Brief

Bil- og motorvognstjenester

Bærum Kommune trenger fremtidsrettede biler under 7,5 tonn for å levere transportløsninger i Viken over 10 år til en verdi av 70 000 000 NOK. Det skal etableres en dynamisk innkjøpsordning som sikrer konkurranse og dekker behovet for kjøp av biler til hjemmesykepleie, eiendom, barnevernsinstitusjoner og miljøtekniske tjenester. To viktige formelle krav er at leverandører må ha et godt kvalitetsstyringssystem og effektive miljøledelsestiltak dokumentert gjennom sertifikater som ISO 9001:2015 eller tilsvarende, samt EMAS eller ISO 14001.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Bærum kommune innbyr til begrenset anbudskonkurranse i forbindelse med etablering av dynamisk innkjøpsordning for kjøp av biler under 7.5t med tilhørende tjenester.Hovedtrekkene i prosedyrenOppdragsgiver har de kommende årene behov for fremtidsrettede biler under 7.5t. Oppdragsgiver ønsker en avtale som skal dekke behov for biler, samt ivareta føringer for å redusere miljøbelastning. For å kunne møte fremtidens behov på en tilfredsstillende måte skal oppdragsgiver inngå en dynamisk innkjøpsordning for å ivareta konkurranse på biler under 7.5t. Dette gjelder for kjøp av biler for bl.a. sektorene hjemmesykepleie, eiendom, barnevernsinstitusjoner og miljøtekniske tjenester.

    Kontakt navn
    Katrine Evju
    Kontakt telefon
    +47 67504050
    Adresse
    Rådhustorget 4, 1337 SANDVIKA

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og avgiftsinnbetaling i det land han er etablert i.

    Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden.

    Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring.

    Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av salg av kjøretøy.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Det kreves god gjennomføringsevne.

    Oppdragsgiver stiller krav til at leverandør er tilknyttet et merkeverksted. Merkeverkstedets plassering skal være innenfor en kjøreavstand på 13 km fra Olav Ingstads vei 2, 1351 Rud.

    Oppdragsgiver stiller krav til at leverandør har et fysisk salgssted innenfor en kjøreavstand på 13 km fra Olav Ingstads vei 2, 1351 Rud.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner