Anbudsoversikt for BME EØS 2024-12 Dekkefornying

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Bergen Kommune, gjennom Bymiljøetaten, søker leverandører for en rammeavtale om asfaltering og veirehabilitering i Bergen kommune. Avtalen omfatter rehabilitering av ca. 20 veistrekninger årlig, med fokus på å forbedre det kommunale veinettet. Arbeidet inkluderer asfaltering, forbedring av dreneringsforhold, og optimalisering av veigeometri. Tildelingskriteriene er basert på pris og miljøpåvirkning (EPD), hvor lavest konkurransesum tildeles kontrakten. Leverandører må dokumentere økonomisk kapasitet med minimum rating B fra Creditsafe, samt ha et kvalitetsstyringssystem, gjerne ISO 9001, og et miljøledelsessystem, gjerne ISO 14001. Videre kreves det 1 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år som viser relevant erfaring. Kontrakten inneholder krav om samfunnsansvar.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
BME EØS 2024-12 Dekkefornying
Lokasjon
Tildelingskriterium 1
Pris
Tildelingskriterium 2
EPD
Viser til Mercell
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittvurdering må vise at leverandør er kredittverdig uten sikkerhet. Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil sjekke kredittvurdering utført av kredittforetaket Creditsafe, så leverandør trenger ikke legge ved egen kredittvurdering. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende for å sikre kvaliteten i gjennomføring av denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Dersom leverandør har en tredjepartssertifisering som ISO 9001, så legg sertifikat ved tilbudet. Dersom leverandør ikke har slik tredjepartssertifisering må minimum følgende leveres: Systemets navn + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + beskrivelse som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + Det er ønskelig at dokumentasjonen settes sammen til 1 pdf som kalles "Dokumentasjon kvalitetssikring".
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Dersom leverandør har en tredjepartssertifisering i henhold til ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller lignende, så legg sertifikat ved tilbudet. Dersom foretaket ikke har en slik tredjepartssertifisering må minimum følgende leveres: Systemets navn + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + beskrivelse som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering + Det er ønskelig at dokumentasjonen settes sammen til 1 pdf som kalles "Dokumentasjon miljøstyring".
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal vise til god erfaring som er relevant for anskaffelsen som er beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Erfaringen skal være av tilsvarende kompleksitet og omfang. Referanseprosjektene skal inneholde informasjon angitt i ESPD-skjemaet i Mercell. + I feltet "Mottakere" skal det oppgis oppdragsgiver, samt kontaktperson med navn, telefonnummer, e-postadresse og rolle i referanseprosjektet. + I feltet "Beskrivelse" skal det være en kort beskrivelse av prosjektet og fremgå hva som gjør erfaringen relevant for denne anskaffelsen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi 1 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år. Referanseprosjektene legges direkte inn i Mercell som besvarelse av dette kravet. Oppdragsgiver vil gjøre en helhetsvurdering av alle de oppgitte referanseprosjektene og vurdere om de til sammen oppfyller kvalifikasjonskravet. Dersom det oppgis flere enn 5 referanseprosjekter, vil kun de 5 første bli vurdert.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner