Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Byggeteknisk konsulentvirksomhet

Grimstad Kommune har inngått en avtale med Wsp Norge AS for levering av byggherre- og prosessrådgivning i forbindelse med etablering av Universitetssykehjemmet i Agder. Avtalen har en varighet på 18 måneder med en maksimal verdi på 5 millioner kroner. Tjenestene inkluderer rådgivning innen prosjekt-, prosess- og byggfag samt helse- og helseprosessfaglig rådgivning, med mulighet for å utvide bistanden til senere faser av prosjektet. Det var krav om dokumentasjon av kompetanse og erfaring, og fem leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Wsp Norge AS
Antall mottatte tilbud
5
Kontraktsverdi
5 000 000 kr

Om anbudet

    Hovedformålet med denne anskaffelsen er å dekke Grimstad kommunes behov for byggherre- og prosessrådgivning ifm. etablering av Universitetssykehjemmet. Bistanden skal primært ytes av to hovedressurser: én rådgiver som i hovedsak vil bistå med prosjekt-, prosess- og byggfaglig rådgiver (byggherrerådgiver) og én rådgiver som i hovedsak skal bistå med helse- og helseprosessfaglig rådgivning (helsefaglig rådgiver). Ut over de to hovedressursene skal det i tillegg tilbys en dedikert støtteressurs som primært vil arbeide under byggherrerådgiver. I tillegg vil det kunne bli behov for å trekke på øvrig kompetanse fra leverandør innen fag som f.eks. juss, økonomi, offentlige anskaffelser, tekniske fag, klima og miljø mv. I første omgang skal bistand ytes i forbindelse med konseptutredningsfasen, hvor aktuelle oppgaver vil bla. være utforming av dokumenter til politiske møter, prosjekt- og prosessledelse, kvalitetssikring, oppfølging av fremdrift og økonomi samt generell prosjekt- og prosessrådgivning opp mot kommunens prosjektledere. Kontrakten inneholder opsjon på å forlenge bistanden videre til samspills-, gjennomførings- og avslutningsfasen av prosjektet for etablering av Universitetssykehjemmet. For ytterligere informasjon om anskaffelsens innhold vises det til del II.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjøres i henhold til gjeldende lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA) del I og III. Anskaffelsen gjennomføres som konkurranse med forhandlinger etter forutgående kunngjøring, jf. FOA § 13-1 (2). Denne prosedyren innledes med en kvalifiseringsfase (fase 1) der leverandørene skal sende inn dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskrav. Alle interesserte leverandører har mulighet til å levere en forespørsel om å delta i konkurransen. Av de kvalifiserte leverandørene vil fem inviteres til å levere tilbud i neste trinn av anskaffelsesprosedyren (fase 2), jf. pkt. 9.2. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene og som blir invitert, får anledning til å levere tilbud (fase 2). Etter mottak av tilbud i fase 2 vil alle tilbudene være gjenstand for førstegangs evaluering før oppdragsgiver så vil kalle inn til forhandlinger. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å tildele kontrakten uten å gjennomføre forhandlinger. Oppdragsgiver planlegger å gjennomføre forhandlinger med en eller flere av leverandørene som inngir tilbud i konkurransen, forutsatt at det foreligger et tilstrekkelig antall tilbud. Forhandlingene kan gjennomføres i møter, skriftlig eller muntlig, og vil kunne gjelde alle sider av tilbudene. Utvelgelsen av hvem det vil forhandles med vil bli foretatt etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det planlegges å ha forhandlinger med maksimalt 3 leverandører. Forhandlinger blir ikke gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer at forhandlinger ikke er hensiktsmessig. Dialog i form av rettinger/avklaringer gjennomføres ved behov. Etter forhandlinger og eventuelle oppdaterte tilbud vil endelig evaluering av tilbudene bli foretatt og kontrakt tildelt.

    Kontakt navn
    Jørgen P. Justvik
    Kontakt telefon
    +47 91795683
    Adresse
    Arendalsveien 23, 4878 GRIMSTAD

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vurderes tilbudte hovedressursers kompetanse og erfaring.

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vurderes tilbyders løsningsbeskrivelse, der tilbyder skal beskrive hvordan den kan tilføre merverdi til prosjektet, hvordan den vil bidra til prosjektets suksess, og hvordan den forplikter seg til å utføre arbeidet for å sikre best mulig ivaretagelse av oppdragsgivers behov. I evalueringen vil konkrete tiltak og grad av forpliktelse være forhold som vil bli vektlagt.

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vurderes tilbudte timepriser og oppmøtekostnad

    Beskrivelse

    Ifølge FOA §7-9 (2), skal miljø som hovedregel vektes minimum 30 %. Alternativt kan tildelingskriterier erstattes med klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen, dersom dette gir best miljø- og klimaeffekt jf. FOA §7-9 (3). Denne anskaffelsen gjelder kjøp av konsulenttjenester, og hovedytelsen er konsulentenes arbeidsinnsats. Det er vurdert at konsulentens klimaavtrykk og miljøbelastning vil være lik belastningen fra en gjennomsnittlig fast ansatt. På bakgrunn av dette er det vurdert at denne anskaffelsen etter sin art har et miljø- og klimaavtrykk som er uvesentlig, og at den dermed ikke omfattes av ovennevnte bestemmelser, jf. FOA §7-9 (5).

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Byggherre- og prosessrådgivning ifm. etablering av Universitetssykehjemmet
Lokasjon
Estimert verdi
5 000 000,00 kr
Varighet
18 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner