Anbudsoversikt for E39 Rogfast. Entreprise E15 - Kvitsøytunnelen og fylkesveg

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Konkurransegrunnlaget gjelder entreprise E15 som omfatter Kvitsøytunnelen og ny fylkesveg 4692 på Kvitsøy. Dette er en liten del av E39 Rogfast-prosjektet som er nærmere beskrevet under. Rogfast erstatter ferjesambandet E39 Mortavika -Arsvågen og Mekjarvik – Kvitsøy. E39 Rogfast består av en 26,7 km lang undersjøisk toløps hovedtunnel med tverrsnitt 2 x T10,5 mellom Harestad i Randaberg kommune sør for Boknafjorden og Laupland i Bokn kommune nord for Boknafjorden. Der bygges 2,3 km motorvei med innsnevring og påkobling til eksisterende E39 ved Knarholmen. Mellom Kvitsøy og hovedtunnelen skal bygges en 3,5 km lang ett-løpstunnel med tverrsnitt T10,0 som kobles til hovedtunnelen i et toplanskryss i tunnel. På Kvitsøy skal det bygges totalt 2,0 km ny fylkesveg. Vi henviser også til nettside om Rogfast-prosjektet (www.vegvesen.no/Vegprosjekter/Europaveg/E39Rogfast).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
E39 Rogfast. Entreprise E15 - Kvitsøytunnelen og fylkesveg
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak eller bestå av et fellesskap av leverandører som er lovlig etablerte foretak. Kravet gjelder også virksomheter som leverandøren støtter seg på. Dokumentasjonskrav:1. Attest fra Foretaksregistret eller tilsvarende attest for lovbestemt registrering i det land hvor leverandøren eller de virksomheter som i fellesskap vil utgjøre leverandøren, jf. punkt 4.2, er etablert, samt for alle støttende virksomheter, jf. punkt 4.1. 2. Utfylt tabell i kapittel E2 punkt 3.1 ev. punkt 3.3
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for å gjennomføre kontrakten, og skal også oppfylle følgende krav: 1. Egenkapital min. NOK 100 mill. 2. Gjennomsnittlig årlig omsetning på minimum NOK 250 millioner for de siste tre foregående regnskapsårene. 3. Leverandøren skal ha en egenkapitalandel i prosent på minst 10 %.
Kvalifikasjonskrav 3

Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring av relevant art og vanskelighetsgrad fra ffølgende arbeider: 1. Bygging av tunnelanlegg for samferdsel basert på sprenging og bergsikring, samt erfaring med berginjeksjon.2. Vegbygging. 3. Brubygging. 4. Større sjøfylling. Leverandøren skal selv ha erfaring fra utførelsen av arbeidene, det er ikke tilstrekkelig at leverandøren kun har erfaring fra å styre underentreprenørenes utførelse. Hvis leverandøren kun har erfaring fra å styre underentreprenører må leverandøren støtte seg på andre virksomheter som har den nødvendige erfaringen fra utførelse av de aktuelle arbeidene, se nærmere om dette i B2 pkt. 4.1. Statens vegvesens og andre byggherrers erfaringer med tilbyder vil bli vurdert. Leverandøren skal ha et system som viser at han arbeider proaktivt for ivaretakelse av Helse, miljø og sikkerhet(HMS), med relevans for tilsvarende arbeider som omfattet av herværende konkurranse. Systemet skal være gjenstand for jevnlig revisjon. Leverandøren og dets sentrale kontraktsmedhjelpere bør ha en gjennomsnittlig H2-verdi for de siste tre år lavere enn 12. Dersom H2-verdien er høyere enn 12, skal det redegjøres for utviklingstendensen for H2-verdien. Dersom leverandøren er et arbeidsfellesskap (leverandørgruppe), gjelder kravet for hver enkelt av deltakerne. Leverandøren skal være sertifisert eller i prosess for sertifisering etter ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental management), eller Miljøfyrtårn, med relevans for tilsvarende samferdselsprosjekter. Leverandøren skal være sertifisert eller i prosess for sertifisering etter ISO 9001 (2015), med relevans for tilsvarende samferdselsprosjekter.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner