjengelig under hele dens levetid. For ytterligere beskrivelse se vedlagte konkurransegrunnlag.Hovedtrekkene i prosedyrenTelemark Innkjøpssamarbeid ser at det er en feil i den utlyste «Begrenset anbudskonkurransen etter forskriftens del I og III for etablering av dynamisk innkjøpsordning (DIO) for Rådgivende konsulenttjenester i teknisk sektor». Det mangler sted i KGV/Artifik hvor leverdør kan last opp Firmaattest, Skatteattest og Kvalifikasjonsbrev. Med bakgrunn i dette vil den utlyste dynamiske innkjøpsordning for Rådgivende konsulenttjenester i teknisk sektor bli avlyst og lyst ut på ny.

    Kontakt navn
    Silje Larsen Ulverød
    Kontakt telefon
    +47 35059000
    Kontakt e-post
    post@mt.kommune.no
    Adresse
    Bøgata 67, 3800 BØ I TELEMARK

Kvalifikasjonskrav

    Oppdragsgiver henter årsregnskap fra www.brregn.no. Om leverandør ikke har sitt regnskap tilgjengelig på www.brregn.no må leverandør legge ved de to siste års regnskap med revisjonsberetning sammen med kvalifikasjonsanmodningen.

    Oppdragsgiver henter ut kredittvurdering fra Creditsafe. Leverandør må ha en Foretaksscore hos Creditsafe på mellom 50 og 100. Foretaksscore mellom 51 og 100 gir en internasjonal score på A og B. Foretaksscore på 50 tilsvarer en «god» C. Nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid ha kredittrating som dokumentasjon på at kvalifikasjonskravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil kravet kunne kompenseres med alternativ dokumentasjon. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene etterspørre alternativ dokumentasjon. Om leverandør ikke oppfyller krav satt til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet vil leverandøren avvises.

    Leverandør skal legge ved dokumentasjon på kompetanse eller sentral godkjenning for den tiltaksklasse leverandøren er kvalifisert for (Tiltaksklasse 1, 2 eller 3) om leverandør innehar sentral godkjenning.

    Leverandør oppgir relevante kontrakter som leverandøren har gjennomført eller gjennomfører i løpet av de siste 3 årene regnet fra kvalifikasjonssøknaden. Minimum må det legges inn 3 relevante kontrakter på hvert fagområde man ønsker å bli kvalifisert i. Ønsker leverandør å bli kvalifisert i flere fagområder kan man oppgi erfaringsprosjekt som dekker flere fagområder.

    Tilbyder skal ha et miljøledelsessystem for å sikre en lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen.

    Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem, basert på ISO 9001 eller tilsvarende, med relevans for tilsvarende oppdrag.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    price

    Beskrivelse

    quality

Se hele utlysningen

Tittel
Begrenset anbudskonkurranse etter forskriftens del I og III for etablering av Dynamisk innkjøpsordning (DIO) for Rådgivende konsulenttjenester i teknisk sektor
Tilleggskoder
Lokasjon
Estimert verdi
120 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner